BMW M3 F80 a M4 F82 dostanou minimálně 425 koní, hmotnost spadne k 1 500 kg

Novinky M-divize počítají s větším množstvím karbonu, který kromě hmotnosti sníží i těžiště. Dynamika předchozí M3 E92 tak dostane na frak.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW M3 F80 a M4 F82 dostanou minimálně 425 koní, hmotnost spadne k 1 500 kg

24.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BMW M3 F80 a M4 F82 dostanou minimálně 425 koní, hmotnost spadne k 1 500 kg

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinky M-divize počítají s větším množstvím karbonu, který kromě hmotnosti sníží i těžiště. Dynamika předchozí M3 E92 tak dostane na frak.

Tak tu máme další kolo spekulací zaměřených na výkon chystaných BMW M3 a M4. Pokud jste ovšem doufali v sílu vyšší než 450 či dokonce 460 koní, pak vás trochu zklameme. Mnichovská automobilka s největší pravděpodobností tak vysoko nezamíří, neboť o působivou dynamiku chce dosáhnout především nízkou hmotností a nízkým těžištěm. Proto prý dostaneme karbonovou střechu, karbonové víko zavazadelníku, karbonová přední sedadla a karbon-keramické brzdy. Ty ovšem nebudou součástí standardní, nýbrž příplatkové výbavy.

Cílem je podle zdrojů ze zákulisí hmotnost generace M3 E46, což by znamenalo nějakých 1 500 kg. Tedy o dost méně než u BMW M3 E92. Ve srovnání s tím by pak výkon šestiválcového motoru (s pravděpodobným kódovým označením S55) měl narůst jen nepatrně na minimálních 425 koní. Točivý moment by se ovšem díky přeplňování měl pohnout na více než 500 Nm, přičemž k dispozici prý bude v širším pásmu otáček.

Otázkou samozřejmě je, nakolik daným zvěstem můžeme věřit. Přeci jen spekulací o pohonné jednotce M3 F80 a M4 F82 tu již bylo několik. Některé se dokonce zabývají tou hypotézou, že by objem motoru měl činit 3,3 litru. Další pak naznačují, že daných 425 koní dostane pouze čtyřdveřový sedan, zatímco kupé nabídne o nějakých deset koní méně. S ohledem na plánovanou nižší hmotnost to ale prý dynamiku této verze nepoškodí.

Uvidíme tedy v lednu na autosalonu v Detroitu, nakolik se nejnovější spekulace potvrdí. Jisté by ovšem mělo být jarní zahájení výroby, přičemž první exempláře by k zákazníkům měly dorazit někdy před začátkem letních prázdnin 2014. BMW se přitom cenu snaží udržet na úrovni již ukončeného modelu M3 E92, s ohledem na vyšší plánovanou rychlost a větší množství karbonu však spíše počítáme s lehčím navýšením.


BMW M3 F80 a M4 F82 dostanou minimálně 425 koní, hmotnost spadne k 1 500 kg - 1 - BMW M4 F82 nove spy foto 01BMW M3 F80 a M4 F82 dostanou minimálně 425 koní, hmotnost spadne k 1 500 kg - 2 - BMW M4 F82 nove spy foto 02BMW M3 F80 a M4 F82 dostanou minimálně 425 koní, hmotnost spadne k 1 500 kg - 3 - BMW M4 F82 nove spy foto 03BMW M3 F80 a M4 F82 dostanou minimálně 425 koní, hmotnost spadne k 1 500 kg - 4 - BMW M4 F82 nove spy foto 04BMW M3 F80 a M4 F82 dostanou minimálně 425 koní, hmotnost spadne k 1 500 kg - 5 - BMW M4 F82 nove spy foto 05BMW M3 F80 a M4 F82 dostanou minimálně 425 koní, hmotnost spadne k 1 500 kg - 6 - BMW M4 F82 nove spy foto 06BMW M3 F80 a M4 F82 dostanou minimálně 425 koní, hmotnost spadne k 1 500 kg - 7 - BMW M4 F82 nove spy foto 07BMW M3 F80 a M4 F82 dostanou minimálně 425 koní, hmotnost spadne k 1 500 kg - 8 - BMW M4 F82 nove spy foto 08
BMW prý modely M3 F80 a M4 F82 testuje již od roku 2011, zejména u kupé by tak vrcholná dynamika měla být zárukou

Zdroj: BimmerPost

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše