Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek

(doplněno 5.3.) Nejdůležitější letošní autosalon je v plném proudu. Projděte si všechny novinky i informace o ženevské motor show.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek

5.3.2015 | Autoforum.cz | 13 příspěvků

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 5.3.) Nejdůležitější letošní autosalon je v plném proudu. Projděte si všechny novinky i informace o ženevské motor show.

Rinspeed Budii - koncept

Ženevský autosalon bude premiérou pro kreaci švýcarského studia Rinspeed. Zatímco vloni jsme se mohli podívat na Teslu Model S, která nepotřebovala řidiče, letos je na programu představení „trans-městského SUV”. Jeho základ je v BMW i3, které bychom za SUV určitě neoznačili, ale pojmenování čehokoliv SUV či crossover je dnes moderní. Rinspeed do světa poslal vcelku objemnou fotosadu a také video, na kterých novinku představuje.

Už od poodhalení v loňském prosinci víme, že Budii má být „nejlepší kamarád” svého majitele. S tím se pojí široké možnosti konektivity se smartphonem, chytrými hodinkami, domem či třeba se službami, přes které lze objednat jídlo. V konektivitě je budoucnost, říká video Rinspeedu a představuje, jak je možné si z palubního systému Budii začít doma napouštět vanu.

Je také známo, že Budii nemá být vozem se striktně levostranným či pravostranným řízením - stiskem tlačítka můžete volant poslat člověku sedícímu vedle vás. Anebo jej můžete odložit úplně a nechat řízení na autopilotu, který, jak ukazuje video, je schopen i zastavit před sanitkou, blížící se z vedlejší silnice. Zajímavá a do značné míry nutná věc, má-li být autopilot schopen snížit počet nehod na silnicích, ale nakolik je reálná, je otázkou.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 222 - rinspeed budii nove ofic foto 03Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 223 - rinspeed budii nove ofic foto 04Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 224 - rinspeed budii nove ofic foto 05

Přečtěte si více: Podívejte se do striktně dvoumístného interiéru nové švýcarské kreace.

Rolls-Royce Serenity - koncept

Výrobci aut pro bohaté ví, že jejich zákazníci chtějí něco extra. Jsou zvyklí mít když už ne přímo módního návrháře, tak alespoň krejčího. Vše si nechávají dělat přesně na míru a dle svého vkusu. Na základě jejich objednávek pak vznikají u specializovaných oddělení zcela výjimečná auta.

Tyto divize obvykle zůstávají ve stínu a s jejich prací se seznamujeme pouze prostřednictvím výtvorů stvořených pro konkrétní zákazníky. Občas ale stvoří něco jen tak, něco, co svět ohromí. Takto se nyní projevilo zakázkové oddělení Rolls-Royce a jeho výtvor nese jméno Serenity (Klid). Jeho základem je Phantom II, jež je nalakován zakázkovou barvou zvanou Matka perel. Podle firmy se jedná o nejdražší lak v historii firmy a jen její naleštění vzalo 12 hodin ruční práce.

Exteriér je ale tou nejméně zajímavou částí auta, pravé divy se odehrály v pasažérské části kabiny. Základním materiálem je ručně barvené hedvábí původem z čínského Su-čou, na které už umělci, jinak je nazvat nelze, zaměstnaní v Rolls-Royce štětečky z veverčích chlupů namalovali motivy květoucích větví. Práce na každém jednom panelu zabrala až 600 hodin. Cílem celé snahy bylo vytvořit malou soukromou zahradu, ve které by si šlo užívat potěšení z pozorování kvetoucích stromů tak, jak je to součástí asijských tradicí. Stejně jako u živých stromů, ani jeden z květů v kabině Serenity není shodný s jiným, jejich výhodou však je, že nikdy neodkvetou.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 225 - Rolls-Royce Serenity 2015 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 226 - Rolls-Royce Serenity 2015 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 227 - Rolls-Royce Serenity 2015 03

Přečtěte si více: Další známé informace a fotky pozoruhodné verze Phantomu II.

SCG003 - nový model

Pokud jste v 90. letech minulého století nesjížděli pulty videopůjčoven, pak vám jméno James Glickenhaus asi mnoho neříká. Tento chlapík však s příchodem roku 1995 pověsil filmové řemeslo na hřebík, a kromě budování rodinného finančního impéria začal dělat i nemalé krůčky v automobilovém průmyslu. Asi nejvíce se do podvědomí fanoušků rychlých kol zapsal o jedenáct let později, když světlo světa spatřilo Ferrari P4/5, jinak také Enzo přepracované karosárnou Pininfarina.

Tento model sice způsobil jistou nevraživost mezi Glickenhausem a italskou automobilkou (čemuž se asi nikdo nemůže divit, díky hmotnosti nižší o 270 kilo bylo P4/5 rychlejší než dárcovský vůz), nakonec však i tehdejší šéf značky Luca di Montezemolo uznal, že jde o výjimečný model, který si plně zaslouží nosit logo vzpínajícího se koníka. Jediný kus na světě tím de facto legitimizoval a bývalého režiséra a producenta povzbudil k další činnosti.

Ta souvisí s modelem SCG003S (jako Stradale), o jehož pohon se má starat šestiválcový motor. Ten je však prozatím ve vývoji, znám tudíž není ani jeho objem, natož pak výkon či jízdní dynamika. Blíže se tak můžeme podívat na karoserii, která bude stejně jako verze Competizione v hojné míře užívat uhlíková vlákna. Ta pak budou moci být na přání přetřena exkluzivním lakem, který dostal název Liquid Metal Silver. Nic bližšího však již speciální webová stránka projektu nezmiňuje, další informace tedy nejspíše budou zveřejněny až na výstavišti Palexpo.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 228 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 11Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 229 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 12Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 230 - James Glickenhaus SCG003 prvni sada 13

Přečtěte si více: SCG003 se v Ženevě ukáže také v závodním provedení, které dostane do vínku 600 koní.

Seat 20V20 - koncept prvního SUV značky

Španělská automobilka mluví o příchodu svého prvního SUV již opravdu dlouho. V letošním roce by se ovšem veškeré řeči měly stát skutečností. Na autosalonu v Ženevě se ovšem zatím představí pouze koncept, který bude sériové verzi předcházet. Dosud jsme přitom měli za to, že ta bude odhalena v září ve Frankfurtu, nyní se však zdá, že se její příchod o trochu zpozdí. K tomu nás vede název studie 20V20, jež odkazuje ke konci této dekády - má jít o vizi pro rok 2020.

Na druhou stranu se však dá více než vsadit na fakt, španělská novinka dorazí dříve a do na konci desetiletí bude leda na vrcholu slávy. Značka již hezkou chvíli prohlašuje, že prodej bude zahájen v příštím roce a se stejným okamžikem počítá i kontrakt s továrnou mladoboleslavské automobilky, kde se SUV bude vyrábět. Jednat by se mělo o výrobní zařízení v Kvasinách, které prý bude do budoucna překonvertováno pouze na linky, z nichž budou sjíždět modely postavené na platformě MQB.

Z výše zmíněného je tedy logické, že španělský model dostane tytéž komponenty jako třeba běžný Leon. Automobilka navíc dodává, že daná platforma jí umožní zástavbu všech motorů typu TSI nebo TDI, přičemž zmiňuje i plug-in hybrid. S takovou verzí tedy můžeme stoprocentně počítat, jinak by o ní ostatně Seat nemluvil. V takovou chvíli bude jistotou automatická převodovka DSG a elektronicky řízený pohon všech kol.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 231 - Seat 20V20 SUV oficialni prvni 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 232 - Seat 20V20 SUV oficialni prvni 01aAutosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 233 - Seat 20V20 SUV oficialni prvni 02

Přečtěte si více: Podrobné představení konceptu prvního SUV značky Seat.

Seat Leon ST Cupra - nová verze

Svou novinku představila španělská automobilka již na počátku letošního roku. Víme tedy, že 1 440 kilogramů vážící vůz tedy ke svému pohonu používá přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI, který byl naladěn na 206 kW/280 koní a 350 Nm točivého momentu, jež jsou k dispozici v pásmu 1 700 až 5 600 otáček. Nejvyšší rychlost činí 250 km/h, spotřeba se pak pohybuje mezi 6,6 a 6,7 litry na 100 kilometrů.

Stejná data o hmotnosti a nejvyšší rychlosti platí rovněž u slabší verze Seatu Leon ST Cupra, jejíž stejný motor byl naladěn na 195 kW/265 koní. Zachován byl i točivý moment 350 Nm, jeho dostupnost je však dána trochu menším pásmem otáček (1 700 až 5 300 ot./min.). Akcelerace z klidu na stovku pak zabere 6,1 sekundy s převodovkou DSG a 6,2 sekundy s manuálem.

Z motorového prostoru se můžeme přesunout k dalším oblastem, přičemž takový vzhled asi příliš nepřekvapí. Ostré kombi vychází z toho regulérního, pročež kupříkladu v zavazadlovém prostoru lze i nadále čekat maximální objem 1 470 litrů. Nově tu ovšem máme 18palcová kola, se kterými dorazily agresivnější nárazníky, náznak difuzoru, dvě oválné koncovky výfuku či červeně lakované třmeny brzd.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 234 - Seat Leon ST Cupra 2015 prvni sada 04Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 235 - Seat Leon ST Cupra 2015 prvni sada 05Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 236 - Seat Leon ST Cupra 2015 prvni sada 12

Přečtěte si více: Projděte si kompletní představení nového Seatu Leon ST Cupra, k dispozici máme i českou cenu.

Seat Toledo FR Line - nová verze

Tato novinka sice registrace zásadní způsobem zřejmě nezvýší, zcela jistě ale tomuto modelu získá více pozornosti, což je asi její zásadní úkol. Proto se ostatně pyšní novým čelním nárazníkem s většími vstupy vzduchu, pročež sedan vypadá o poznání agresivněji. V tom mu jen napomáhají modifikované boční prahy a 17palcová litá kola vyvedená v titanovo-šedé barvě. Ve stejném odstínu jsou pak vyvedeny i kryty zpětných zrcátek.

Dále můžeme zmínit zatmavená boční a zadní okna, přičemž součástí standardní výbavy budou také zadní LEDky, přední mlhovky a všudypřítomná loga edice. Za příplatek si navíc budete moci dovolit rovněž plnohodnotná čelní diodová světla, která dosahují barevné teploty 5 300 Kelvinů, jež se blíží dennímu světlu. Počítat tak můžete s ideálně osvětlenou vozovkou a navíc s nižší spotřebou energie.

Uvnitř pro změnu můžete počítat s černým interiérem, kdy volant a hlavice řadicí páky jsou obšity kůží s červenými kontrastními švy. Stejný odstín ostatně zdobí i sedadla, jejichž středy jsou čalouněny šedou Alcantarou. Aby toho nebylo málo, pak červenými švy jsou ozdobeny také koberečky a celkový dojem umocňují dekory lakované lesklou černí a podsvícené lišty dveřních prahů s logem FR Line.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 237 - Seat Toledo FR Line prvni foto 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 238 - Seat Toledo FR Line prvni foto 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 239 - Seat Toledo FR Line prvni foto 03

Přečtěte si více: Úplné představení vizuálně přiostřeného Toleda.

SsangYong Tivoli - nový model

Příchod korejského crossoveru byl avizován již v loňském roce, přičemž krátce po Vánocích se na internetu objevily první snímky a informace. Ty však byly pouze rámcové a neodhalily, co máme očekávat v motorovém či zavazadlovém prostoru. Nyní ovšem došlo na oficiální představení, pročež si můžeme veškeré neznámé oblasti projít do posledního šroubku. Začít přitom můžeme prohlášením SsangYongu, že nový model Tivoli je „výsledkem 42měsíčního vývoje a investice 350 miliard korejských Wonů (cca 7,55 mld. Kč).

Jízdní dynamika či spotřeba bohužel známy nejsou i nadále, podle předchozích informací by však benzinový agregát neměl emitovat více než 160 gramů CO2 na kilometr a u dieselu máme počítat maximálně se 140 g/km. Tím ale informace týkající se motorů končí, zamířit tedy můžeme k podvozku, který vpředu používá vzpěry McPherson a vzadu torzní příčku.

Přesunout se můžeme do kabiny, která by již v základní výbavě měla být působivě vybavená. V rámci bezpečnosti máme očekávat sedm airbagů včetně kolenního, mimo to pak dorazí i dešťový senzor, vyhřívaný volant a sedadla, přední a zadní parkovací senzory či zpětná kamera. Opomenut pak nebude ani tempomat či automatická světla.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 240 - SsangYong Tivoli 2015 nova sada 05 Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 241 - SsangYong Tivoli 2015 nova sada 14Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 242 - SsangYong Tivoli 2015 nova sada 16

Přečtěte si více: SsangYong Tivoli bude zpočátku k mání pouze s 1,6litrovým benzinovým motorem.

Subaru Forester 2015 - facelift

O japonském SUV jsme hovořili naposledy v souvislosti s verzí tS STi, která lehce umocnila dynamický potenciál vozu. K mání je však pouze na domácím trhu, čímž asi Subaru evropské fanoušky příliš nepotěší. Nyní zde máme alespoň nějakou náplast na jejich bolístku, a sice lehký facelift standardního provedení. Zprávy o něm sice aktuálně přicházejí z Velké Británie (proto fotografie vozu s britskou registrací), jedná se ale o globální vylepšení.

Zásadní novinkou oproti minulosti je spárování dvoulitrového dieselového motoru s automatickou převodovkou CVT. Pohonná jednotka i nadále produkuje 147 koní a 350 Nm točivého momentu, vylepšeno však bylo odhlučnění a vibrace. Přepracován pak byl rovněž systém common rail a nové jsou i svíčky, jež mají zlepšit účinnost motoru při studeném startu. Dále lze pak zmínit i zrevidované turbodmychadlo, chladič motoru či chladič oleje.

Změnami prošla rovněž samotná převodovka, která dostala dodatečné odhlučnění, s nímž by se měl pojit vyšší komfort. Zároveň počítá se sedmi uzamčenými stupni, čímž má dojít ke zlepšení kontroly nad pohonnou jednotkou. A jelikož je spárována s kontrolou sjezdu svahů a trakčním systémem X-Mode, který je naladěn především pro off-roadové řádění, máme se dočkat také zlepšení jízdy mimo zpevněný asfalt.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 243 - Subaru Forester 2015 facelift prvni foto 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 244 - Subaru Forester 2015 facelift prvni foto 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 245 - Subaru Forester 2015 facelift prvni foto 03

Přečtěte si více: Modernizovaný motor vylepšil dynamiku japonského SUV, a to ve verzi s manuálem i automatem.

Subaru Levorg - nový model

Japonská automobilka s plejádou hvězd ve znaku se v současné době věnuje hlavně prezentaci nového Subaru Outback. Na ní jsme jsme nechyběli, a tak si již velmi brzy budete moci přečíst jeho první test. Jen tímto modelem ovšem letošní aktivita značky na Starém kontinentu zdaleka nekončí. Na ženevském autosalonu se dočkáme i debutu evropské verze kombíku Levorg.

Toto oznámení je ale prakticky jedinou informací, jaká je momentálně po ruce. Ohledně motorů či dimenzí nedalo Subaru do placu jediný údaj, čím se otevírá pole pro spekulace. Předpokládáme ovšem, že minimálně v rámci rozměrů nedojde oproti japonskému provedení k jedinému odklonu. Počítat tak budeme moci nadále s délkou 4 690 mm, šířkou 1 780 mm, výškou 1 485 mm a rozvorem 2 650 mm.

Pod kapotou se pak zcela jistě objeví 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec, který produkuje 170 koní. Poněkud sporný je ovšem příchod vrcholného dvoulitru, jenž byl naladěn na 300 koní, neboť tato verze možná bude mít problémy se splněním evropských emisních norem. Rozhodně však nechceme předbíhat věcem budoucím, neboť Japonci mohli motor upravit, aby obstál i v před evropskými pravidly.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 246 - Subaru Levorg EU verze prvni foto 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 247 - Subaru Levorg EU verze prvni foto 02

Suzuki iK-2 a iM-4 - koncepty

Jak automobilka Suzuki slíbila, tak i plní - v Ženevě představuje dva nové koncepty iK-2 a iM-4. Jejich vzhled už pár dní známe díky úniku, i tak ale oficiální fotografie spolu s informacemi o novinkách nejsou bez zajímavosti. Třeba tím, že ač je iK-2 z obou novinek větší, měří na délku jen 23 milimetrů přes čtyři metry.

iK-2 je z obou novinek také nejspíš podstatnější, protože míří do segmentu B, který je v Evropě jedním z nejnabitějších. Právě zde o zákazníky soupeří například Renault Clio, Volkswagen Polo, Škoda Fabia nebo Opel Corsa. Anebo také Suzuki Swift, na jehož nástupce se s dost velkou pravděpodobností díváme, i když to oficiálně zatím nikde nezaznělo. Nejspíš totiž nebude shodou okolností, že iK-2 je o nějakých 17 cm delší než současný Swift, kterému by trochu víc prostoru uvnitř neškodilo.

Novinka stojí na nové platformě a pochopitelně má pohon předních kol, alespoň ve standardu. V konceptu otáčí 18" koly litrový tříválec s turbodmychadlem, označený Boosterjet. Zní to trochu jako něco, čím se vpřed pohybuje nějaký komiksový superhrdina, ale budiž. Výkon zatím známý není. A také to pravděpodobně nebude jediná pohonná jednotka pod kapotou produkční verze iK-2, počítá se také s mikrohybridem SHVS, tedy Smart Hybrid Vehicle by Suzuki.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 248 - suzuki ik-2 zeneva oficialni 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 249 - suzuki im-4 zeneva oficialni 01

Přečtěte si více: Úplné představení obou nových konceptů Suzuki.

Diskuze 13 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.