Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M3 F80 a M4 F82 2014: nová M3 má být více lehčí než výkonnější
8.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Poslední novinky ze zákulisí připrav nových BMW říkají, že Mnichov půjde u nových M3 a M4 spíše cestou snižování hmotnosti než navyšováním výkonu.
Německá automobilka BMW před pár lety v souvislosti se svými sportovními modely divize M GmbH nenápadně naznačila, že se neustálý nárůst výkonů s každou novou generací blíží ke svému finále a ke zlepšování dynamiky bude nutné snižovat hmotnost. Jen málo lidí to tehdy bralo vážně, protože jakýsi vysoce postavený zdroj od modro-bílé vrtulky zároveň přiznal, že se identický nebo menší výkon, nicméně lepší výkonová hmotnost hodně špatně prodávají. Přestože to nemá logiku, zákazníci to zkrátka často chápou tak, že za stejné nebo větší peníze dostávají stejný nebo nižší počet koní a k tomu „méně“ auta. Přesto se zdá, že se možná právě tohle stane v případě nové generace BMW M3 sedan a kupé M4.
Původně se v souvislosti s novou M3 mluvilo o tom, že bude mít výkon 450 koní, o 30 více než současná generace E90. Někteří informátoři však nyní připouští, že toto číslo může být nadhodnocené. Konkrétní počet koní nezazněl, bylo ovšem naznačeno, že jich ve skutečnosti může být méně než u současné atmosférické jednotky 4,0 V8 o výkonu 420 koní. Kompenzací by měla být jednak nižší hmotnost a zároveň o 135 newtonmetrů vyšší točivý moment, což by znamenalo, že nová řadová šestka s více než jedním turbodmychadlem vyprodukuje 535 místo 400 Nm a tím vozu dodá více výkonu v nižších a středních otáčkách.
Líbit se nám to nemusí, stát se to může, nicméně představením nové generace modulárních zážehových motorů B38 BMW naznačilo, že nebude problém dostat v nejsilnějším provedení z jednoho válce 75 koní, což při vynásobení šesti dává rovných 450 koní. Buď jako buď, nové M3 a M4 mají být především lehčí a to zaslouží uznání. Současné BMW M3 E90 sedan, které se už nepozorovaně vytratilo z německého konfigurátoru, váží 1 680 kg (ostřejší M3 CTR měla 1 655 kg), předchozí M3 E46 však i přes těžší motor měla 1 570 kg. A právě váhový limit starší verze se podle informátorů stal metou pro současný vývojový tým.
Abychom to tedy shrnuli. Nová M3 sedan a M4 Coupe by mohly mít 420 až 450 koní, točivý moment přes 530 newtonmetrů a hmotnost pod 1,6 tuny. Jejich vzhled by přitom nemusel být příliš vzdálený od další poměrně zdařilé ilustrace na úvodním obrázku. Jako první se má představit sedan - důvodem je patrně zmírnění šoku z nového označení M4 dvoudveřové varianty. V podobě konceptu (i když půjde prakticky o produkční auto) by se měla M3 představit už na nejbližším ženevském autosalonu. S prodejem se pak počítá až někdy v roce 2014 a kupé bude k mání ještě o rok později.

Tvarem předního nárazníku se M3/M4 údajně vzhlédnou v designu nové M6 a již nevyráběné 1 M Coupe
Zdroj: BimmerPost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty 15.9.2025
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejčtenější články
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025VW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
17.8.2025Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
17.8.2025„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva