Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi S3 Cabriolet 2014: i s hmotností 1 620 kg dá stovku za 5,4 sekundy
19.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Novinka se střechou skládající se za 18 s dostala 300 koní a pohon 4x4 jako hatchback či sedan. K mání je však pouze s automatem.
Modelová řada S3 rozhodně není malá, v průběhu posledních let z Ingolstadtu dorazil třídveřový hatchback, pětidveřový Sportback i čtyřdveřový sedan. Mimo to Audi zvažuje verzi Plus, která by standardní hardware ještě trochu vylepšila. Mohlo by se tak zdát, že značka se čtyřmi kruhy ve znaku má pro každého něco, ale to bychom zapomínali na milovníky jízdy s větrem ve vlasech. A právě pro ně je určen nový přírůstek v rodině, dvoudveřové Audi S3 Cabriolet.
Toto provedení máme v nabídce německé značky vůbec poprvé, i když otevřená Á-Trojka již byla k mání také v předchozí generaci. Kúru sportovního oddělení ovšem nedostala a navíc vycházela z hatchbacku. I přesto ovšem nabízela čtyři plnohodnotná sedadla. Této koncepci přitom zůstává věrna i novinka. Za základ jí posloužil sedan, lze tak uz nyní počítat s větším prostorem vzadu.
Po stránce motorické přitom dostaneme stejné pohonné ústrojí jako u zbytku řady. Jde o přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec produkující 300 koní v 5 500 otáčkách a 380 Nm točivého momentu mezi 1 800 a 5 500 ot./min. Rozdíl ale nastal v nabídce převodovek, neboť zatímco zbytek nabídky těží i z manuálu, kabriolet dostal pouze šestistupňový automat S tronic.
Pohon všech kol však již zůstal nedočten, přičemž akceleraci z klidu na stovku zvládne S3 Cabrio za pouhých 5,4 sekundy. Tedy jen o pár desetin pomaleji než třeba hatchback. A to navzdory podstatnému zvýšení hmotnosti - zatímco u třídveřového zástupce řady se ručičky vah zastaví u hodnoty 1 470 kg, kabriolet nabobtnal na 1 620 kg.
Střecha, přidávající více kil elektromotory než plátnem, se pak skládá za 18 sekund. Ovlivňuje přitom velikost zavazadlového prostoru, který standardně nabízí 285 litrů - po uskladnění střechy však již disponuje objemem o 40 litrů menším. Cena v Německu ovšem vylétla na 48 500 EUR (cca 1 334 000 Kč), což oproti sedanu prodávanému za 40 400 EUR (1,11 mil. Kč) představuje značný nárůst.
Standardní výbava zahrnuje 18palcová kola s pneumatikami o rozměru 225/40 (za příplatek lze mít devatenáctky), brzdy s předními 340milimetrovými kotouči, sportovní podvozek a řízení nebo speciální bodykit. Uvnitř pak najdete broušený hliník, polokožené čalounění a sportovní sedadla.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.











V Ženevě se nové Audi S3 Cabrio ukázalo i ve slušivé modré
Hmotnost nového Audi S3 Cabrio poskočila na 1 620 kg. Přesto stovku zvládne za 5,4 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
včeraPutin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025
Nejnovější články
Žádané SUV Toyoty je i v bazarech horkým zbožím, díky tradičně zastaralé konstrukci se na něm hned tak něco neporouchá
včeraDalší značka přiznává, že bude muset předělat svůj elektromobil na spalovací pohon, asi nepomáhá ani spojení s prezidentem
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
včeraCeny nejlevnějších Tesel Model 3 v Evropě spadly tak nízko, že je vedle nich i Škoda Fabia mega drahá
včeraJe smutné, když to musí být Lada, kdo lidem rozumně vysvětluje, proč elektromobily nemají v Evropě perspektivu
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.22. 19:57 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.22. 19:54 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 06.22. 14:05 - pavproch
- Onboard videa 06.22. 13:50 - brnenska.odchytova
- Cupra obecně 06.21. 16:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.21. 10:33 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.21. 10:28 - pavproch
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 15:45 - Eda