BMW M3 F80 a M4 F82 dostanou karbon-keramické brzdy, objevily se na prototypu

Pochopitelně půjde o příplatkovou výbavu, s ohledem na jejich výhody ale může jít o prvek, který kvality vozu posune o citelný kus dále.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW M3 F80 a M4 F82 dostanou karbon-keramické brzdy, objevily se na prototypu

23.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW M3 F80 a M4 F82 dostanou karbon-keramické brzdy, objevily se na prototypu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pochopitelně půjde o příplatkovou výbavu, s ohledem na jejich výhody ale může jít o prvek, který kvality vozu posune o citelný kus dále.

Jakkoli ceny tohoto komponentu stále klesají, jedná se u dostupnějších aut o naprostou raritu. U sporťáků střední třídy je, pokud víme, z továrny k mání pouze pro Audi RS5 a takové BMW se tomuto řešení donedávna bránilo úplně. Až s nástupem nové M6 se v jeho nabídce karbon-keramické brzdy objevily a nedávno jsme je mohli vyzkoušet v praxi právě na M6 F12 s manuální převodovkou. Po faceliftu se jich dočkala i M5 a zdá se, že jejich pouť nabídkou značky bude pokračovat dále do nižších sfér.

Další na řadě bude podle nejnovější špionážních záběrů ze Severní smyčce německého Nürburgringu nástupce současné M3, jejíž zbývající produkce byla nedávno rozobjednána. Tedy nástupce, měli bychom říci spíše nástupci, neboť nová M3 bude už pouze sedan a představí se ještě letos, kupé ponese označení M4 a premiéru si užije až po formálním představení sériové čtyřky.

Použití karbon-keramiky v sériové produkci tedy zatím nemůžeme stoprocentně potvrdit, její testování na čerstvě přistiženém prototypu M4 ale ano. Ten totiž nesl zlaté třmeny brzd, které BMW používá jen a pouze v kombinaci s karbon-keramickými kotouči, navíc i v samotné kotouče vracejí příliš málo odrazu na to, aby byly stvořeny z jiného materiálu. Můžeme si tedy být jisti přinejmenším tím, že BMW toto řešení testuje a asi by to nedělalo, kdyby jej nechtělo nasadit do produkce. Další z dosud spekulativních vlastností nové M3 a M4, která by měla zlepšit nejen brzdné schopnosti, ale díky menšímu množství neodpružených hmot také jízdní vlastnosti a dynamiku, je tak víceméně potvrzena.

Zbylé známé specifikace můžete najít v některém z předchozích článků na toto téma, tady nic nového nevíme - auto by tedy nadále mělo být vybaveno třikrát přeplňovaným šestiválcem o objemu tři litry a mělo by také být více lehčí než výkonnější, maximální výstup motoru se má pohybovat mezi 420 a 450 koňmi. A abychom nezapomněli, výřez ze špionážního snímku pochází od kolegů z Carcoops, kde si můžete prohlédnout kompletní galerii posledních fotek M4.


BMW M3 F80 a M4 F82 dostanou karbon-keramické brzdy, objevily se na prototypu - 1 - BMW M4 F82 karbon-keramicke brzdy spy 01
Je zjevné, že tento prototyp BMW M4 F82 disponuje sadou karbon-keramických brzd. Na sériovém voze by se tak měly rovněž objevit, pravděpodobně znovu za příplatek kolem 200 tisíc Kč

Zdroj: Carscoops

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.