BMW M3 a M4 Competition jsou venku, i se 450 koňmi

Paket Competition vylepšil zrychlení z klidu na stovku o jednu desetinu sekundy. A přinesl i 20palcová kola nebo sportovní sedadla s lepší oporou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW M3 a M4 Competition jsou venku, i se 450 koňmi

14.1.2016 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

BMW M3 a M4 Competition jsou venku, i se 450 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Paket Competition vylepšil zrychlení z klidu na stovku o jednu desetinu sekundy. A přinesl i 20palcová kola nebo sportovní sedadla s lepší oporou.

Šéf sportovní divize BMW M Frank van Meel před pár dny v krátkém rozhovoru prozradil, že příchod paketu Competition pro modely M3 a M4 je jistotou a dočkáme se jej již letos na jaře. To je však zjevně termín, jenž označuje dostupnost pro zákazníky, na samotné odhalení paketu tak dlouho čekat nebudeme. Mnichovská automobilka totiž už dnes poslala do světa první snímky a tiskovou zprávu se všemi klíčovými informacemi.

Rovnou tedy můžeme zmínit, že výkon přeplňovaného šestiválce poskočil z 431 na 450 koní, jak jsme předpokládali. Zisk 19 extra koní se logicky projevil na jízdní dynamice, v jejímž případě se kupříkladu akcelerace z klidu na stovku zlepšila o jednu desetinu sekundy. Modely M3 a M4 Coupe osazené sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou M DCT tak zvládají sprint za rovné čtyři sekundy, M4 Cabrio na stejnou disciplínu potřebuje 4,3 s. Nejvyšší rychlost se ovšem již nemění, i nadále je tedy možné počítat s obligátní německou dvěstěpadesátkou.

Změny v motorovém prostoru nejsou jedinými, úpravami prošel také podvozek Adaptive M Suspension, jehož součástí jsou nově kalibrované pružiny, tlumiče a stabilizátory. Dále nechybí aktivní M diferenciál, přenastavený stabilizační systém a jízdní režimy Comfort, Sport a Sport+. Opomenout pak nesmíme ani na příchod nových 20palcových leštěných kol, jenž jsou doplněny pneumatikami o rozměru 265/30 vpředu a 285/30 vzadu.

Dále jsou s paketem Competition spojeny koncovky sportovního výfukového ústrojí z černého chromu nebo sada BMW Individual Shadow Line, jenž zahrnuje černě lakovanou čelní masku, kryty zpětných zrcátek a lemy oken. Uvnitř pak najdeme odlehčená sportovní sedadla s výraznější boční oporou a speciální bezpečnostní pásy s vyšitými ozdobnými pruhy v barvách divize M. Tím jsme se ovšem dostali na konec modifikací.

České ceny prozatím nejsou známy, ve Spojených státech ovšem paket Competition vychází na 5 500 USD (cca 137 500 Kč) v případě M3 a M4 Coupe, u M4 Cabrio budete platit 5 000 USD (125 000 Kč). Pokud se přitom od těchto sum bude odvíjet i tuzemská nabídka, pak sedan i s tímto paketem startovat někde za hranicí 2,2 milionů korun.


BMW M3 a M4 Competition jsou venku, i se 450 koňmi - 1 - BMW M4 Competition 2016 prvni foto 01BMW M3 a M4 Competition jsou venku, i se 450 koňmi - 2 - BMW M4 Competition 2016 prvni foto 02BMW M3 a M4 Competition jsou venku, i se 450 koňmi - 3 - BMW M4 Competition 2016 prvni foto 03BMW M3 a M4 Competition jsou venku, i se 450 koňmi - 4 - BMW M4 Competition 2016 prvni foto 04BMW M3 a M4 Competition jsou venku, i se 450 koňmi - 5 - BMW M4 Competition 2016 prvni foto 05
S fotkami nového paketu Competition se BMW prozatím příliš nerozjelo, prozatím je totiž na světě pouze sada M4 Coupe s výkonem 450 koní

Petr Prokopec

Diskuze 2 příspěvky

Živá témata na fóru

zobrazit vše