Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M3 F80 a M4 F82 2014: nová M3 má být více lehčí než výkonnější
8.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Poslední novinky ze zákulisí připrav nových BMW říkají, že Mnichov půjde u nových M3 a M4 spíše cestou snižování hmotnosti než navyšováním výkonu.
Německá automobilka BMW před pár lety v souvislosti se svými sportovními modely divize M GmbH nenápadně naznačila, že se neustálý nárůst výkonů s každou novou generací blíží ke svému finále a ke zlepšování dynamiky bude nutné snižovat hmotnost. Jen málo lidí to tehdy bralo vážně, protože jakýsi vysoce postavený zdroj od modro-bílé vrtulky zároveň přiznal, že se identický nebo menší výkon, nicméně lepší výkonová hmotnost hodně špatně prodávají. Přestože to nemá logiku, zákazníci to zkrátka často chápou tak, že za stejné nebo větší peníze dostávají stejný nebo nižší počet koní a k tomu „méně“ auta. Přesto se zdá, že se možná právě tohle stane v případě nové generace BMW M3 sedan a kupé M4.
Původně se v souvislosti s novou M3 mluvilo o tom, že bude mít výkon 450 koní, o 30 více než současná generace E90. Někteří informátoři však nyní připouští, že toto číslo může být nadhodnocené. Konkrétní počet koní nezazněl, bylo ovšem naznačeno, že jich ve skutečnosti může být méně než u současné atmosférické jednotky 4,0 V8 o výkonu 420 koní. Kompenzací by měla být jednak nižší hmotnost a zároveň o 135 newtonmetrů vyšší točivý moment, což by znamenalo, že nová řadová šestka s více než jedním turbodmychadlem vyprodukuje 535 místo 400 Nm a tím vozu dodá více výkonu v nižších a středních otáčkách.
Líbit se nám to nemusí, stát se to může, nicméně představením nové generace modulárních zážehových motorů B38 BMW naznačilo, že nebude problém dostat v nejsilnějším provedení z jednoho válce 75 koní, což při vynásobení šesti dává rovných 450 koní. Buď jako buď, nové M3 a M4 mají být především lehčí a to zaslouží uznání. Současné BMW M3 E90 sedan, které se už nepozorovaně vytratilo z německého konfigurátoru, váží 1 680 kg (ostřejší M3 CTR měla 1 655 kg), předchozí M3 E46 však i přes těžší motor měla 1 570 kg. A právě váhový limit starší verze se podle informátorů stal metou pro současný vývojový tým.
Abychom to tedy shrnuli. Nová M3 sedan a M4 Coupe by mohly mít 420 až 450 koní, točivý moment přes 530 newtonmetrů a hmotnost pod 1,6 tuny. Jejich vzhled by přitom nemusel být příliš vzdálený od další poměrně zdařilé ilustrace na úvodním obrázku. Jako první se má představit sedan - důvodem je patrně zmírnění šoku z nového označení M4 dvoudveřové varianty. V podobě konceptu (i když půjde prakticky o produkční auto) by se měla M3 představit už na nejbližším ženevském autosalonu. S prodejem se pak počítá až někdy v roce 2014 a kupé bude k mání ještě o rok později.

Tvarem předního nárazníku se M3/M4 údajně vzhlédnou v designu nové M6 a již nevyráběné 1 M Coupe
Zdroj: BimmerPost
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
dnes„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 5 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 6 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 8 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 9 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva