Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW M4 GTS je tu. Má 500 koní na 1,5 tuny, Ring dá za 7:28
7.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) GTS je nejrychlejší BMW silnic, které kdy vzniklo. Výkon šel nahoru i díky vstřikování vody, s nižší hmotností dá stovku za 3,8 s.
O příchodu BMW M4 GTS se mluví již hezky dlouho. V půli srpna jsme se na Pebble Beach dočkali konceptu, který však měl očividně blízko k produkčnímu modelu. Mnichovská automobilka však v ten moment nepustila do světa to hlavní, tedy technické parametry modifikovaného přeplňovaného třílitrového šestiválce. Aktuálně ovšem byl model M4 GTS virtuálně odhalen před svým živým debutem na tokijské motor show, pročež můžeme sejmout roušku i z tohoto tajemství.
Jak asi jistě velmi dobře víte, pohonná jednotka s kódovým označením S55 dostala navíc vůči standardu technologii vstřikování vody do sacího traktu. Ačkoliv jde o systém, který je již hezky dlouho znám, BMW je aktuálně jedinou automobilkou, jenž jej využívá. A takový Mercedes-Benz uvedl, že v něm nevidí takové benefity, aby se jimi zabýval. Při pohledu na technické parametry M4 GTS však tento postoj nepůsobí moc přesvědčivě.
Namísto základních 431 koní a 550 Nm točivého momentu tu totiž aktuálně máme 500 koní a 600 Nm, pročež stovku nyní mnichovské kupé zvládne již za 3,8 sekundy, tedy o tři desetiny rychleji než běžný model. Kromě toho pak jeho rozlet neškrtí omezovač, atakovat tak můžete metu 305 km/h. Automobilka přitom udává, že dané modifikace neměly vliv na spotřebu, která tak zůstává na průměru 8,3 litru na sto kilometrů.
Kromě těchto parametrů zde máme také oficiálně udávaný čas ze Severní smyčky Nürburgringu, kterou modifikované kupé pokoří za pouhých 7 minut a 28 sekund. Tedy o poznání rychleji než nová Alfa Romeo Giulia QV, k čemuž ovšem fanoušci italského vozu dozajista uvedou, že Němci disponují pouze jedním párem dveří a Quadrifoglio Verde dvěma. Kromě toho má M4 GTS ve vínku automat M DCT, zatímco Alfa se pyšní manuálem.
Daný spor nechť si ovšem vyřeší oba tábory mezi sebou. My se budeme dále věnovat mnichovskému vozu, který se kromě upraveného pohonného ústrojí pyšní rovněž agresivnějším bodykitem. Máme tu tedy kupříkladu nové stavitelné čelní lízátko nárazníku, přeprofilovanou kapotu motoru nebo stavitelné karbonové zadní křídlo, které trůní na „nožičkách” vyfrézovaných z hliníku a víku zavazadelníku z uhlíkových vláken.
Dále tu máme karbonový difuzor, titanový výfukový systém a kovaná kola 666 M Styling v 19palcovém předním a 20palcovém zadním rozměru, která obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměru 265/35, respektive 285/30. V neposlední řadě se pak M4 GTS může pochlubit čelními LEDkami a zadními organickými diodami, které se na produkčním voze objevují poprvé a jimiž BMW vzalo vítr z plachet Audi. Opět.
Uvnitř je možné počítat se sportovním volantem potaženým Alcantarou, která se v kombinaci s kůží Merino objevuje také na karbonových skořepinách. Odlehčena byla i středová konzole či dveřní panely, které zahrnují poutka místo klasických klik. Zadní sedadla zmizela a na jejich místě trůní karbonovými vlákny zesílený panel, který opětovně pokrývá Alcantara.
Zákazníci budou mít šanci sáhnout také po paketu Clubsport, který zahrnuje ochrannou klec natřenou stejně jako ona kovaná kola oranžovou barvou Acid Orange. Dále sada zahrnuje šestibodové pásy či hasicí přístroj, takové karbon-keramické brzdy nebo stavitelný podvozek jsou ale již opět součástí standardní výbavy.
Cenu BMW aktuálně nezmiňuje, dodává však, že M4 GTS je nejrychlejším produkčním modelem, jaký kdy vypustilo na silnice. Na tom se dozajista podílí kromě výše zmíněných modifikací i hmotnost 1 510 kg (bez řidiče, ovšem s náplněmi). Dá se tedy předpokládat, že všech 700 exemplářů zmizí rychleji než pára nad hrncem.










BMW M4 GTS je nejrychlejším produkčním vozem značky, s 500 koňmi pokoří stovku za 3,8 sekundy a Ring za 7 minut a 28 sekund
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 2 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před hodinouGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 2 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 3 hodinamiVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 4 hodinamiK mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva