Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW 328 Hommage: novodobá pocta bavorské legendě
21.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Od představení slavného BMW 328 letos uplyne plných 75 let. BMW při té příležitosti představilo novodobou interpretaci s přídomkem Hommage.
Zdá se, že pro tento víkend máme o zábavu postaráno. U břehů italského jezera Como se totiž koná tradiční soutěž elegance spojená s jménem luxusního hotelu Villa d'Este (neplést se stejně pojmenovanou, u nás zřejmě známější kulturní památkou v Tivoli). Ano, máme na mysli Concorso d'Eleganza Villa d'Este, jak zní název celé akce v italštině, kde se tradičně představuje řada automobilových skvostů minulosti, současnosti a někdy i budoucnosti. Vzhledem k zaměření našeho magazínu nás zajímají především poslední dvě zmíněné skupiny a i mezi nimi se letos objeví několik atraktivních vozů. Den před začátkem akce bylo odhaleno jedinečné Ferrari Superamerica 45 a jen těsně před ní Aston Vantage V12 s kabátkem od Zagata. Dnes vám můžeme představit třetí aktuální zajímavost, byť je už svým jménem svázána s modelem starým tři čtvrtě století - BMW 328 Hommage.
Pokud vám vůz na první pohled něco připomíná, ale původní BMW 328 jste nikdy neviděli, nejde o chybu v Matrixu. Dnešní 328 Hommage totiž není tak docela nové auto, jde o přepracovaný koncept Vision ConnectedDrive, který automobilka představila letos na autosalonu v Ženevě. Základní pojetí obou vozů je tak v podstatě totožné, Hommage se ale proti ženevskému konceptu vyznačuje řadou menších odlišností, jenž odkazují na původní 328. Nepřehlédnutelné jsou především úzké, vertikálně orientované přední ledvinky, které si na dnešních BMW v této podobě místo již nenacházejí. Výrazným odkazem jsou i kožené řemínky na přední kapotě a design kol z lehkých slitin. Také absence dveří i subtilní čelní sklo s vybráním ve svém středu se snaží připomenout letošního jubilanta.
Hommage se tak jako původní 328 i novodobý koncept Vision ConnectedDrive snaží zůstat maximálně lehkým vozem, a tak je většina jeho viditelných částí vyrobena z plastu vyztuženého karbonovými vlákny (CFRP), který je lehčí a pevnější než hliník. Výsledkem je pohotovostní hmotnost pouhých 780 kilogramů, která vozu kombinaci s relativně umírněným, níže specifikovaným motorem, dodá jistě ohromující dynamiku.
Také interiér působí velmi lehkým dojmem, není v něm prakticky nic. Krom minimalistické přístrojové desky uvnitř najdeme jen dvojici „budíků” (v tomto případě skoro doslova...) a opět řadu výjimečných materiálů - zejména karbon, hliník a kůži.
Pod kapotou se kupodivu nenachází žádný tříválcový diesel, elektromotor, hybridní soustava nebo cokoli podobného. Za přední nápravou si našel místo klasický třílitrový, atmosféricky plněný zážehový řadový šestiválec, tedy motor, který k BMW patří stejně jeho modro-bílá vrtule v jeho logu. Automobilka nezveřejnila žádné další detaily o motoru samém ani o tom, co ve spojení se zbytkem vozu dokáže, a tak si můžeme jen postesknout, že právě tento motor bude postupně zcela vyřazen z nabídky BMW pro jednotlivé modely a nahradí jej přeplňovaný čtyřválec N20. Alespoň že se jakožto typ se světem loučí v novodobé inkarnaci modelu, který se významně podílel na tvorbě jeho skvělé pověsti.
Další detaily této specialitky můžete navnímat z rozsáhlé fotogalerie, kterou přikládáme. Najdete v ní i téměř 30 snímků původní 328 v několika provedeních na dobových fotografiích i novějších záběrech. Pokud odhalíte další detaily, kterými se lidé od BMW nechali inspirovat při tvorbě 328 Hommage, budeme rádi, když na ně upozorníte v diskuzi.
BMW 328 Hommage 2011
Video se studií 328 Hommage
Původní BMW 328 z třicátých let minulého století
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
dnes - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 6 hodinami - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
před 7 hodinami - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
před 9 hodinami - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
před 10 hodinami - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
dnes
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.27. 16:57 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz