Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i8 čeká větší facelift než i3, dostane více koní a méně kilogramů
2.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Plug-in hybridní sporťák by měl nabídnout zhruba 420 koní, delší dojezd, zrevidovaný podvozek nebo karbonová kola.
Divize BMW i letos neprožívá zrovna zlaté časy, kromě poklesu prodejů se totiž musí vypořádat také s odchodem klíčových figur. Za tím druhým strojí dle některých poněkud pasivní působení značky na trhu. Ta sice rychle přišla s modely i3 a i8, pak ale tak trochu usnula na vavřínech. Je již veřejným tajemstvím, že další novinka - velmi pravděpodobně sedan označený jako i5 - dorazí až na sklonku této dekády. Technici tak měli mít jiné představy o své seberealizaci, nedokážeme ale pochopitelně vyloučit ani tu možnost, že neodolali vábení čínských peněz.
Tak či onak se BMW rozhodlo trochu přitopit pod kotlem. Dnes jsme si tak mohli představit modernizaci elektromobilu i3, který dostal do vínku větší paket baterií a tedy i delší dojezd. Kromě toho se chystá také facelift pro hybridní sporťák i8, který ovšem již nebude tak lehkého rázu. Proto jej ovšem neočekávejte za pár týdnů, nýbrž příští rok. Součástí řady vylepšení by navíc mohl být i příchod varianty Spyder, to je ovšem prozatím spíše spekulací než potvrzeným faktem.
Samotné kupé by přitom do vínku mělo dostat vylepšené hnací ústrojí, které BMW aktuálně testuje nejen na celé řadě silničních prototypů, ale také v případě safety carů, jenž jsou součástí šampionátu elektrické Formule E. Detaily jsou prozatím zahaleny tajemstvím, nicméně elektromotor by měl dostat do vínku zhruba desetiprocentní navýšení výkonu. Mimo to dozná přepracování rovněž 1,5litrový přeplňovaný benzinový tříválec, pročež bychom se měli dočkat zhruba 420 koní a více než 600 Nm točivého momentu.
S tímto výkonem by sprint z klidu na stovku mohl klesnout někam ke čtyřem sekundám či možná i pod tuto hranici. Nejvyšší rychlost by ale nejspíše zůstala omezena na 250 km/h. Prodloužen však bude dojezd (celkový i čistě na elektřinu), neboť lithium-iontové baterie od Samsungu, které dostalo do vínku zmiňované BMW i3, zamíří také pod kapotu tohoto modelu. Usazeny přitom budou do centrálního karbonového tunelu, kvůli snížení těžiště a ideálnímu rozložení hmotnosti.
V případě elektromobilu kapacita akumulátorů narostla na 33 kWh, sporťák ale zřejmě dostane do vínku o trochu jiné - menší - balení. V tomto ohledu je jistým vodítkem onen zmiňovaný safety car, který namísto standardních baterií (7,1 kWh) dostal 10kWh paket. Kromě toho hodlá BMW zapracovat také na dobíjení, které by za příplatek mohlo být bezdrátové. Daný systém vyvíjí firma Qualcomm, která by měla vyrukovat s magnetickou indukcí a přenosem energie mezi destičkou na zemi a kolektorem na spodku vozu.
Další změny lze očekávat v případě podvozku, kde safety car pro Formuli E počítá s upravenými horními lichoběžníky, zrevidovanými pružinami a tlumiči či světlou výškou sníženou o 15 milimetrů. Kromě toho byla jeho dvacetipalcová litá kola osazena pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 245/35 vpředu a 285/30 vzadu. Zda ovšem veškeré tyto modifikace dorazí také v případě sériového vozu, to není jisté - v případě pneumatik lze však stoprocentně čekat menší šířku kvůli spotřebě.
Samotná litá kola pak velmi pravděpodobně nahradí karbonová, minimálně v rámci příplatkové výbavy. Neodpružená hmotnost by přitom díky tomuto kroku měla klesnout o 25 procent. Tím se ale dostáváme na samotný konec očekávaných novinek, pár změn nejspíše BMW provede také v rámci interiéru a exteriéru. Výrazné zásahy do venkovního vzhledu však nečekáme, neboť zrovna v tomto ohledu bude mít i8 co nabídnout i za pár let, nejen na během zmiňovaného příštího roku.



























BMW i8 se dočká výraznějšího faceliftu než i3, ovšem až na sklonku příštího roku
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejčtenější články
Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
4.7.2025Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva