Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M chce dál rozšiřovat svou nabídku, megalomanie AMG se ale prý vystříhá
11.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka sice pustí do prodeje modely M2 a M7, namísto vlastního sporťáku ovšem více úsilí položí na oltář elektromobilů a hybridů.
Po expanzi touží snad každá společnost, od většího množství výrobků či poboček se přece očekávají vyšší tržby a snad i zisk. Zároveň ovšem tímto krokem může být lehce narušena exkluzivita, díky čemuž by mnohý výrobce ve výsledku mohl spíše splakat nad výdělkem. Z toho důvodu ostatně třeba takové Pagani i po výstavbě nové továrny počítá, jež může chrlit do světa až 300 vozů během jediného roku, nadále počítá s výrobou omezenou na nějakých 45 exemplářů ročně.
Zatímco od malosériové automobilky se krok vedoucí k výraznému navýšení produkce ani neočekává, u takového BMW je překvapivý. Musíme ovšem dodat, že ve hře není celá automobilka, nýbrž pouze její sportovní divize M GmbH. Ta podle nejnovějších informací nehodlá následovat strategie svého úhlavního rivala, Mercedesu-AMG, který chce sportovní verzí ozdobit každou modelovou řadu. Místo toho bude expanze oddělení z Garchingu umírněná.
„Zcela určitě rozšíříme naše portfolio, ale definitivně, definitivně, definitivně ne takovou měrou, jakou to udělali ve Stuttgartu,“ uvedl Hendrik von Künheim, zástupce značky pro asijsko-pacifický region a Jižní Afriku. Očekávat tak prý nemáme pouze enormní množství sportovních derivátů, ale zároveň nedorazí ani konkurence pro Mercedes-AMG GT. Místo toho by expanze divize měla jít ruku v ruce s rozšiřováním nabídky divize i.
„V rámci značky BMW máme dva odlišné konce knihy. Jeden je spojen s divizí i, přičemž v tomto směru jsme teprve na začátku a porosteme během příští dekády. Na druhé je pak sportovní oddělení, které se rozroste, ovšem jen v rámci mezí.“ Řeč je přitom zejména o modelu M2, který můžeme očekávat již letos na podzim, a vrcholné variantě nové řady 7. Příchod derivátu M7 je tak nejspíše definitivně potvrzen.
Oba tyto vozy dostanou do vínku především přeplňované motory, kterými se divize M GmbH zrovna neproslavila. Skutečně však půjde jen o deriváty běžných modelových řad, čistokrevný sporťák prý automobilka nechystá. Místo toho von Künheim poukazuje na BMW i8 jakožto na ukazatel směru, jakým se mnichovská značka vydala. Z toho důvodu ostatně prý máme skutečně počítat s verzí i8S.
„Řekněme, že se někteří naši konkurenti vydali tradičnější cestou. Tím neříkám, že je zpátečnická, jen o něco více tradiční. BMW ovšem investovalo nemalé finance do budoucnosti divize i, pročež můžete očekávat větší množství elektromobilů a hybridů. Rozhodně to však není záležitost jednoho či dvou roků, ale spíše záležitost jedné generace,“ dodává von Künheim.
I přes svou podporu divize i by se ovšem nebránil znovuzrození BMW M1, na které má příjemné vzpomínky. Svezl jej v něm totiž jeho otec Ebehard, který byl shodou okolností výkonným ředitelem automobilky v letech 1970 až 1993. „Vzal mě na projížďku v modrém exempláři, a v danou chvíli to bylo opravdu úžasné auto.“
„Zároveň ovšem bylo nejdražším německým vozem své doby. Stálo 100 000 německých marek, zatímco nejdražší modely Mercedesu a Porsche vycházely na 60 až 70 tisíc marek. To byla vskutku enormní suma v té době.“ Nic podobného ale momentálně nemůžeme očekávat, a to nikoliv jen v nejbližších letech, ale ani ve vzdálenější budoucnosti.






BMW i8 se dočká ostřejší verze, která má vzniknout u příležitosti stého výročí založení automobilky. Očekávat jej tedy můžeme již příští rok
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 3 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají včera 10:14
Nejčtenější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
12.4.2025Divoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
12.4.2025Nevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
13.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025GM propouští lidi ze své nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji přitom otevřel teprve před čtyřmi lety
13.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva