Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi S3 Cabriolet 2014: i s hmotností 1 620 kg dá stovku za 5,4 sekundy
19.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Novinka se střechou skládající se za 18 s dostala 300 koní a pohon 4x4 jako hatchback či sedan. K mání je však pouze s automatem.
Modelová řada S3 rozhodně není malá, v průběhu posledních let z Ingolstadtu dorazil třídveřový hatchback, pětidveřový Sportback i čtyřdveřový sedan. Mimo to Audi zvažuje verzi Plus, která by standardní hardware ještě trochu vylepšila. Mohlo by se tak zdát, že značka se čtyřmi kruhy ve znaku má pro každého něco, ale to bychom zapomínali na milovníky jízdy s větrem ve vlasech. A právě pro ně je určen nový přírůstek v rodině, dvoudveřové Audi S3 Cabriolet.
Toto provedení máme v nabídce německé značky vůbec poprvé, i když otevřená Á-Trojka již byla k mání také v předchozí generaci. Kúru sportovního oddělení ovšem nedostala a navíc vycházela z hatchbacku. I přesto ovšem nabízela čtyři plnohodnotná sedadla. Této koncepci přitom zůstává věrna i novinka. Za základ jí posloužil sedan, lze tak uz nyní počítat s větším prostorem vzadu.
Po stránce motorické přitom dostaneme stejné pohonné ústrojí jako u zbytku řady. Jde o přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec produkující 300 koní v 5 500 otáčkách a 380 Nm točivého momentu mezi 1 800 a 5 500 ot./min. Rozdíl ale nastal v nabídce převodovek, neboť zatímco zbytek nabídky těží i z manuálu, kabriolet dostal pouze šestistupňový automat S tronic.
Pohon všech kol však již zůstal nedočten, přičemž akceleraci z klidu na stovku zvládne S3 Cabrio za pouhých 5,4 sekundy. Tedy jen o pár desetin pomaleji než třeba hatchback. A to navzdory podstatnému zvýšení hmotnosti - zatímco u třídveřového zástupce řady se ručičky vah zastaví u hodnoty 1 470 kg, kabriolet nabobtnal na 1 620 kg.
Střecha, přidávající více kil elektromotory než plátnem, se pak skládá za 18 sekund. Ovlivňuje přitom velikost zavazadlového prostoru, který standardně nabízí 285 litrů - po uskladnění střechy však již disponuje objemem o 40 litrů menším. Cena v Německu ovšem vylétla na 48 500 EUR (cca 1 334 000 Kč), což oproti sedanu prodávanému za 40 400 EUR (1,11 mil. Kč) představuje značný nárůst.
Standardní výbava zahrnuje 18palcová kola s pneumatikami o rozměru 225/40 (za příplatek lze mít devatenáctky), brzdy s předními 340milimetrovými kotouči, sportovní podvozek a řízení nebo speciální bodykit. Uvnitř pak najdete broušený hliník, polokožené čalounění a sportovní sedadla.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.











V Ženevě se nové Audi S3 Cabrio ukázalo i ve slušivé modré
Hmotnost nového Audi S3 Cabrio poskočila na 1 620 kg. Přesto stovku zvládne za 5,4 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021
Nejnovější články
- Pokus Alfy Romeo o návrat je takový průšvih, že ji překonává i 6 let pohřbená značka
před 11 hodinami - Nejluxusnější SUV Kie vypadá tak málo jako Kia, že ani nenese její logo
včera - Druhé nejvzácnější BMW M udělalo za pár let z obyčejných lidí bohaté, jedno je teď k mání
včera - Pohaslá hvězda Fordu chytila druhý dech, i v těžkých časech drží prapor značky
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
včera - Asi nejpodivnější náklaďák dějin je z SSSR. Bral „sto na sto” a uměl kouzelné věci
včera - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
včera - Lada výrazně zlevnila svou vlajkovou loď, i tu lze nyní koupit skoro za hubičku
včera - K mání je dodnes nejeté, historicky první auto s revolučními brzdami. Je to stroj času
včera - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Koronavirus 20:38 - Zajda
- BMW Divize 19:44 - Vrooom
- Politický koutek 19:13 - Stepan
- Dálniční známka 2021 15:37 - Zajda
- Elektromobily a vse kolem nich 15:17 - ctrl_j
- Za kolik jezdíte s benzínem? 13:33 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 13:14 - Arnie J
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 10:42 - Zajda
- Zabavne kabrio kolem 300tis 01:13 - BillyRay
- Co právě teď posloucháte? 15.1.2021 - 970ka