Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M3 F80 a M4 F82 dostanou minimálně 425 koní, hmotnost spadne k 1 500 kg
24.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinky M-divize počítají s větším množstvím karbonu, který kromě hmotnosti sníží i těžiště. Dynamika předchozí M3 E92 tak dostane na frak.
Tak tu máme další kolo spekulací zaměřených na výkon chystaných BMW M3 a M4. Pokud jste ovšem doufali v sílu vyšší než 450 či dokonce 460 koní, pak vás trochu zklameme. Mnichovská automobilka s největší pravděpodobností tak vysoko nezamíří, neboť o působivou dynamiku chce dosáhnout především nízkou hmotností a nízkým těžištěm. Proto prý dostaneme karbonovou střechu, karbonové víko zavazadelníku, karbonová přední sedadla a karbon-keramické brzdy. Ty ovšem nebudou součástí standardní, nýbrž příplatkové výbavy.
Cílem je podle zdrojů ze zákulisí hmotnost generace M3 E46, což by znamenalo nějakých 1 500 kg. Tedy o dost méně než u BMW M3 E92. Ve srovnání s tím by pak výkon šestiválcového motoru (s pravděpodobným kódovým označením S55) měl narůst jen nepatrně na minimálních 425 koní. Točivý moment by se ovšem díky přeplňování měl pohnout na více než 500 Nm, přičemž k dispozici prý bude v širším pásmu otáček.
Otázkou samozřejmě je, nakolik daným zvěstem můžeme věřit. Přeci jen spekulací o pohonné jednotce M3 F80 a M4 F82 tu již bylo několik. Některé se dokonce zabývají tou hypotézou, že by objem motoru měl činit 3,3 litru. Další pak naznačují, že daných 425 koní dostane pouze čtyřdveřový sedan, zatímco kupé nabídne o nějakých deset koní méně. S ohledem na plánovanou nižší hmotnost to ale prý dynamiku této verze nepoškodí.
Uvidíme tedy v lednu na autosalonu v Detroitu, nakolik se nejnovější spekulace potvrdí. Jisté by ovšem mělo být jarní zahájení výroby, přičemž první exempláře by k zákazníkům měly dorazit někdy před začátkem letních prázdnin 2014. BMW se přitom cenu snaží udržet na úrovni již ukončeného modelu M3 E92, s ohledem na vyšší plánovanou rychlost a větší množství karbonu však spíše počítáme s lehčím navýšením.
BMW prý modely M3 F80 a M4 F82 testuje již od roku 2011, zejména u kupé by tak vrcholná dynamika měla být zárukou
Zdroj: BimmerPost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Lamborghini upravené na 1 250 koní se v běžném provozu rozjelo na 363 km/h, něco takového se pořád nevídá
29.2.2024 - Elon Musk 7 let po premiéře Roadsteru slibuje, že auto vážně dorazí. Stovku má dát pod 1 s a na zadek posadit všechny
29.2.2024 - Do Mercedesu se vrací zdravý rozum, otylý kýč coby náhrada dnešních luxusních SUV dostal stopku
29.2.2024 - Kolabující elektrická odnož Volva má po odvrhnutí Švédy dál problémy, ani nalitých 22 miliard nestačí na její záchranu
29.2.2024 - WRC po dvou letech končí s hybridy a vrací se ke spalovacím motorům, ani tam to není únosná koncepce
29.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 23:34 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry