Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autor první Octavie dokonal dílo zkázy. Nejnovější Hyundai už nemá čelní světla
6.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jeden z nejrespektovanějších designérů posledních dekád říká, že čelní světla aut jsou zbytečnost. A teď ukázal, jak budou Hyundai vypadat bez nich.
Když loni Luc Donckerwolke říkal, že čelní světla aut jsou minulostí, mnozí jen kroutili hlavou. Však jak by auta bez světel vypadala, jak by svítila? Na to druhé měl jeden z designových géniů „odchovaný” koncernem VW odpověď hned - moderním LED a laserovým světlům stačí pro osvětlení silnice zdroj tak malinkatý, že na přídi vůbec nemusí být patrný. A to druhé? To nám Luc D. ukazuje teď.
On už pohled na poslední studie a koncepty značky Hyundai naznačoval, že světlometům u Korejců zvoní hrana a kam bez nich míří. Velké „lampy” byly nahrazovány stále menšími světélky postavenými na LED a otázkou bylo, kdy z karoserie zmizí úplně. Nakonec jsme dlouho čekat nemuseli - nový koncept Le Fil Rouge přichází se zcela novým designovým jazykem, v jehož rámci jsou světlomety házeny přes palubu. A říkáme rovnou, že výsledek vypadá mnohem lépe, než jsme čekali.
Jak jsme již naznačili, koncept světla světla reálně má, jen nejsou vidět, nejsou patrným designovým prvkem. Byla zapracována do čelní masky i zadního víka s pomocí diod. Koncept jako takový ale rozhodně neviditelný není, naopak na sebe strhává nemalou pozornost. Bohužel, na sériovou výrobu můžeme rovnou zapomenout.
Koncept Le Fil Rouge místo toho odhaluje design budoucích produkčních vozů značky. Zároveň však také čerpá inspiraci z minulosti i přítomnosti. Název studie totiž odkazuje na vizuální styl, který se jako ničím nepřetržená nit táhne celou firemní historií již od 70. let minulého století. Hyundai doufá, že obdobnou rovnováhu mezi tvarem a funkcí nadělí celému portfoliu.
„Le Fil Rouge je novou interpretací designového DNA značky Hyundai, jež bylo zrozeno v roce 1974 v podobě historického Hyundai Coupe Concept,“ uvedl vůz designový šéf korejské automobilky Luc Donckerwolke. Zároveň dodal, že tato novinka „otevře novou éru firemní stylizace“. Cílem je harmonizace čtyř základních prvků - proporcí, architektury, stylu a techniky.
Koncept nemusí brát ohledy na reálný život, mohl tak dostat vzhled, který je u sériových v podstatě nemožný. Má dlouhý rozvor mezi nápravami, se kterým jsou sladěny krátké převisy. Máme tu také obří litá kola, povšimnout si můžeme také vysoké boční linie umocňující celkové estetické pojetí. Tomu pak napomáhá i zakomponování předního a zadního sloupku do siluety vozu, což lze koneckonců říci také o střešní linii.
Hyundai této vizi říká Tube Architecture, přičemž venkovní téma opakuje také v interiéru. Vzdálenost palubní desky a osy pedálů od sedadla má nabídnout působivou sportovní a zároveň komfortní jízdní pozici. Korejci uvnitř použili recyklované dřevěné dekory, s nimiž je spárováno čalounění z nových umělých vláken. Vše pak uzavírá panoramatický plovoucí displej, který disponuje haptickou odezvou na dotek a jenž usnadňuje přístup ke klimatizaci i všem dalším funkcím vozu.
Ne všechno z této studie někdy uvidíme v sériové výrobě, nové pojetí přídě ale ano. Je teď jen otázkou času, kdy dorazí první produkční Hyundai, které bude na pohled „slepé”. Donckerwolke říká, že tohle chtěl udělat už dávno, až moderní technologie mu ale umožnily začít „malovat” auta tak, aby na vzhledové pojetí předních světel nemusel brát žádné ohledy. Jak vypadá jeho první auto „bez světel”, posuďte sami...
























Nový koncept značky Hyundai se zjevně obejde bez světel, alespoň v jejich viditelné podobě. A tak tomu bude u této značky i nadále



Luc Donkerwolke osobně v různých momentech své dnes už dlouholeté kariéry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
včera
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
30.11.2025
Policie zastavila řidiče vývojového prototypu supersportu za desítky milionů kvůli tomu, že podle ní „zapaloval silnici”
29.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Yamaha Nmax 155 Tech MAX: s elektronicky řízeným variátorem včera 08:20
- Ducati: Chvála Gresiniho, kritika jezdců VR46 včera 08:15
- Statistika crashů: Nejvíce jich má kontě Zarco 30.11.2025
- «100 km dei Campioni» vyhráli letos Bagnaia/Fernandez 30.11.2025
- WRP 28.11.2025
Nejnovější články
Pouhá láhev s vodou způsobila elektrickému Hyundai škodu za čtvrt milionu, automobilka s ní nechce nic mít
před 11 hodinami
GM chce autům vrátit dvoutaktní motory, speciální nový prvek řeší jejich klíčovou slabinu
včera
Kanaďané kašlou na snahu tamní vlády nařídit elektrická auta. Nekupují je skoro vůbec a ani se na to nechystají
včera
Konec největšího současného propadáku Mercedesu po pouhých třech letech je pořád menší tragédie než to, co ho bude následovat
včera
Ford Mondeo žije dál a ukázal se v novém. Při jeho cenách to bude znovu hit
včera
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.01. 23:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 12.01. 20:36 - Brus
- IT poradna 12.01. 19:57 - M.Z.
- Onboard videa 12.01. 16:11 - řidičBOB
- BMW Divize 12.01. 14:04 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.30. 13:08 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.29. 19:56 - jerry
- Pneu koutek 11.29. 13:16 - pavproch
