Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Flying Spur 2013: facelift oficiálně bez osmiválce, zato s výkonem 625 koní
20.2.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Britská novinka není jen výkonnější, ale také o 50 kg lehčí. Více než mechanika byl pozměněn interiér, kde je na 600 nových prvků.
Tak Bentley nakonec všem spekulantům pěkně vypálilo rybník. Také my jsme původně počítali s představením inovovaného Bentley Flying Spur ve dvou verzích - osmiválcové a dvanáctiválcové. Tím by byla kopírována nabídka dvoudveřového kupé a kabrioletu, jenže na ženevském stánku značky nakonec uvidíme jen jediný model. A sice ten, který ke svému pohonu užívá šestilitrový motor W12 se dvojicí turbodmychadel. Čtyřlitrová pohonná jednotka s deaktivací poloviny válců tak v portfoliu britské značky bude chybět, tedy alespoň prozatím. Překvapením nakonec je i to, že Bentley výkon dvanáctiválce hned v základním provedení naladil na 625 koní, které odpovídají potenciálu modelu Continentalu GT Speed. Zároveň se tak stává nejvýkonnějším čtyřdveřovým modelem, jaký kdy opustil brány továrny v Crewe.
Výkon ovšem není vše. Proto Bentley pohonnou jednotku spřáhlo s osmistupňovým automatem ZF, který je schopen přeřadit během 0,2 sekundy. Díky použití odlehčených materiálů pak navíc oproti předchozí generaci poklesla hmotnost o 50 kg (navzdory čtyřprocentnímu navýšení tuhosti karoserie), což se projevilo i na žíznivosti nižší o 13 %. V průměru by tak nový Flying Spur měl jezdit za 14,7 l/100 km. Ovšem jen za předpokladu, že nebudete zkoušet zrychlení z klidu na stovku za 4,6 sekundy nebo nejvyšší rychlost 322 km/h.
Výkonnostním změnám byl samozřejmě přizpůsoben podvozek. Namísto sportovnosti, kterou Bentley zřejmě hodlá přisoudit pouze dvoudveřovým modelům, ovšem došlo k navýšení pohodlí. Pružiny jsou totiž vpředu měkčí o 10 % a vzadu o 13 %. S tím souvisí i změkčení stabilizátorů (o 13 procent vpředu a 15 procent vzadu) nebo odlehčení pouzder ramen zavěšení (o pětadvacet procent ve všech rozích). Modifikovány pak byly elektrické tlumiče, překalibrována stabilizační kontrola a nově naladěno řízení.
Výsledkem tak není jen rychlejší a úspornější vůz, ale také mnohem komfortnější. To dokazují i kvalitnější tlumící materiály včetně akustických skel a panelů zakomponovaných do podlahy. Vylepšeno bylo rovněž těsnění dveří, na méně hlučnou notu byly naladěny také výfuky. Pneumatiky nových standardních 19palcových kol (za příplatek jsou i dvacítky či jednadvacítky) pak mají vyšší bočnice, díky kterým dochází k lepší absorpci silničních nerovností.
Ještě více se měnilo v interiéru, kde naleznete na 600 nových komponentů včetně sedadel, která je možné objednat ve čtyřmístné nebo pětimístné konfiguraci. Ta zadní lze nastavit až ve 14 směrech, přičemž již ve standardu nechybí vyhřívání a chlazení. Za příplatek pak bude k mání multimediální paket, který zahrnuje pevný disk o kapacitě 64 GB, dva 10palcové LCD monitory v opěrkách předních sedadel nebo plnohodnotné připojení k internetu.
Cestující vpředu pak těží z osmipalcového dotykového displeje, satelitní navigace, připojení Bluetooth nebo nového zábavního systému. Konfrontováni přitom budou se slunečními clonami, klikami dveří a loketními opěrkami, které byly s některými ovladači jako jediné převzaty z předchozí generace. S ohledem na takřka stejné rozměry (novinka je pouze o 5 mm delší a o 70 mm vyšší) pak zůstal zachován i objem zavazadelníku (475 l).
Do prodeje nové Bentley Flying Spur zamíří již letos v létě, přičemž základní cenu automobilka oznámí právě v Ženevě - velké změny oproti současnosti ale nepředpokládáme. V případě nespokojenosti se standardní výbavou budete moci sáhnout do programu Mulliner, od příštího roku by pak dvanáctiválcový model mohl dostat posilu v podobě osmiválce a nabušenější verze Speed. To ale zatím oficiálně potvrzeno nebylo.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.















Nové Bentley Flying Spur dorazí zpočátku překvapivě jen s dvanáctiválcem. Jeho výkon ovšem bude naladěn na 625 koní. Mimo to novinka přichází s luxusnějším interiérem, kde najdete na 600 nových komponentů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Supersport za 75 milionů je pro majitele taková katastrofa, že chce po ujetí 441 km auto vrátit za plnou cenu
před 3 hodinamiZ obézní obludy, jakou je nové BMW M5, zvládnou udělat něco ještě horšího asi jen u tohoto úpravce
před 4 hodinamiStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 6 hodinamiHonda vzala továrnu, kde vyráběla supersportovní NSX, a začala tam dělat tohle, vážně
před 7 hodinamiDalší Ferrari je pro jeho kupce finanční pohromou, navzdory inflaci nominálně přichází o víc jak 3 miliony za pár let
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva