Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 1 M Coupe: ostrá jednička v detailech
10.12.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Včera jsme vám přinesli první ochutnávku nového BMW M řady 1, dnes se na něj můžeme podívat v plné parádě. Nabízíme vám přes 90 fotografií a veškeré technické detaily.
O novém BMW M1 se sušká již dlouho. Nakonec jsme se jej dočkali a nedočkali zároveň - „eMkové” BMW řady 1 to je, ale M1 se nejmenuje, automobilka se zkrátka nechce dotýkat takřka posvátného speciálu z let 1978 až 1981. Jméno vozu má tedy podobu 1 M Coupe, což zní poněkud zvláštně, ale to konec konců není podstatné - důležité je, co skrývá ve svém nitru. A tak se na to pojďme podívat.
Na přiložených snímcích můžeme vedle novinky viděl BMW M3 E30 z osmdesátých let, které naznačuje, kam chtěla automobilka s novým modelem zamířit. Řekněme si otevřeně, že legendární a pro mnohé jediné skutečné „em-trojce” se 1 M Coupe přiblíží jen stěží, její geny by ale nést mohla. Vůz vychází z nám již dobře známé 135i Coupe, je ale o 5 mm delší, 53 mm širší a 13 mm vyšší. Zklamáním je hmotnost, která má podobu 1 570 kg - na malé kupé je to poněkud příliš a je to ke všemu ještě více než u 135i (+ 40 kg).



M Coupe má oproti 135i značně přiostřený vzhled. Agresivnější jsou nárazníky, obklady prahů a zpětná zrcátka, převzatá z modelu M3, pozornost budí i rozšířená stavba a vytažené blatníky vpředu a vzadu. Všimněte si také jakési žábry na předních blatnících, i ta je pro 1 M Coupe jedinečná. K nepřehlédnutí jsou rovněžz dva páry koncovek výfuků a koncová světla s LED. Světelné diody ostatně najdeme i na předních světlech. Bez zajímavosti není, že vůz bude k mání jen ve třech barvách karoserie - bílé Alpine, černé Sapphire a oranžové Valencia, kterou ostatně můžeme vidět i na přiložených snímcích a je připravena pouze pro jedničkové M.
V interiéru najdeme klasické „eMkové“ úpravy od sportovních sedadel přes tlustší sportovní volant až po upravený přístrojový štít. Kožené prvky jsou pak neméně typicky obšity v barvách trikolóry divize M.
Pod kapotou se nachází dobře známý třílitrový šestiválec s dvojitým přeplňováním, který ve stejném provedení najdeme i v modelu Z4 35iS. Je tedy naladěn na výkon až 246 kW (335 koní), kterých dosahuje při 5 900 ot./min., nejvyšší točivý moment pak činí 450 Nm a je dosahován v rozmezí 1 500 a 4 500 ot./min. Omezovač otáček motoru je nastaven na 7 000 ot./min - u M jsme zvyklí na více, ale toto je zkrátka přeplňovaný motor.
Vůz bude k mání výhradně s manuálně řazenou převodovkou se šesti stupni, které jsou poskládány více „do krátka“ než u 135i, kde jsou převody docela dlouhé. Za převodovkou bude výkon putovat k chytrému samosvornému diferenciálu, který se postará o jeho maximální možný přenos na vozovku. Ptáte se na dynamku? Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 4,9 s, maximální rychlost činí obligátních 250 km/h - díky elektronickému omezovači.
Nejzajímavější jsou ovšem úpravy podvozku, kde nezůstal kámen na kameni. Hliníkové závěsy na obou nápravách pochází ze současné M3, stejně jako brzdy s vrtanými kotouči o průměru 360 mm vpředu a 350 mm vzadu. Posilovač řízení je elektrický Servotronic s hydraulickou podporou, co to bude znamenat v praxi se zřejmě dozvíme až z vlastní zkušenosti. Litá kola o průměru 19" mají původ v M3 s Competition paketem, mají 9 palců vpředu a 10 palců vzadu a najdeme na nich pneumatiky o rozměrech 245/35 R19 a 265/35 R19.
Nechybí ani pár elektronických vylepšení. Opět jako u M3 je i 1 M Coupe vybaveno režimem M Drive, který mění odezvu motoru a zjemňuje reakce dynamické stabilitace. Tu by mělo být možné i plně deaktivovat.
Prodeje BMW 1 M Coupe začnou na jaře roku 2011 a ceny v Německu budou začínat na 50 500 Eur. Kdy a za kolik se jedničkového M dočkáme i u nás, na to si ještě budeme muset počkat.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 5 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Fiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 49 minutamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 2 hodinamiČínská Škoda Octavia se ukázala v novém. Její ceny pro nás budou při jejím výkonu a výbavě jako z pohádky
před 3 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 5 hodinamiOjetá stylová sportovní audina je bolestivou vzpomínkou na doby, kdy jste si do takového auta mohli poručit prakticky cokoli
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 11:14 - petr_riha
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1