Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi S4 2017: nová S4 dostane vyšší výkon, u kompresoru ale zůstane
15.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní varianta dostane evoluční verzi stávajícího přeplňovaného šestiválce. Jeho výkon naroste zhruba na 370 koní kvůli odstupu od S3.
Novou generaci Audi A4 již známe do nejmenších podrobností. Pravda, stále ještě nedošlo k výstavnímu debutu, který proběhne na autosalonu ve Frankfurtu, mezinárodním testům či zahájení prodeje. Vše je ale otázka příštích několika málo měsíců, pročež můžeme vzít křišťálovou kouli a zadívat se do trochu vzdálenější budoucnosti. Ta je spojena se sportovní verzí S4, která by se měla ukázat někdy v průběhu příštího roku.
Pro automobilku se čtyřmi kruhy ve znaku je přitom zásadní otázkou při vývoji výkon a rychlost tohoto derivátu. V žádném případě totiž model S4 nesmí být převálcován menším Audi S3, které sice dostalo do vínku „pouze“ přeplňovaný čtyřválec a 300 koní, ovšem svého šestiválcového bratříčka z generace B8 dokázalo díky nižší hmotnosti a rychlejší převodovce zadupat do prachu. Lidé z prodeje tak náhle měli problém.
Tohoto interního souboje se ovšem značka nově chce vyvarovat, pročež výkon novinky posune někam do okolí 360 až 370 koní. Tím S4 zapadne přesně mezi modely S3 a chystané RS4, se kterým ovšem nebude sdílet motor. Oba vozy sice dostanou přeplňovaný šestiválec, nicméně ten méně výkonný by i nadále měl zůstat u kompresoru, zatímco potentnější dostane dvojité přeplňování turbodmychadlem.
S třílitrovou pohonnou jednotkou TFSI bude opětovně spřažena sedmistupňová automatická převodovka S tronic. Audi sice naznačuje, že v závislosti na poptávce možná nabídne také manuál, těmto slibům ale příliš nevěříme, alespoň ne v Evropě (v USA zůstává předchozí S4 k mání s ručním řazením do konce svých dnů). Rozhodně však nepochybujeme o tom, že vůz bude opětovně k mání jako sedan i jakožto kombi. Výše zmíněné RS4 pak dorazí pouze jakožto tradiční Avant.
Nic bližšího momentálně již nezaznělo, nicméně prototypy již brázdí Nürburgring. Dá se tedy předpokládat, že zmínkami o tomto sportovním derivátu vás budeme zásobovat stále častěji. Momentálně tak již jen dodáme, že s ohledem na navýšení výkonu a nižší hmotnost, kterou dostalo do vínku již standardní Audi A4, lze očekávat zrychlení na stovku někde okolo 4,7 sekundy.
Nové Audi S4 již pilně trénuje na Ringu
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- I Rivian vidí, jak elektromobily ztrácí půdu pod nohama. Propouští další lidi, jeho akcie se propadly už o 93 procent
před 3 hodinami - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 5 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 6 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 8 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.20. 16:15 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 15:52 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.20. 15:44 - Vrooom
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage