Audi SQ5 3,0 TFSI: ostré SUV dorazí do Detroitu s benzinovým V6 a 354 koňmi

Druhá verze ostré čtyřkolky pokoří stovku za 5,3 sekundy při průměrné spotřebě 8,5 l/100 km. Evropě se ovšem vyhne obloukem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi SQ5 3,0 TFSI: ostré SUV dorazí do Detroitu s benzinovým V6 a 354 koňmi

8.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi SQ5 3,0 TFSI: ostré SUV dorazí do Detroitu s benzinovým V6 a 354 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Druhá verze ostré čtyřkolky pokoří stovku za 5,3 sekundy při průměrné spotřebě 8,5 l/100 km. Evropě se ovšem vyhne obloukem.

Pro německou automobilku BMW není představování ostrých modelů poháněných dieselovým motorem nic nového. Pro Audi se však loni v létě jednalo o dosud neprobádané teritorium. Poprvé do něj vstoupilo s naftovým motorem 3,0 V6 TDI, který modelu SQ5 dodal až 313 koní výkonu a 650 Nm točivého momentu. Zároveň značka se čtyřmi kruhy ve znaku prohlásila, že tuto pohonnou jednotku nechá vyhrazenu pouze Evropě, což tak trochu zavánělo možným rozšířením řady o benzinový agregát. Ten opravdu dorazí, přičemž podle očekávání by měl pokrýt potřeby zbytku světa.

Pokud předchozí větě nerozumíte, dá se velmi snadno vysvětlit. Nové Audi SQ5 3,0 TFSI bude zkrátka k dispozici ve Spojených státech, Kanadě, Číně, Rusku, Singapuru, Jižní Koreji, Jižní Africe, Mexiku, Brazílii, Argentině, Chile a Ukrajině. Na Starém kontinentu jej však oficiálně neseženete ani náhodou. Pokud tedy o sportovně naladěný benzinový crossover máte zájem, budete muset od třetího kvartále letošního roku spoléhat na šedý import.

Co přitom očekávat? Podle samotného názvu je již jasné, že novinku pohání přeplňovaný třílitrový šestiválec. Jeho kompresor přitom spoléhá na dva rotory, které se dokážou roztočit na více než 20 000 otáček za minutu. Díky tomu motor produkuje 354 koní mezi 6 000 a 6 500 ot./min., točivý moment pak při 4 000 až 4 500 ot./min. vystoupal na 470 Nm.

Standardní a jedinou možností bude osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol quattro, přičemž zrychlení z klidu na stovku SQ5 zvládne za 5,3 sekundy. Je tedy o dvě desetinky pomalejší než dieselová verze, která je i úspornější. Průměrně totiž vyžaduje 7,2 l/100 km, zatímco benzinový model si řekne o 8,5 l/100 km.

Nejvyšší rychlost 250 km/h je u obou verzí shodná, stejně jako se oba vozy o 30 mm přiblížily k zemi. Také v případě benzinové verze Audi použilo pružiny a tlumiče s tužší charakteristikou, s ohledem na rozdílnou hmotnost však nepůjde o identické komponenty.

To samé platí o litých kolech, které v základu používají 20palcové disky a pneumatiky o rozměru 255/45. Za příplatek ovšem můžete sáhnout po jednadvacítkách, mimo to si můžete připlatit i za dynamičtěji naladěné řízení s „neznatelně proměnlivým převodem“.

Zbytek vizuální stránky je však již pro obě motorizace naprosto shodný, což znamená výraznější čelní masku, mohutnější boční prahy nebo zadní difuzor. Jediná změna je tak dána legislativou, která pro Spojené státy vyžaduje jinak zbarvená směrová světla.

Speciálně pro modely SQ5 jsou pak vyhrazeny barvy (modrá Estoril Blue a černá Panther Black) s krystalickým efektem, uvnitř můžete počítat se sportovním volanem, sedadly v kůži nebo hliníkovými obklady. Cenu zřejmě Audi oznámí až v Detroitu.


Audi SQ5 3,0 TFSI: ostré SUV dorazí do Detroitu s benzinovým V6 a 354 koňmi - 1 - Audi SQ5 3,0 TSI prvni sada 01Audi SQ5 3,0 TFSI: ostré SUV dorazí do Detroitu s benzinovým V6 a 354 koňmi - 2 - Audi SQ5 3,0 TSI prvni sada 02Audi SQ5 3,0 TFSI: ostré SUV dorazí do Detroitu s benzinovým V6 a 354 koňmi - 3 - Audi SQ5 3,0 TSI prvni sada 03Audi SQ5 3,0 TFSI: ostré SUV dorazí do Detroitu s benzinovým V6 a 354 koňmi - 4 - Audi SQ5 3,0 TSI prvni sada 04Audi SQ5 3,0 TFSI: ostré SUV dorazí do Detroitu s benzinovým V6 a 354 koňmi - 5 - Audi SQ5 3,0 TSI prvni sada 05Audi SQ5 3,0 TFSI: ostré SUV dorazí do Detroitu s benzinovým V6 a 354 koňmi - 6 - Audi SQ5 3,0 TSI prvni sada 06Audi SQ5 3,0 TFSI: ostré SUV dorazí do Detroitu s benzinovým V6 a 354 koňmi - 7 - Audi SQ5 3,0 TSI prvni sada 07Audi SQ5 3,0 TFSI: ostré SUV dorazí do Detroitu s benzinovým V6 a 354 koňmi - 8 - Audi SQ5 3,0 TSI prvni sada 08Audi SQ5 3,0 TFSI: ostré SUV dorazí do Detroitu s benzinovým V6 a 354 koňmi - 9 - Audi SQ5 3,0 TSI prvni sada 09Audi SQ5 3,0 TFSI: ostré SUV dorazí do Detroitu s benzinovým V6 a 354 koňmi - 10 - Audi SQ5 3,0 TSI prvni sada 10Audi SQ5 3,0 TFSI: ostré SUV dorazí do Detroitu s benzinovým V6 a 354 koňmi - 11 - Audi SQ5 3,0 TSI prvni sada 11Audi SQ5 3,0 TFSI: ostré SUV dorazí do Detroitu s benzinovým V6 a 354 koňmi - 12 - Audi SQ5 3,0 TSI prvni sada 12Audi SQ5 3,0 TFSI: ostré SUV dorazí do Detroitu s benzinovým V6 a 354 koňmi - 13 - Audi SQ5 3,0 TSI prvni sada 13Audi SQ5 3,0 TFSI: ostré SUV dorazí do Detroitu s benzinovým V6 a 354 koňmi - 14 - Audi SQ5 3,0 TSI prvni sada 14Audi SQ5 3,0 TFSI: ostré SUV dorazí do Detroitu s benzinovým V6 a 354 koňmi - 15 - Audi SQ5 3,0 TSI prvni sada 15Audi SQ5 3,0 TFSI: ostré SUV dorazí do Detroitu s benzinovým V6 a 354 koňmi - 16 - Audi SQ5 3,0 TSI prvni sada 16Audi SQ5 3,0 TFSI: ostré SUV dorazí do Detroitu s benzinovým V6 a 354 koňmi - 17 - Audi SQ5 3,0 TSI prvni sada 17
Benzinové Audi SQ5 je určeno trhům, které příliš neholdují dieselovým motorům. Evropě se tak vyhne velkým obloukem

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.