Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 CS je venku, sepraná GTS přibrala výkon, shodila kila
19.4.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tak trochu polovičaté GTS dostalo do vínku 460 koní a karbonovou dietu. Stovku tak zvládne za 3,9 sekundy, má ale i své stinné stránky.
To, že M4 Coupe dostane ostřejší verzi, není žádným tajemstvím. Jedna už vznikla, říkalo se jí GTS, ovšem nebyla pro každého. Proto BMW připravovalo neomezenou variantu, která by od GTS pochytila pár triků. V základu hlavně vyšší výkon a nižší hmotnost. Jinými slovy, do hry by se vrátila verze CS. Již v únoru se potvrdilo, že to BMW myslí vážně, když se tuto verzi podařilo nafotit.
V tu chvíli jsme očekávali premiéru v Ženevě, BMW si však své trumfy schovalo až do Šanghaje. Pokud si přitom uvědomíte, kolik již bylo na čínské motor show odhaleno novinek, pak je zřejmé, že se tamní autoshow stala jednou z nejdůležitějších akcí tohoto typu. O souběžně probíhajícím newyorském autosalonu vlastně ani nevíme, na Šanghaj se soustředí celý motoristický svět.
Také proto se tam ukázalo BMW M4 CS. To ve výsledku nebude až tak běžným modelem, byť mnichovská automobilka nejspíše nebude limitovat počet kusů - místo toho výrobu omezí časově, přičemž mezníkem je polovina příštího roku. To by ale mohli olivnit zákazníci. Pokud budou přicházet objednávky, BMW výrobu jistě neutne.
Velkému zájmu bychom se rozhodně nedivili, za cenu 116 900 EUR (cca 3,19 milionu korun) toho CS nabízí opravdu hodně. Či respektive méně, neboť ve srovnání se základním kupé toho na kila dostanete méně. Vedle střechy je z karbonu také spoiler na zádi, difuzor a čelní splitter. Odlehčení dočkaly i dveřní panely, o 25 % je lehčí i kapota motoru. Celkově CS shodilo 32 kilogramů
Pohon stále zajišťuje přeplňovaný třílitrový šestiválec, jeho výkon a točivý moment ale narostl o 10 koní a 50 Nm. Výsledkem je 460 koní a 600 Nm, které na zadní kola bude přenášet výlučně sedmistupňový dvouspojkový automat. Zrychlení z klidu na stovku zabere pouze 3,9 sekundy, ve srovnání s 450koňovou variantou M4 Competition Package je tedy verze CS rychlejší o tři desetiny. Kromě toho se zvládá maximálně rozjet na 280 km/h, kdy ke slovu přichází omezovač.
Vedle vyššího výkonu a nižší hmotnosti dostalo CS tužší pružiny, tlumiče a stabilizátory a 19" přední a 20" zadní kola. Ta byla samozřejmě odlehčena, další kilogramy - ty neodpružené - lze zahodit instalací příplatkových karbonových brzd se šestipístky vpředu a čtyřpístky vzadu.
O vizuálních změnách de facto již byla řeč, jde o ony karbonové doplňky. Kromě toho dorazily i koncovky výfuku s 80milimetrovým průměrem. Nabídka barev bude omezena, zákazníci si mohou vybírat mezi odstíny Lime Rock Grey, Alpine White, San Marino Blue, Sapphire Black a Frozen Dark Blue II.
BMW M4 CS má Nordschleife zvládnout za 7 minut a 38 sekund. Je tak sice o deset sekund pomalejší než provedení GTS, ale zároveň stejně rychlé jako Porsche 911 991 Carrera S a především o podstatných 14 sekund rychlejší než běžné M4 Coupe osazené taktéž automatickou převodovkou M DCT.


















































BMW M4 CS dostalo více koní a méně kilogramů. Na Ringu tak oproti standardu zrychlilo o 14 sekund
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 8 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
před 7 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 8 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 9 hodinamiVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
před 11 hodinamiSsangYong v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.17. 19:44 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch