Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti
14.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Britové zahodili kůži, dřevo, elektrické systémy i pohon 4x4. Místo nich nové Bentley dostalo software Cosworthu a karbonový interiér.
Je tomu téměř rok, co se na pařížském autosalonu zcela neočekávaně ukázal koncept závodního Bentley Continental GT3. Britská automobilka by s ním přitom velmi ráda navázala na slavnou minulost, ve které figuruje i šest vítězství ve slavné čtyřiadvacetihodinovce Le Mans. To sedmé celkové sice již Bentley nezaručí, ve své kategorii by ale úspěšné být mohlo. Značce se totiž povedlo srazit hmotnost standardního Continentalu o více než tunu, zatímco výkon přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce zamířil opačným směrem.
Při úpravách pohonné jednotky byla sice zachována celá řada základních komponentů, nový je však řídicí systém od Cosworthu. Některé díly jsou pak vyrobeny z titanu kvůli větší odolnosti (zároveň také méně váží), přičemž celkově novodobý „Blower“ produkuje 600 koní. O jejich přenos pouze na zadní kola se pak stará šestistupňová sekvence Xtrac, jež spolupracuje s diferenciálem s omezenou svorností a která byla kvůli lepšímu rozložení hmotnosti v poměru 52:48 uložena u zadní nápravy.
Když už je řeč o hmotnosti, pak technici z Crewe odvedli velký kus práce. Přesná hodnota sice není známa, laťku v podobě 1 300 kg ovšem Continental GT3 nepřeskočí. V kombinaci s vyšším výkonem tak slibuje působivou jízdní dynamiku, ani zde ale nemáme k dispozici přesná data. Bentley totiž teprve nyní začíná s vývojem na závodních drahách. Na finální parametry si tak budeme muset počkat někdy do podzimu, kdy Bentley začne vůz nabízet týmům závodícím v šampionátů FIA Blancpain Series.
Kromě akcelerace a nejvyšší rychlosti se také bude odlaďovat podvozek, který vpředu i vzadu používá dvojité lichoběžníky a závodní tlumiče stavitelné ve čtyřech úrovních. Řízení Bentley GT3 pak dostalo hydraulický posilovač, zatímco brzdy spoléhají na ocelové kotouče svírané šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Nechybí ani kovaná kola OZ Racing v 18palcovém provedení, která ve všech rozích používají pneumatiky o rozměru 310/710.
Uvnitř se pak Bentley Continental GT3 změnilo oproti standardu nejvíce. Pryč jsou totiž prakticky veškeré kožené nebo dřevěné prvky, stejně jako většina elektronických systémů. Místo toho celý kokpit pokryl karbon, kterému společnost dělá Alcantara, šestibodové závodní pásy Sparco, ochranná klec, hasící systém nebo pádla řazení pod volantem, jež oproti standardu dostala pneumatický systém.
Cena britské novinky zřejmě bude známa až v souvislosti s oznámením jízdní dynamiky i přesné hmotnosti, sumu menší než 12 milionů korun ale neočekávejte. Co by naopak dorazit mělo, je silniční verze založená na tomto speciálu. Na tu se přitom těšíme snad více než na závoďák - lehký „Blower“ je totiž něčím, co zde nebylo po celou dobu existence značky Bentley...














Bentley Continental GT3 se v produkční formě představilo na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Oproti konceptu dostalo jinak uchycené zadní křídlo, finální technické parametry pak Britové oznámí až po ukončení testování
Zdroje: Bentley, WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
před 10 hodinamiIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
19.8.2025
Nejčtenější články
Poslednímu moderátorovi Top Gearu ukradli vzácné BMW, které vlastní 19 let. Fanoušci mu ho našli dřív, než si policisté dojedli koblihy
22.7.2025Ještě hůř: Mercedes už na elektromobily v USA ani nebere objednávky a zastaví jejich výrobu, i když je přímo tam vyrábí
22.7.2025Nové Audi A5 je tak nepřesvědčivé, že v testech dostává nakopáno nejen od 6 let starého BMW, ale i od mainstreamu
22.7.2025Aukce ukázala skutečný zájem o elektrickou dodávku VW. Nikdo ji nechtěl tak moc, že na ceně ztratila 230 tisíc během 640 km
22.7.2025Toyota odhalila pozadí vyřazení hybridního sporťáku z její nabídky, o automobilovém průmyslu poslední dekády to říká vše
23.7.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.21. 18:34 - GeneHawkins
- Onboard videa 08.21. 17:47 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 08.21. 14:31 - pavproch
- Volkswagen obecne 08.21. 12:31 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 20:18 - Spectral
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda