Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před 5 hodinami | Petr Prokopec
Tesla během své existence přišla s řadou zajímavých inovací, tento nápad byl ale od počátku podivný. A navíc pěkně drahý. Vlastně tak ani není divu, že jej automobilka poslala k ledu a svou variaci na range extender neprodá nikomu.
Cybertruck měl být pro Teslu dalším prodejním hitem, jakkoli se to při prvním pohledu na něj nemuselo zdát. Na první odhalení tohoto auta došlo 21. listopadu 2019, o pouhých šestatřicet hodin později však Elon Musk skrze Twitter celému světu oznámil, že automobilka přijala už 146 tisíc rezervací. Toto číslo se pak do 26. listopadu zvedlo na 250 tisíc, což Tesle pomáhalo i finančně. Spolu s vyjádřením svého zájmu totiž lidé museli na její konto poslat 100 dolarů neboli 2 200 Kč jakožto zálohu. To byl ale víceméně konec pozitiv se Cybertruckem spojených.
Následně automobilka začala mít problémy se sériovou verzí, jejíž příchod byl soustavně odkládán. Když pak 30. listopadu 2023 došlo na předání prvních produkčních kusů zákazníkům, byly u toho nejen vyšší ceny, než jaké byly původně oznámeny, ale i horší technické parametry. Když totiž Tesla na Cybertruck lákala, slibovala dojezd přes 800 kilometrů. Jenže nakonec se maximem stalo 560 km, kterých lze navíc dosáhnout jen občas.
Řada lidí se tak rozhodla rezervaci v objednávku nepřetavit, což se automobilka pokusila vyřešit dalším ze svých inovativních řešení, které ale též zamířilo mimo terč. Krátce po debutu sériové verze totiž Tesla oznámila, že bude nabízet externí paket baterií o kapacitě 50 kWh, který by v závislosti na stylu jízdy dojezd prodloužil o 190 až 210 km. Tím by se značka přiblížila původně avizované hodnotě, což by některé zájemce mohlo přilákat zpátky, jenže by kvůli tomu museli leccos obětovat.
Konstrukce Cybertrucku totiž očividně neumožňuje zástavbu výrazně většího paketu, než je stávajících 123 kWh Proto automobilka přišla s dodatečnými akumulátory, které by byly umístěny v přední části korby - tomu začala říkat range extender. Na jednu stanu proč ne, na tu druhou ale zabral zhruba třetinu přepravní kapacity korby a přidal kila na dost nevhodném místě. Navíc při jeho hmotnosti okolo 280 kg nebylo jasné, jak by s ním vůbec majitel manipuloval.
Za tuto věc si pak automobilka účtovala 16 tisíc dolarů (352 tisíc korun), tedy v podstatě totéž, co chce Nissan za sedan Versa jakožto nejlevnější nový vůz ve Státech. Aby pak špatných zpráv nebylo málo, zájemci o prodlužovač dojezdu museli složit zálohu ve výši dvou tisíc dolarů čili 44 tisíc korun. Za dodatečný paket tedy Tesla před jeho dodáním požadovala dvacetkrát více než za samotné auto. Je tak vlastně otázkou, kolik lidí oslovila.
Nejspíše se ovšem jednalo o počet, který nebyl dostačující na to, aby pokryl veškerý vývoj. Ten se navíc mohl zaseknout ve slepé uličce, neboť dodatečný paket mohl i díky svému uložení a hmotnosti představovat větší problém, než si Tesla zprvu byla ochotna připustit. Ať tak či onak, neobvyklý range extender je nyní oficiálně minulostí.
Jak zveřejnili někteří jeho kupci na sociálních sítích, Tesla potvrdila spekulace z posledních pár týdnů a oznámila, že externí paket baterií již nehodlá nabízet. Zákazníkům, kteří pak složili zmiňovanou zálohu, peníze vrátí v plné výši. Konkrétní důvod, proč projekt zamířil k ledu, oznámen nebyl. Jinak než jako totální fiasko tak tento nápad opravdu označit nelze.





Takto vypadá nápad za všechny prachy, konkrétně za 352 tisíc korun, který měl vést k prodloužení dojezdu Cybertrucku. Nakonec zamířil k ledu jako nesmysl, kterým se od začátku zdál být. Foto: Tesla
So much for Cybertruck Range Extender RIP pic.twitter.com/sw1mTcIvZf
— Drake (@TheRealDriiZZy) May 7, 2025
Zdroj: Drake@X, Tesla
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 11:31
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají 10:14
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
Nejnovější články
Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
před 2 hodinamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 4 hodinamiBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před 5 hodinamiJeden z největších propadáků velkých moderních aut nikdo nechce ani ojetý, sotva použitý je k mání za jednotky procent původní ceny
před 7 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva