Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M chce dál rozšiřovat svou nabídku, megalomanie AMG se ale prý vystříhá
11.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka sice pustí do prodeje modely M2 a M7, namísto vlastního sporťáku ovšem více úsilí položí na oltář elektromobilů a hybridů.
Po expanzi touží snad každá společnost, od většího množství výrobků či poboček se přece očekávají vyšší tržby a snad i zisk. Zároveň ovšem tímto krokem může být lehce narušena exkluzivita, díky čemuž by mnohý výrobce ve výsledku mohl spíše splakat nad výdělkem. Z toho důvodu ostatně třeba takové Pagani i po výstavbě nové továrny počítá, jež může chrlit do světa až 300 vozů během jediného roku, nadále počítá s výrobou omezenou na nějakých 45 exemplářů ročně.
Zatímco od malosériové automobilky se krok vedoucí k výraznému navýšení produkce ani neočekává, u takového BMW je překvapivý. Musíme ovšem dodat, že ve hře není celá automobilka, nýbrž pouze její sportovní divize M GmbH. Ta podle nejnovějších informací nehodlá následovat strategie svého úhlavního rivala, Mercedesu-AMG, který chce sportovní verzí ozdobit každou modelovou řadu. Místo toho bude expanze oddělení z Garchingu umírněná.
„Zcela určitě rozšíříme naše portfolio, ale definitivně, definitivně, definitivně ne takovou měrou, jakou to udělali ve Stuttgartu,“ uvedl Hendrik von Künheim, zástupce značky pro asijsko-pacifický region a Jižní Afriku. Očekávat tak prý nemáme pouze enormní množství sportovních derivátů, ale zároveň nedorazí ani konkurence pro Mercedes-AMG GT. Místo toho by expanze divize měla jít ruku v ruce s rozšiřováním nabídky divize i.
„V rámci značky BMW máme dva odlišné konce knihy. Jeden je spojen s divizí i, přičemž v tomto směru jsme teprve na začátku a porosteme během příští dekády. Na druhé je pak sportovní oddělení, které se rozroste, ovšem jen v rámci mezí.“ Řeč je přitom zejména o modelu M2, který můžeme očekávat již letos na podzim, a vrcholné variantě nové řady 7. Příchod derivátu M7 je tak nejspíše definitivně potvrzen.
Oba tyto vozy dostanou do vínku především přeplňované motory, kterými se divize M GmbH zrovna neproslavila. Skutečně však půjde jen o deriváty běžných modelových řad, čistokrevný sporťák prý automobilka nechystá. Místo toho von Künheim poukazuje na BMW i8 jakožto na ukazatel směru, jakým se mnichovská značka vydala. Z toho důvodu ostatně prý máme skutečně počítat s verzí i8S.
„Řekněme, že se někteří naši konkurenti vydali tradičnější cestou. Tím neříkám, že je zpátečnická, jen o něco více tradiční. BMW ovšem investovalo nemalé finance do budoucnosti divize i, pročež můžete očekávat větší množství elektromobilů a hybridů. Rozhodně to však není záležitost jednoho či dvou roků, ale spíše záležitost jedné generace,“ dodává von Künheim.
I přes svou podporu divize i by se ovšem nebránil znovuzrození BMW M1, na které má příjemné vzpomínky. Svezl jej v něm totiž jeho otec Ebehard, který byl shodou okolností výkonným ředitelem automobilky v letech 1970 až 1993. „Vzal mě na projížďku v modrém exempláři, a v danou chvíli to bylo opravdu úžasné auto.“
„Zároveň ovšem bylo nejdražším německým vozem své doby. Stálo 100 000 německých marek, zatímco nejdražší modely Mercedesu a Porsche vycházely na 60 až 70 tisíc marek. To byla vskutku enormní suma v té době.“ Nic podobného ale momentálně nemůžeme očekávat, a to nikoliv jen v nejbližších letech, ale ani ve vzdálenější budoucnosti.






BMW i8 se dočká ostřejší verze, která má vzniknout u příležitosti stého výročí založení automobilky. Očekávat jej tedy můžeme již příští rok
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před hodinouMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Trvalo 32 let, než se nejprodávanějším autem Volva stalo něco jiného než „krabice”. Navíc s poznámkami pod čarou
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraCeny „čínského SUV Ferrari” lidem vyrazily dech, za hodinu si ho objednalo neskutečných 289 tisíc zákazníků
včeraNissan dál padá ke dnu. Po rekordní loňské ztrátě prodělal dalších 30 miliard za kvartál, pod novým vedením se houpou židle
včera„Benziny a diesely jsou základ,” říká šéf továrny BMW na motory. „Pokud někdy přejdeme na elektřinu, zaplatí to,” dodává
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva