BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka

Příští řada 7 staví na karbonu a kromě hmotnosti zmenší i své rozměry. Pod kapotou ale nadále nabídne motor V12, chystá se prý i verze M Performance.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka

17.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Příští řada 7 staví na karbonu a kromě hmotnosti zmenší i své rozměry. Pod kapotou ale nadále nabídne motor V12, chystá se prý i verze M Performance.

S příchodem nových materiálů a technologií začíná být hmotnost ještě větším tématem než doposud. Platí to i pro BMW, které v posledních letech nechalo své modely narůst na váze natolik, že bychom některé z nich mohli považovat i za obézní. Konec tomuto nelichotivému stavu by ale již v roce 2015 měla přivést nová řada 7, která se má postavit aktuálně odhalené třídě S a stát se podle šéfa vývoje mnichovské automobilky Herberta Diesse technicky nejvyspělejším BMW v celé historii.

Tyto finesy ovšem nebudou zaměřené pouze na rozmazlování pasažérů, dotýkat se budou i záležitostí pod povrchem. Tradiční ocelová konstrukce tak bude muset udělat prostor struktuře zformované více z hliníku a karbonu. Díky tomu by základní verze měla výrazně zredukovat stávajících skoro 1 900 kg hmotnosti. Ze zákulisí přitom zaznívá, že ručičky vah by dokonce mohly poklesnout i pod 1 670 kil, které váží stávající pětka. Tím by se nová Sedmička vrátila někam na úroveň první (E23) a druhé generace (E32).

S novými materiály a technologickými řešeními pak navíc bude možné maximalizovat vnitřní prostor, aniž by bylo třeba zvětšovat venkovní dimenze. Proto nové BMW řady 7 ve srovnání se stávající verzí dokonce pár milimetrů ztratí - délka má činit 5 010 mm namísto stávajících 5 079, šířka poklesne na 1 815 mm (-87 mm) a výška na 1 425 mm (-4 mm). Tedy, tolik alespoň říkají prozatímní spekulace, které nelze potvrdit či vyvrátit. Jistotou ale je, že kromě této standardní verze zůstane v nabídce i prodloužená.

V rámci motorů lze počítat s výběrem benzinových šestiválců, osmiválců a dvanáctiválců, zatímco po stránce dieselové bude k mání pouze třílitrová pohonná jednotka v různých fázích naladění. Chybět by samozřejmě neměl ani benzino-elektrický hybrid, stejně jako se sportovním vrcholem stane verze M Performance používající 4,4litrový přeplňovaný motor V8 s vyšším než standardním výkonem - právě tento model by se totiž měl postavit novému Mercedesu S 63 AMG.

Standardem pro všechny modely bude devítistupňová automatická převodovka ZF, která bude výkon přenášet na zadní kola. Pohon všech kol xDrive by měl být k mání za příplatek stejně jako dnes. Do prodeje by přitom nová řada 7 (označovaná interně G11) měla dorazit na sklonku roku 2015, krátce po svém debutu na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.


BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 1 - BMW 7 2015 spionazni foto 01BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 2 - BMW 7 2015 spionazni foto 02
Příští BMW řady 7 má ztratit na hmotnosti i rozměrech, zatím se jeho prototypy po silnicích pohybují jen s velmi silným maskováním

Další špionážní fotky chystané nové sedmičky si můžete prohlédnout na webu Wolrdcarfans.com

BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 3 - BMW 7 2012 facelift 01BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 4 - BMW 7 2012 facelift 02BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 5 - BMW 7 2012 facelift 03BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 6 - BMW 7 2012 facelift 04BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 7 - BMW 7 2012 facelift 05BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 8 - BMW 7 2012 facelift 06BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 9 - BMW 7 2012 facelift 07BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 10 - BMW 7 2012 facelift 08BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 11 - BMW 7 2012 facelift 09BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 12 - BMW 7 2012 facelift 10BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 13 - BMW 7 2012 facelift 11BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 14 - BMW 7 2012 facelift 12BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 15 - BMW 7 2012 facelift 13BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 16 - BMW 7 2012 facelift 14BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 17 - BMW 7 2012 facelift 15BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 18 - BMW 7 2012 facelift 16BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 19 - BMW 7 2012 facelift 17BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 20 - BMW 7 2012 facelift 18BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 21 - BMW 7 2012 facelift 19BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 22 - BMW 7 2012 facelift 20BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 23 - BMW 7 2012 facelift 21BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 24 - BMW 7 2012 facelift 22BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 25 - BMW 7 2012 facelift 23BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 26 - BMW 7 2012 facelift 24BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 27 - BMW 7 2012 facelift 25BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 28 - BMW 7 2012 facelift 26BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 29 - BMW 7 2012 facelift 27BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 30 - BMW 7 2012 facelift 28BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 31 - BMW 7 2012 facelift 29BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 32 - BMW 7 2012 facelift 30BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 33 - BMW 7 2012 facelift 31BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 34 - BMW 7 2012 facelift 32BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 35 - BMW 7 2012 facelift 33BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 36 - BMW 7 2012 facelift 34BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 37 - BMW 7 2012 facelift 35BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 38 - BMW 7 2012 facelift 36BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 39 - BMW 7 2012 facelift 37BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 40 - BMW 7 2012 facelift 38BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 41 - BMW 7 2012 facelift 39BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 42 - BMW 7 2012 facelift 40BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 43 - BMW 7 2012 facelift 41BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 44 - BMW 7 2012 facelift 42BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 45 - BMW 7 2012 facelift 43BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 46 - BMW 7 2012 facelift 44BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 47 - BMW 7 2012 facelift 45BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 48 - BMW 7 2012 facelift 46BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 49 - BMW 7 2012 facelift 47BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 50 - BMW 7 2012 facelift 48BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 51 - BMW 7 2012 facelift 49BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 52 - BMW 7 2012 facelift 50BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 53 - BMW 7 2012 facelift 51BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 54 - BMW 7 2012 facelift 52BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 55 - BMW 7 2012 facelift 53BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 56 - BMW 7 2012 facelift 54BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 57 - BMW 7 2012 facelift 55BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 58 - BMW 7 2012 facelift 56BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 59 - BMW 7 2012 facelift 57BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 60 - BMW 7 2012 facelift 58BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 61 - BMW 7 2012 facelift 59BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 62 - BMW 7 2012 facelift 60BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 63 - BMW 7 2012 facelift 61BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 64 - BMW 7 2012 facelift 62BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 65 - BMW 7 2012 facelift 63BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 66 - BMW 7 2012 facelift 64BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 67 - BMW 7 2012 facelift 65BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 68 - BMW 7 2012 facelift 66BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 69 - BMW 7 2012 facelift 67BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 70 - BMW 7 2012 facelift 68BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 71 - BMW 7 2012 facelift 69BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 72 - BMW 7 2012 facelift 70BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 73 - BMW 7 2012 facelift 71BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 74 - BMW 7 2012 facelift 72BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 75 - BMW 7 2012 facelift 73BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 76 - BMW 7 2012 facelift 74BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 77 - BMW 7 2012 facelift 75BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 78 - BMW 7 2012 facelift 76BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 79 - BMW 7 2012 facelift 77BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 80 - BMW 7 2012 facelift 78BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 81 - BMW 7 2012 facelift 79BMW 7 2015: nová generace shodí přes 200 kilo, má být lehčí než dnešní pětka - 82 - BMW 7 2012 facelift 80
Stávající hmotnost základního BMW 730i činí 1 840 kg, v případě modelu 760Li pak dokonce 2 250 kg. To se ovšem v budoucnu má zásadně změnit

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.