Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autor první Octavie dokonal dílo zkázy. Nejnovější Hyundai už nemá čelní světla
6.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jeden z nejrespektovanějších designérů posledních dekád říká, že čelní světla aut jsou zbytečnost. A teď ukázal, jak budou Hyundai vypadat bez nich.
Když loni Luc Donckerwolke říkal, že čelní světla aut jsou minulostí, mnozí jen kroutili hlavou. Však jak by auta bez světel vypadala, jak by svítila? Na to druhé měl jeden z designových géniů „odchovaný” koncernem VW odpověď hned - moderním LED a laserovým světlům stačí pro osvětlení silnice zdroj tak malinkatý, že na přídi vůbec nemusí být patrný. A to druhé? To nám Luc D. ukazuje teď.
On už pohled na poslední studie a koncepty značky Hyundai naznačoval, že světlometům u Korejců zvoní hrana a kam bez nich míří. Velké „lampy” byly nahrazovány stále menšími světélky postavenými na LED a otázkou bylo, kdy z karoserie zmizí úplně. Nakonec jsme dlouho čekat nemuseli - nový koncept Le Fil Rouge přichází se zcela novým designovým jazykem, v jehož rámci jsou světlomety házeny přes palubu. A říkáme rovnou, že výsledek vypadá mnohem lépe, než jsme čekali.
Jak jsme již naznačili, koncept světla světla reálně má, jen nejsou vidět, nejsou patrným designovým prvkem. Byla zapracována do čelní masky i zadního víka s pomocí diod. Koncept jako takový ale rozhodně neviditelný není, naopak na sebe strhává nemalou pozornost. Bohužel, na sériovou výrobu můžeme rovnou zapomenout.
Koncept Le Fil Rouge místo toho odhaluje design budoucích produkčních vozů značky. Zároveň však také čerpá inspiraci z minulosti i přítomnosti. Název studie totiž odkazuje na vizuální styl, který se jako ničím nepřetržená nit táhne celou firemní historií již od 70. let minulého století. Hyundai doufá, že obdobnou rovnováhu mezi tvarem a funkcí nadělí celému portfoliu.
„Le Fil Rouge je novou interpretací designového DNA značky Hyundai, jež bylo zrozeno v roce 1974 v podobě historického Hyundai Coupe Concept,“ uvedl vůz designový šéf korejské automobilky Luc Donckerwolke. Zároveň dodal, že tato novinka „otevře novou éru firemní stylizace“. Cílem je harmonizace čtyř základních prvků - proporcí, architektury, stylu a techniky.
Koncept nemusí brát ohledy na reálný život, mohl tak dostat vzhled, který je u sériových v podstatě nemožný. Má dlouhý rozvor mezi nápravami, se kterým jsou sladěny krátké převisy. Máme tu také obří litá kola, povšimnout si můžeme také vysoké boční linie umocňující celkové estetické pojetí. Tomu pak napomáhá i zakomponování předního a zadního sloupku do siluety vozu, což lze koneckonců říci také o střešní linii.
Hyundai této vizi říká Tube Architecture, přičemž venkovní téma opakuje také v interiéru. Vzdálenost palubní desky a osy pedálů od sedadla má nabídnout působivou sportovní a zároveň komfortní jízdní pozici. Korejci uvnitř použili recyklované dřevěné dekory, s nimiž je spárováno čalounění z nových umělých vláken. Vše pak uzavírá panoramatický plovoucí displej, který disponuje haptickou odezvou na dotek a jenž usnadňuje přístup ke klimatizaci i všem dalším funkcím vozu.
Ne všechno z této studie někdy uvidíme v sériové výrobě, nové pojetí přídě ale ano. Je teď jen otázkou času, kdy dorazí první produkční Hyundai, které bude na pohled „slepé”. Donckerwolke říká, že tohle chtěl udělat už dávno, až moderní technologie mu ale umožnily začít „malovat” auta tak, aby na vzhledové pojetí předních světel nemusel brát žádné ohledy. Jak vypadá jeho první auto „bez světel”, posuďte sami...
























Nový koncept značky Hyundai se zjevně obejde bez světel, alespoň v jejich viditelné podobě. A tak tomu bude u této značky i nadále
Luc Donkerwolke osobně v různých momentech své dnes už dlouholeté kariéry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
včeraPutin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025
Nejčtenější články
Zkrachovalou největší továrnu na baterky v Evropě nikdo nechce. Firma končí s výrobou a propustí zbytek lidí, likvidace je na spadnutí
24.5.2025Nejprodávanější Dacia se jako ojetá podle detailních dat TÜV vyplatí jen někdy, i tady je nad koupí třeba přemýšlet
24.5.2025Rychlý test Porsche Macan Electric: Zrušit, zahodit a začít znovu
25.5.2025Nissan je na tom tak zle, že zvažuje i prodej vlastního ústředí, aby pokryl stamiliardové ztráty a náklady spojené s restrukturalizací
25.5.2025Zakladatelé Alpiny prodali Alpinu, aby si založili novou Alpinu nesoucí jejich jméno. Jejich první novinka je zvláštní
25.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva