Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autor první Octavie dokonal dílo zkázy. Nejnovější Hyundai už nemá čelní světla
6.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jeden z nejrespektovanějších designérů posledních dekád říká, že čelní světla aut jsou zbytečnost. A teď ukázal, jak budou Hyundai vypadat bez nich.
Když loni Luc Donckerwolke říkal, že čelní světla aut jsou minulostí, mnozí jen kroutili hlavou. Však jak by auta bez světel vypadala, jak by svítila? Na to druhé měl jeden z designových géniů „odchovaný” koncernem VW odpověď hned - moderním LED a laserovým světlům stačí pro osvětlení silnice zdroj tak malinkatý, že na přídi vůbec nemusí být patrný. A to druhé? To nám Luc D. ukazuje teď.
On už pohled na poslední studie a koncepty značky Hyundai naznačoval, že světlometům u Korejců zvoní hrana a kam bez nich míří. Velké „lampy” byly nahrazovány stále menšími světélky postavenými na LED a otázkou bylo, kdy z karoserie zmizí úplně. Nakonec jsme dlouho čekat nemuseli - nový koncept Le Fil Rouge přichází se zcela novým designovým jazykem, v jehož rámci jsou světlomety házeny přes palubu. A říkáme rovnou, že výsledek vypadá mnohem lépe, než jsme čekali.
Jak jsme již naznačili, koncept světla světla reálně má, jen nejsou vidět, nejsou patrným designovým prvkem. Byla zapracována do čelní masky i zadního víka s pomocí diod. Koncept jako takový ale rozhodně neviditelný není, naopak na sebe strhává nemalou pozornost. Bohužel, na sériovou výrobu můžeme rovnou zapomenout.
Koncept Le Fil Rouge místo toho odhaluje design budoucích produkčních vozů značky. Zároveň však také čerpá inspiraci z minulosti i přítomnosti. Název studie totiž odkazuje na vizuální styl, který se jako ničím nepřetržená nit táhne celou firemní historií již od 70. let minulého století. Hyundai doufá, že obdobnou rovnováhu mezi tvarem a funkcí nadělí celému portfoliu.
„Le Fil Rouge je novou interpretací designového DNA značky Hyundai, jež bylo zrozeno v roce 1974 v podobě historického Hyundai Coupe Concept,“ uvedl vůz designový šéf korejské automobilky Luc Donckerwolke. Zároveň dodal, že tato novinka „otevře novou éru firemní stylizace“. Cílem je harmonizace čtyř základních prvků - proporcí, architektury, stylu a techniky.
Koncept nemusí brát ohledy na reálný život, mohl tak dostat vzhled, který je u sériových v podstatě nemožný. Má dlouhý rozvor mezi nápravami, se kterým jsou sladěny krátké převisy. Máme tu také obří litá kola, povšimnout si můžeme také vysoké boční linie umocňující celkové estetické pojetí. Tomu pak napomáhá i zakomponování předního a zadního sloupku do siluety vozu, což lze koneckonců říci také o střešní linii.
Hyundai této vizi říká Tube Architecture, přičemž venkovní téma opakuje také v interiéru. Vzdálenost palubní desky a osy pedálů od sedadla má nabídnout působivou sportovní a zároveň komfortní jízdní pozici. Korejci uvnitř použili recyklované dřevěné dekory, s nimiž je spárováno čalounění z nových umělých vláken. Vše pak uzavírá panoramatický plovoucí displej, který disponuje haptickou odezvou na dotek a jenž usnadňuje přístup ke klimatizaci i všem dalším funkcím vozu.
Ne všechno z této studie někdy uvidíme v sériové výrobě, nové pojetí přídě ale ano. Je teď jen otázkou času, kdy dorazí první produkční Hyundai, které bude na pohled „slepé”. Donckerwolke říká, že tohle chtěl udělat už dávno, až moderní technologie mu ale umožnily začít „malovat” auta tak, aby na vzhledové pojetí předních světel nemusel brát žádné ohledy. Jak vypadá jeho první auto „bez světel”, posuďte sami...
























Nový koncept značky Hyundai se zjevně obejde bez světel, alespoň v jejich viditelné podobě. A tak tomu bude u této značky i nadále
Luc Donkerwolke osobně v různých momentech své dnes už dlouholeté kariéry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
před 3 hodinamiEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
včeraJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro za Viňalese včera 12:18
- Schrötterův odchod z WRP Ducati včera 11:27
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie včera 10:00
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro včera 08:00
- Bulega vyhrál a oddálil tak Toprakovu korunovaci 12.10.2025
Nejnovější články
Německý profesor dokonale popsal, proč elektrická sázka Porsche skončila fiaskem. A dopadne tak každý, kdo se chová stejně
před hodinouNejnovější VW nevypadá jako nic, co už od Němců známe, přesto je má vrátit na prodejní trůn
před 2 hodinamiDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
před 3 hodinamiNové řešení nabíjení elektromobilů v Austrálii vypadá jako žert, je to ale smutná skutečnost
před 4 hodinamiToyota nečekaně ukázala novou Corollu. Je tak jiná, že budete mít problém si ji spojit s jejím jménem
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 10.14. 16:37 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.14. 16:15 - stenly11
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.14. 13:27 - Stepan
- Politický koutek 10.13. 17:49 - Zajda
- Chlubítko univerzální 10.13. 17:17 - jerry
- Policejní kontroly a měření 10.13. 12:14 - M.Z.
- Onboard videa 10.12. 23:38 - brnenska.odchytova
- SAP - Dresscode nestačí, 10.11. 13:04 - pavproch