Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek

(doplněno 5.3.) Nejdůležitější letošní autosalon je v plném proudu. Projděte si všechny novinky i informace o ženevské motor show.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek

5.3.2015 | Autoforum.cz | 13 příspěvků

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno 5.3.) Nejdůležitější letošní autosalon je v plném proudu. Projděte si všechny novinky i informace o ženevské motor show.

Škoda - další novinky

Ženevský autosalon přináší, jako obvykle, spoustu novinek i od mladoboleslavské automobilky. Trochu stranou nyní jde to, že se v Kvasinách bude vyrábět SUV Seatu, samotná škodovka se postarala spoustu novinek. O dvou z nich, novém Superbu a nové verzi Octavie jménem RS 230 už jsme se dnes zmínili, Češi ale přivezli do Ženevy i další z řad speciálních edicí i po stránce motorů. Hned zkraje pro uklidnění uveďme, že nástup litrového tříválce TSI nebude tak rychlý. Ale to jsme ani nečekali, začněme jinými novinkami.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 250 - skoda fabia monte carlo oficialni dalsi 03Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 251 - skoda fabia monte carlo oficialni dalsi 04Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 252 - skoda edition octavia

Přečtěte si více: Detaily k dalším novinkám Škody, které se nesoustřeďují pouze na novou Fabii Monte Carlo, ale rozebírají třeba i armádu nových motorů pro téměř všechny modely značky.

Škoda Fabia Monte Carlo 2015 - nová generace

„MC” bude opět k mání jakožto hatchback i kombík, přičemž obě karosářské verze se pyšní pozměněným exteriérem, vyšňořeným interiérem a dokonce lehce upravenou mechanikou. Za posílení motorů ovšem zapomeňte, k dispozici bude pouze sportovní podvozek. Ten sice nebude součástí standardu, v příplatkové výbavě jej ovšem najdete. Aktuálně ale bohužel není jasné, o kolik milimetrů přiblíží Fabii k zemi, více než 15 mm ale netipujeme. To je ale v rámci mechaniky vše, přesunout se tak můžeme k exteriéru, kterému budou dominovat 16palcová nebo 17palcová litá kola.

Dále lze vsadit na designově přiostřený bodykit, který profituje z přidaných lišt na čelním nárazníku a bočních prazích. Změnami ovšem prošla i zadní imitace difuzoru, přičemž všechny tyto doplňky jsou lakované černou barvou, stejně jako kryty zpětných zrcátek nebo čelní maska. Zároveň došlo k zatmavení bočních a zadního okna, přičemž dorazila také panoramatická střecha.

Odklon od standardu lze očekávat rovněž v interiéru, kde najdeme kůží obšitý tříramenný sportovní volant a sportovní sedadla. Mimo to si na první fotce můžeme povšimnout rovněž kontrastně lakované části středového tunelu a dekorační lišty palubní desky, jež imituje vzhled karbonového vlákna. Na další podrobnosti ale budeme muset vyčkat do slavnostního představení.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 253 - Skoda Fabia Combi Monte Carlo 2015 prvni foto 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 254 - Skoda Fabia Combi Monte Carlo 2015 prvni foto 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 255 - Skoda Fabia Combi Monte Carlo 2015 prvni foto 03

Přečtěte si více: Více informací o nové Fabia Monte Carlo,která v nabídce nahradí RS. A na ženevském autosalonu představí nové edice škodovek s prostým označením Edition.

Škoda Octavia RS 230 - nová verze

Největším želízkem mladoboleslavské automobilky na ženevském autosalonu je dozajista nová generace Škody Superb, o té jsme si však už dříve řekli vše a dnes přidali pouze její cenu. Dost možná zajímavější novinkou česká značky na výstavišti Palexpo je tak Octavia RS 230, kterou dříve automobilka pouze avizovala. O příchodu této verze jsme se zmiňovali již před dvěma týdny, tehdy však nebyla k dispozici zrovna rozsáhlá fotogalerie. To ale dnešním dnem změníme, přičemž k samotným snímkům přihodíme i pár dodatečných faktů.

Začít můžeme motorovým prostorem, se kterým jsou koneckonců spojeny největší změny. Zachován sice zůstal dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec TSI, jeho výkon však narostl o 7 kW/10 koní na 169 kW/230 koní. Stovku tak liftback v kombinaci se šestistupňovým manuálem zdolá již za 6,7 sekundy (o desetinu rychleji než standard s 220 koňmi) a maximálně se rozjede na 250 km/h (nárůst o dva kilometry v hodině). Rázem tak máme čest s nejrychlejší produkční Octavií všech dob (ty „neprodukční” někdy jedou i jako Veyron).

Kromě výše zmíněné konfigurace ovšem budou moci zákazníci sáhnout také po šestistupňovém dvouspojkovém automatu DSG, stejně jako je možné méně praktickou karoserii vyměnit za verzi kombi. V těchto případech ovšem bohužel nemůžeme dát k dobru žádný technický údaj, i když je velmi pravděpodobné, že dojde k odchylkám v řádu maximálně desetin sekundy či jednoho nebo dvou kilometrů.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 256 - Skoda Octavia RS 230 nova sada 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 257 - Skoda Octavia RS 230 nova sada 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 258 - Skoda Octavia RS 230 nova sada 03

Přečtěte si více: Další fotky a specifikace posílené Octavie RS se samosvorem, k mání bude i jako kombík.

Škoda Superb 2015 - nová generace

Mladoboleslavská automobilka dnes podle očekávání slavnostně odhalila novou generaci Škody Superb. Už teď můžeme říci, že jde o nejdůležitější českou automobilovou novinkou letošního roku a značka si na ní podle svých slov dala patřičně záležet - prý ještě nikdy v její dosavadní historii nevěnovala vývoji jakékoli své novinky takovou pozornost. Výsledek prý má stát za to třeba už proto, že liftback dostal do vínku nejprostornější kabinu i zavazadelník ve své třídě. Kromě toho tu máme hmotnost nižší oproti předchůdci až o 75 kilogramů, řadu nových motorů a údajně skvělé jízdní vlastnosti. Extrémně nízký koeficient odporu vzduchu (Cd 0,263 u verze GreenLine) je pak jedním z důvodů, proč můžeme počítat s nadstandardní provozní efektivitou.

Začněme ale pěkně od začátku designem, který do značné míry staví na konceptu Vision C, který se ukázal loni v Ženevě. Souběžně s tím jsme se dočkali adaptace platformy MQB, což týmu sdruženému okolo Jozefa Kabaně umožnilo dopřát vozu vyváženější postoj. Délka tak sice narostla o 28 mm na 4 861 milimetrů, souběžně s tím však došlo ke zkrácení předního převisu o 61 mm a natažení rozvoru o 80 mm na 2 841 milimetrů. Počítat můžeme také se širším rozchodem (o 39 mm vpředu a 54 mm vzadu), takže kola se přiblížila okrajům karoserie a vůz působí vizuálně mohutněji.

Přesunout se můžeme do interiéru, který s ohledem na změnu venkovních rozměrů nabízí více místa cestujícím i jejich nákladu. Ve standardu lze počítat se 625 litry, po sklopení zadních sedadel lze však objem navýšit až na 1 760 l. Jde o rekordní hodnoty ve své třídě, přičemž praktičnosti dále napomáhá 1 082 milimetrů široký nákladový otvor. Víko zavazadelníku lze pak vyklopit až do výšky 1 868 mm, zatímco nákladová hrana zůstala vzdálena 711 mm nad vozovkou. Při sklopení sedadla spolujezdce se pak dovnitř vejdou předměty dlouhé až 3,1 metru.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 259 - Skoda Superb III 2015 nova oficialni vse 04 exterierAutosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 260 - Skoda Superb III 2015 nova oficialni vse 09 exterierAutosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 261 - Skoda Superb III 2015 nova oficialni vse 76 interier

Přečtěte si více: Projděte si opravdu detailní představení nové Škody Superb s více než 200 fotkami, 3 videy a všemi technickými daty, dorazit má i ve sportovní verzi, přímo v Ženevě pak byla odhalena i základní česká cena vozu.

Toyota Auris 2015 - facelift

Ač se někomu může zdát facelift po necelých třech letech od uvedení do výroby brzy, u japonských značek to nic mimořádného není. Nic to však nemění na faktu, že vedle omlazení Avensisu uvidí návštěvníci ženevského autosalonu také lehce upravený Auris. Kompakt Toyoty se hned ukazuje v obou svých karosářských variantách, jako hatchback i kombík, nazvaný Touring Sports.

Po vzhledové stránce bylo rozhodně co vylepšovat, Auris současné inkarnace je dost výrazný, ale mezi nejelegantnější auta určitě nepatří, dokud ho nezačnete srovnávat s něčím jako je Mirai. Facelift mu zejména v přední části prospěl, vidíme úpravu linek v masce chladiče a světlometech a také nový nárazník. Po stranách si můžeme všimnout nových litých kol v rozměrech 16 a 17 palců a na střeše sedí nová anténa ve tvaru ploutve.

Tyto změny jsme ale znali již dříve, nyní, s oficiální fotosadou, si můžeme prohlédnout i záď. Je tu také nový nárazník a světla, zejména u hatchbacku, dostala novou grafiku - ale to je v podstatě všechno. Automobilka hovoří také o optickém snížení těžiště a rozšíření postoje, což je zejména zepředu docela dobře patrné. Rozchod kol se ale nezměnil.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 262 - 2015 toyota auris hatch facelift oficialni 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 263 - 2015 toyota auris hatch facelift oficialni 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 264 - 2015 toyota auris hatch facelift oficialni 03

Přečtěte si více: Podrobné představení inovovaného Aurisu 2015.

Toyota Avensis 2015 - facelift

Vedle inovovaného Aurisu představila japonská Toyota na ženevském autosalonu také větší Avensis s faceliftem, kterým jej omladí na poslední tři roky života. Kromě designových vylepšení, kterými se Avensis dost podobá zmíněnému Aurisu a trochu také vodíkovému Mirai, čekejme i motory plnící Euro 6.

Zvenčí tedy vidíme LEDková světla vpředu, jejichž linky navazují na přední masku, i vzadu, kde lze najít vliv jak stávajícího Avensisu, tak i nového designu zadních lamp, který si můžeme prohlédnout i na Aurisu. Drobných úprav se dostalo také nárazníkům, které přispěly ke zvětšení celkové délky o 40 mm, a cestu sem najdou i nová sedmnácti- a osmnácpalcová kola.

O poznání modernější ve srovnání se současným Avensisem je interiér, zejména palubní deska, ve které vidíme i náznaky soudobého designu vnitřků ostatních Toyot. Přístrojový štít se změnil ve dva tubusy se 4,2" barevným displejem uprostřed a vidíme tu i ručičkový teploměr chladicí kapaliny. Ony ručičky také stojí za pozornost, nejsou to jednoduché tyčinky jako u všech ostatních aut, nýbrž jakési dvojité. Vypadá to zajímavě, otázkou je, zda to bude dostatečně přehledné.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 265 - 2015 toyota avensis facelift oficialni 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 266 - 2015 toyota avensis facelift oficialni 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 267 - 2015 toyota avensis facelift oficialni 03

Přečtěte si více: Podrobné představení vylepšené Toyoty Avensis, poháněna je motory, které vzešly ze spolupráce s BMW.

VW Caddy 2015 - nová generace

Německá automobilka s velkými fanfárami odhalila novou, v pořadí již čtvrtou, generaci Volkswagenu Caddy. Ta je však postavena na stejném mechanickém základu, takže o slovním spojení „nová generace“ lze pochybovat. Ve výsledku tu tedy spíše máme výrazný facelift, tedy obdobnou modernizaci, jakou prošel Golf číslo pět, když se stával šestkou.

Od filozofování se tedy přesuneme k popisu jednotlivých změn, kterých zvenčí vlastně ani tak mnoho není. Máme tu nové nárazníky, čelní i zadní světlomety a jinou přední masku, přičemž veškeré tyto komponenty jsou vyvedeny v souladu s poslední podobou designového jazyka značky. Tím ale kupodivu venkovní proměna končí a my musíme zamířit pod kapotu a zejména do kabiny, kde nás již novinek čeká o trochu více.

Začneme právě interiérem, kde najdeme zcela novou palubní desku. Přepracovány byly také veškeré ovladače, dveřní panely a výdechy klimatizace. Povšimnout si můžeme volantu se zploštělou spodní částí, zatímco výše postavené úrovně výbavy profitují také z metalických doplňků či dekorů odrážejících barvu karoserie. Opomenout pak nesmíme ani novou generaci multimediálních systémů Discover Media, Composition Media či Composition Color.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 268 - VW Caddy 2015 prvni sada 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 269 - VW Caddy 2015 prvni sada 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 270 - VW Caddy 2015 prvni sada 06

Přečtěte si více: Nový Caddy dostal do vínku motory plnící emisní normy Euro 6, známe i první ceny.

VW Sport Coupe Concept GTE - koncept nového CC

Stejně jako se klasickému čtyř- a pětidveřovému Passatu (můžeme-li tak říkat kombíku) dostalo vloni nástupce, i jeho varianta „čtyřdveřového kupé” CC má svou novou inkarnaci. Zatím je tedy ve fázi konceptu a jmenuje se Sport Coupe GTE, ale není moc pochybností, v co se tento futuristicky vyhlížející sedan s bezrámovými okny dveří vyvine.

Ostré vzezření klasického Passatu na tomto stroji zachází ještě o kousek dál. Oproti doslouživšímu Volkswagenu CC je tento stroj delší a širší, ale nižší a má také delší rozvor náprav. Kompletně LEDková světla vpředu i vzadu dále naznačují, že nový Passat se jak ve standardní verzi, tak i v této... více sebevědomé, řekněme, snaží stát na trhu o něco výše než doslouživší generace.

Ohromná maska chladiče, propojená s předními světlomety, je nicméně jedním z prvků, o kterém si dovolíme pochybovat, že se dostane do sériové výroby. Produkční příď bude nejspíš podobnější té na klasickém Passatu. Horizontální chromované linky tedy pochopitelně zůstanou, dá se ale očekávat jejich výraznější oddělení od světlometů a pravděpodobně také oddělení dolní od horní části, aby tento stroj tolik nepřipomínal Audi. Nicméně, toto berte pouze jako spekulaci.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 271 - vw sport coupe gte zeneva 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 272 - vw sport coupe gte zeneva 02

Přečtěte si více: Představení studie, která více než naznačuje podobu nové generace Volkswagenu CC.

VW Golf GTD Variant - nová verze

Zatímco na sklonku loňského roku jsme vám mohli představit verzi Golf R Variant, nyní pro změnu máme tu čest s ostrým dieselovým kombíkem. Ten dostal přívlastek GTD, pročež je zřejmé, že až tak vybroušený jako „eRko“ ani GTI není. Je to taková německá Škoda Octavia RS TDI, která už teď na poli výkonných dieselových kompaktních kombi koncernu Volkswagen nebude sama. I Golf GTD Variant se tedy bude opírat o dvoulitrový turbodiesel naladěný na 184 koní a 350 Nm točivého momentu, který je k dispozici v pásmu 1 750 a 3 250 otáček.

S tímto výkonem silou Golf GTD Variant akceleruje na stovku za 7,9 sekundy, tedy o čtyři desetiny pomaleji než hatchback GTD. Nejvyšší rychlost bohužel zveřejněna nebyla, i v tomto případě se ovšem dá očekávat o trochu horší hodnota než u méně praktické verze, jež se rozjede na 230 km/h. Přesunout se tedy můžeme ke spotřebě, která dle norem činí 4,4 l/100 km. To oproti hatchbacku představuje zhoršení o dvě deci, realita však bude ještě trochu výše.

Veškeré ostatní změny ale již kráčí ve stopách méně praktického modelu, samozřejmě s ohledem na fakt, že jde o prostornější karosářskou verzi. Máme tu tedy agresivnější nárazníky, odlišný výplet čelní masky, zatmavená zadní světla a výraznější boční prahy. Mimo to nechybí 17palcová litá kola Curitiba, jež lze nahradit příplatkovými osmnáctkami Nogaro, černé střešní ližiny, chromové koncovky výfuku a podvozek snížený o 15 milimetrů.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 273 - VW Golf GTD Variant 2015 prvni foto 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 274 - VW Golf GTD Variant 2015 prvni foto 02

Přečtěte si více: Projděte si, alespoň slovem, také interiér nového ostřejšího dieselového kombíku.

VW Passat Alltrack 2015 - nová generace

Novou generaci Volkswagenu Passat známe ve formě sedanu a kombíku již velmi dobře, koneckonců k virtuálnímu představení došlo již loni v létě. Od té doby však německá automobilka nepustila do světa žádnou další verzi, ačkoliv jejich příchod je více než jistý. To ostatně potvrzuje aktuální tisková zpráva, podle které se rozšiřování modelové řady dočkáme na autosalonu v Ženevě. Výstaviště Palexpo je totiž místem, kde bude debutovat nový Passat Alltrack.

Tato varianta bude stejně jako ostatní „scoutí“ koncernoví bratříčkové k mání pouze ve verzi kombi, přičemž oproti základnímu provedení dozná hned několika změn. Ty vizuální jsou patrné na první pohled a spočívají v dodání ochranných černých plastů na spodek karoserie. Mimo to tu máme ochranné pláty podvozku, odlišné nárazníky, díky kterým se navýšil nájezdový úhel vpředu i vzadu, a světlou výšku zvýšenou o 27,5 milimetru.

Změn se dočkala také mechanika, i když zejména v detailech. Ovšem kupříkladu systém pohonu všech kol, který je standardem pro všechny verze modelu Alltrack, je shodný s elektronicky řízenou spojkou Haldex páté generace, kterou používají i běžné varianty Volkswagenu Passat. I nadále jde tedy výkon hlavně dopředu a zadek je připojen až ve chvíli ztráty trakce. Elektronická uzávěra pro změnu umožňuje přesun většiny výkonu na to kolo, které má největší adhezi, zatímco v rámci jízdních režimů můžete kromě již známých módů Eco, Normal a Sport počítat také s novým nastavením Off Road. To upravuje odezvu plynového a brzdového pedálu, přičemž automaticky aktivuje kontrolu sjezdu svahu a rozjezdu do kopce.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 275 - VW Passat Alltrack 2015 prvni sada 07Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 276 - VW Passat Alltrack 2015 prvni sada 09Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 277 - VW Passat Alltrack 2015 prvni sada 10

Přečtěte si více: Nový Passat Alltrack bude k mání se dvěma benzinovými a třemi dieselovými motory.

Volkswagen Passat B8 - vítěz ankety Auto roku 2015

Ženevský autosalon není spojen pouze s novými modely či koncept, ale také několik let s vyhlášením vítěze ankety Evropské Auto roku. Pro letošek tento titul získala nová generace Volkswagenu Passat, která porazila šest dalších finalistů s větším než malým rozestupem. Pro německou automobilku se přitom jedná hned o třetí významný „zářez do pažby“ za posledních několik let - s modelem Golf ovládla ročník 2013, Polo vyhrálo v roce 2010.

Chápeme, že tento verdikt popudí celou řadu odpůrců „lidového vozu“, nicméně nejde o rozhodnutí naše, nýbrž poroty složené z 58 evropský novinářů. Ti nakonec nedali přednost extravagancím, jež představuje kupříkladu Citroën C4 Cactus a jeho vzduchové kapsle Airbump, nýbrž vozu, který vlastně nikterak podstatně nevybočuje z řady. Na druhou stranu však vše podstatné zvládá bez sebemenších problémů.

To pro změnu nemůžeme říci o takovém Renaultu Twingo, který sice dorazil s neobvyklou konfigurací motoru uloženého vzadu a pohonem zadních kol, enormní zábavu však za volantem nenabízí. Navíc neexceluje ani na mokrých či zasněžených vozovkách, pročež nejnižší počet bodů není překvapením. V tomto směru se spíše můžeme divit, že nové Twingo vůbec bylo vybráno z 31 nominovaných mezi 7 finalistů.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 278 - VW Passat Evropske Auto roku 2015

Přečtěte si více: Kompletní pořadí ankety Auto roku 2015 (COTY).

VW Sharan 2015 - facelift

Druhá generace Volkswagenu Sharan tu je s námi už nějakou dobu, konkrétně od roku 2009, takže i na facelift už je docela pozdě. Ve třídě MPV ale čas neběží tak rychle, a tak se právě facelift Sharanu ukáže na ženevském autosalonu. Změny se nicméně odehrály zejména pod slupkou, zvenčí totiž poznáte jen velmi obtížně, že před vámi stojí omlazené auto. Jako zbrusu nový totiž Sharan tolik nevypadá, i když se LEDkami a nejmodernější grafikou světel o něco takového snaží.

Na přední části byste změny hledali marně, LEDky denního svícení tu už nějakou dobu jsou, stejně jako trocha chromu na přední masce. Nárazník například zůstal úplně stejný. Zadní světla nicméně nově dostala diody - nejspíš ale budou za příplatek - a víc se tak podobá vrcholným verzím ostatních Lidových vozů. Jsou tu také nová 16" kola Jakarta a dvě barvy, modrá metalíza Hudson Bay a červená metalíza Crimson.

Jsou-li změny vnějšího designu minimální, pod slupkou platí pravý opak. V nabídce se objevilo hned pět nových motorů, které mají nahradit všechny stávající. Nečekejte šestiválec, ten druhá generace Sharanu neměla v nabídce od začátku, nýbrž motory splňující emisní normu Euro 6 a až o 15 % lepší papírovou spotřebu paliva.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 279 - 2015 vw sharan facelift 03Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 280 - 2015 vw sharan facelift 07Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 281 - 2015 vw sharan facelift 11

Přečtěte si více: Projděte si detailní představení všech pohonných jednotek nového Volkswagenu Sharan.

VW Touran 2015 - nová generace

Jak jsme naznačili vcelku nedávno, na ženevském autosalonu bude mít mimo jiné premiéru nová generace Volkswagenu Touran. Ta těží zejména z modulární platformy MQB, díky které můžeme počítat s poklesem hmotnosti o 62 kilogramů. Navzdory této dietě ovšem novinka nabídne více prostoru posádce, neboť délka narostla o 130 milimetrů a rozvor se zvětšil o 113 mm.

Mimo to se můžeme těšit také na více místa pro zavazadla, neboť objem úložného prostoru narostl v základní pětimístné konfiguraci o 48 litrů na 1 040 l. Sedmimístné provedení ovšem musí počítat s lehčí redukcí, neboť původních 1 913 litrů se scvrklo na 1 857 l. Na vině nejspíše budou nová sedadla, která ovšem nabídnou více komfortu a jež po sklopení vytvářejí rovnou podlahu. Oficiální rozklíčování však v tomto případě prozatím chybí.

Přesunout se můžeme na přední řadu sedadel, kde lze počítat s podporou systémů Android Auto nebo CarPlay od Applu. Kromě toho nový Touran dostane do vínku adaptivní tempomat, multikolizní brzdu či přednárazový bezpečnostní systém, jež počítá s automatickým přitažením pásů a dalšími kroky, které ochrání posádku. I v tomto směru ale můžeme další upřesnění očekávat až v souvislosti s ženevským debutem.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 282 - VW Touran 2015 prvni sada 01Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 283 - VW Touran 2015 prvni sada 04Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 284 - VW Touran 2015 prvni sada 10

Přečtěte si více: Německé MPV bude k mání se třemi benzinovými a třemi dieselovými motory.

Volvo V60 D5 Twin Engine SE - nová verze

Švédská automobilka na sklonku loňského roku oznámila, že prezentace na autosalonech ji přijde zbytečná, a tak většině motor show bude záměrně jen zdáli přihlížet. V Ženevě ovšem můžeme s Volvem stoprocentně počítat, přičemž na svém stánku značka představí plug-in hybrid V60 D5 Twin Engine Special Edition. Toto provedení je přitom de facto tím samým kombíkem, jaký nám před nedávnem prošel redakčním testem. Volvo však záměrně snížilo výkon (a změnilo název z D6 na D5), což by mělo vést také k ponížení ceny a tím k oslovení vícera zákazníků.

Je však otázkou, o jakou „slevu“ se bude jednat. Ve výsledku je to totiž pouze spalovací jednotka, která dostala nové naladění, a tak nabízí namísto 215 koní jen 163 koní. Elektromotor však nadále počítá s 50 kW/68 koňmi a lithium-iontovými bateriemi o kapacitě 11,2 kWh, pročež tu ve výsledku máme celkový výkon soustavy šplhající na 230 koní namísto 283 koní, jimiž se pyšní stávající provedení.

Ač se na první pohled nejedná o tak zásadní snížení, vliv na dynamiku je značný. Zatímco dříve bylo možné dosáhnout zrychlení z klidu na stovku za 6,1 sekundy (v režimu Power, kdy zapojeny jsou oba agregáty), nyní potřebujete rovných 9 sekund. Je tedy jasně patrné, že klasická spalovací pohonná jednotka má na jízdní dynamiku mnohem větší vliv než ta elektrická.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 285 - Volvo V60 D5 Twin Engine Special Edition prvni foto 02Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 286 - Volvo V60 D5 Twin Engine Special Edition prvni foto 03

Přečtěte si více: Kompletní představení slabší verze hybridní V60.

Zenvo ST1 2015 - technická modernizace

O Zenvu ST1 se moc nemluví, byť s výkonem přesahujícím 1 000 koní by si nějakou tu pozornost zasloužilo. Bohužel, naposledy se o něm více psalo loni, kdy zazářilo (doslova) při testu britského Top Gearu. Ovšem místo brilantních výkonů předvedlo hlavně to, co mají v oblibě téměř všechny supersporty - spáchalo sebevraždu sebeupálením. To se ale stává, dělají to Ferrari, Lamba a v poslední době se s tím hodně potýkalo také Porsche.

Nevíme, jestli ze zmíněného incidentu výrobce vyvodil nějaké závěry, přesto pro nový modelový rok u ST1 provedl několik úprav. Předně auto dostalo nový jednospojkový sedmistupňový automat od firmy CIMA, jež podle Zenva řadí za 35 ms. Současně má být značně jemnější a přeřazení tím mají být výrazně hladší než v případě původní převodovky.

Vedle převodovky byl změněn design litých kol a okrasných panelů v kabině. Výkon ani objem osmiválcového motoru přeplňovaného kombinací kompresoru a turba zůstává nezměněn. Z 6,8 l doluje 832 kW (1 104 koní) při 6 900 ot./min a 1 430 Nm při 4 500 ot./min. Vliv nové převodovky na dynamiku výrobce neupřesnil, nulový ale nejspíš nebude.

Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 287 - Zenvo ST1 2015 zive 03Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 288 - Zenvo ST1 2015 zive 04Autosalon Ženeva 2015: velký přehled všech novinek - 289 - Zenvo ST1 2015 zive 05

Přečtěte si více: Vše známé o inovovaném dánském supersportu proslulém i vzplanutím v Top Gearu.

Autoforum.cz

Diskuze 13 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše