Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW i8S 2017: ostrá verze dostane šestiválec a 500 koní, stovku dá za 3,5 s
23.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská novinka dorazí v rámci oslav stých narozenin značky. Pod kapotou přitom nahradí tříválec čtyř- či dokonce šestiválcem.
Je tomu zhruba měsíc, co jsme uvedli, že BMW by během oslav stého výročí založení mělo představit nový model i9. Jak se ovšem nyní ukazuje, pravdu jsme s největší pravděpodobností měli pouze napůl. Samotné narozeniny mnichovská automobilka v roce 2016 skutečně oslaví, dárkem pro příznivce značky se však kromě jiného (tím myslíme první model vyvinutý ve spolupráci s Toyotou a také první produkční verzi BMW 5 GT poháněnou palivovými články) stane novinka zvaná i8S.
Pokud vám přitom název naznačuje, že očekávat můžete výkonnější verzi hybridního sporťáku, pak máte pravdu. Do stejného terče přitom mířilo zvažované BMW i9, logicky se tedy jedná o stejný vůz, jen ověnčený jiným pojmenováním. Ve zbytku však můžeme počítat se shodou, pročež můžeme rovnou zamířit do motorového prostoru, kde se budou odehrávat největší změny. Šasí, tvořené ve vrchní části karbonem a ve spodní hliníkem, totiž zůstane zachováno.
Abychom nechodili kolem horké kaše, rovnou zmíníme, že 1,5litrový přeplňovaný tříválec dostane padáka. Otázkou však je, z jakého skladu BMW vytáhne náhradu. Aktuálně je totiž prý ve hře jak dvoulitrový čtyřválec o výkonu přibližně 320 koní, tak třílitrový šestiválec produkující koní 480. Oba agregáty dostanou přeplňování, mimo něj ale dorazí i elektromotor, který bude v případě čtyřválce naladěn na 204, u šestiválce pak na 109 koní.
Výsledkem by v obou případech měl být kombinovaný výkon přesahující 500 koní, díky čemuž by akcelerace z klidu na stovku měla poklesnout na pouhých 3,5 sekundy. Sporná je nejvyšší rychlost, s největší pravděpodobností však bude i nadále limitována na 250 km/h. Pozměněná ale bude koncepce hnacího ústrojí, neboť na zadní kola bude výkon směrovat jen spalovací jednotka, ta přední si vezme na starosti elektromotor.
V rámci hmotnosti přitom můžeme s ohledem na objemnější agregát počítat s větším počtem kil, nahoru pak zřejmě poletí i udávaná spotřeba. A ve výsledku rovněž cena, která by ve srovnání s běžným BMW i8 měla povyskočit o 30 procent na 4,5 milionu korun. Za to byste přitom kromě výše zmíněného měli přijít o nouzová zadní sedadla, místo nichž dorazí větší zavazadlový prostor.
Počítat můžeme také s účinnějšími brzdami, širšími pneumatikami nebo přepracovaným podvozkem. Do čela celého projektu se pak postavil šéf divize „i“ Ulrich Kranz, kterému bude asistovat Roberto Fedeli, který nedávno přešel od Ferrari. Do showroomů by se přitom BMW i8S mělo dostat v závěru roku 2017, tedy poměrně dlouho po firemních oslavách.
Chystané BMW i8S dostane kromě vyššího výkonu také agresivnější vzhed než základní model i8
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 9 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva