Audi Sport Quattro: do výroby s pětiválcem o výkonu 400 koní a nižší hmotností

Německá automobilka nakonec upřednostnila výrobu prvního představeného konceptu před hybridem. Důvodem bude nejspíš hmotnost.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi Sport Quattro: do výroby s pětiválcem o výkonu 400 koní a nižší hmotností

12.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi Sport Quattro: do výroby s pětiválcem o výkonu 400 koní a nižší hmotností

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá automobilka nakonec upřednostnila výrobu prvního představeného konceptu před hybridem. Důvodem bude nejspíš hmotnost.

O snahách Audi dostat koncepční Quattro do produkce jsme již hovořili. Stejně jako jsme zmiňovali, že v Ingolstadtu přemýšlejí, zda dát zelenou spíše pětiválcovému konceptu nebo novějšímu hybridu, který do hvězdných výšin vyšponoval jak výkon, tak i hmotnost. Nakonec však vedení čtyř kruhů chce dokázat, že ví, po čem sportovní fanoušci touží a legendární Quattro se tedy vrátí se stejným počtem válců, jaký byl zasvěcen i originálu.

To znamená, že německá novinka by v roce 2015 měla dorazit nejen na zkrácené platformě Audi A6, ale rovněž s 2,5litrovým pětiválcem. Ten by měl být naladěn na 340 až 360 koní, problémem ale prý nebude ani vyšponování této síly až na rovné čtyři stovky. Díky tomu by se produkční verze konceptu Sport Quattro dostala mezi Audi R8 a TT RS, což by německé automobilce více než vyhovovalo.

V rámci koncepce máme počítat s motorem uloženým vpředu a pohonem všech kol (s názvem Quattro to ostatně ani jinak nejde). Navzdory zapojení obou náprav se ale Audi chce zaměřit na co nejnižší možnou hmotnost. Ručičky vah se tak mají pohybovat okolo 1 300 kilogramů, na čemž bude mít velkou zásluhu hojné využití hliníku a karbonových vláken.

Neznámou je tak momentálně především design, podle všeho by ale taktovku nad celým projektem měla držet společnost Italdesign, kterou značka v posledních letech odkoupila. Cena pak rozhodně nebude lidová, přičemž v interiéru by vůz mohl nabídnout dva plnohodnotné přední sedáky a nouzovou zadní lavici. Na detaily si ale raději počkáme.


Audi Sport Quattro: do výroby s pětiválcem o výkonu 400 koní a nižší hmotností - 1 - Audi Sport Quattro 10Audi Sport Quattro: do výroby s pětiválcem o výkonu 400 koní a nižší hmotností - 2 - Audi Sport Quattro 11Audi Sport Quattro: do výroby s pětiválcem o výkonu 400 koní a nižší hmotností - 3 - Audi Sport Quattro 12Audi Sport Quattro: do výroby s pětiválcem o výkonu 400 koní a nižší hmotností - 4 - Audi Sport Quattro 13Audi Sport Quattro: do výroby s pětiválcem o výkonu 400 koní a nižší hmotností - 5 - Audi Sport Quattro 14Audi Sport Quattro: do výroby s pětiválcem o výkonu 400 koní a nižší hmotností - 6 - Audi Sport Quattro 15Audi Sport Quattro: do výroby s pětiválcem o výkonu 400 koní a nižší hmotností - 7 - Audi Sport Quattro 16Audi Sport Quattro: do výroby s pětiválcem o výkonu 400 koní a nižší hmotností - 8 - Audi Sport Quattro 17Audi Sport Quattro: do výroby s pětiválcem o výkonu 400 koní a nižší hmotností - 9 - Audi Sport Quattro 18
Původní koncept Audi Sport Quattro se nakonec stane realitou

Zdroj: Auto Motor und Sport

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.