Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
15.3.2025 | Petr Prokopec
Koncept předznamenávající tohle auto s velkým nadšením přijat nebyl, sériová verze by se ale mohla některým kontroverzím vyhnout. Jedna ale, zdá se, naopak přibude - tohle auto se zvlášť na sportovní sedan zdá být příliš vysoké.
Přístup BMW k elektromobilitě lze označit za rezervovaný. Některé to může překvapit, však mnichovská automobilka již v roce 2013 začala prodávat hatchback i3 disponující právě bateriovým pohonem, vedle něj nechyběl v nabídce ani plug-in hybridní sporťák i8. Právě negativní zkušenosti s oběma těmito průkopnickými modely ale zřejmě vedly k tomu, že se BMW do elektromobily po hlavě nehrnulo.
Konkurenční automobilky Audi a Mercedes-Benz sice také vypustily pár elektrických „balónků”, tak velkou zkušenost s nimi ale neudělaly. Nakonec to tak byly ony, kdo se zčistajasna vytasil s absurdními termíny, ke kterým měly přejít jen na elektrický pohon. Elektromobily těchto značek se navíc dočkaly specifického designu, který je měl povýšit nad vozy spotřebovávající „dinosauří džus“. Jenže nakonec se ukázalo, že na zákazníky daleko víc platí právě přístup BMW, které zabalilo elektrické, benzinové a dieselové jednotky do stejných karoseriích a dalo zákazníkům najevo, že to jsou oni, kdo si z celé palety možností může a bude dál moci vybrat cokoli.
V této strategii hodlá BMW pokračovat, přestože od letošního roku se spalovací a elektrický pohon tak trochu rozejdou. S prvním zmíněným bude totiž nadále spojena platforma CLAR, zatímco ten druhý přejde na architekturu Neue Klasse. Prvního přírůstku z nové třídy se dočkáme již letos, neboť značka vyrukuje s SUV, které nejspíš dostane název iX3. Na tento model pak naváže sedan o velikosti řady 3, který pro změnu pravděpodobně vzkřísí výše zmíněné označení i3.
Automobilka na tomto voze rovněž usilovně pracuje, pročež se aktuálně pochlubila snímky prototypů testovaných za Polárním kruhem. Elektrická řada 3 podle nich dostane zpátky čelní ledvinky, které nebudou viditelné z vesmíru, neboť dojde na jejich snížení. Navazovat na ně pak budou tradiční zdvojená přední světla, přičemž maskované auto působí vedle polarizujícího konceptu poněkud normálněji. Těžko z těchto fotek dělat jednoznačné závěry, ale vypadá to tak.
To nás těší, méně se nám ovšem zamlouvá, že se auto vedle onoho konceptu zdá být znovu příliš vysoké, což je problém, který třeba z aktuální řady 5 dělá napůl SUV. Doufali jsme, že nová platforma toto negativum odstraní a asi ho umenší, ale zřetelně ho zcela neodstraňuje. A dalším zdrojem kritika zcela jistě bude už odhalený, ošizený interiér.
Po technické stránce známe jen drobky, a tak zopakujeme, že Neue Klasse počítá s 800voltovou architekturou, která by spolu s novým typem baterií používajících kuželovité články místo hranatých měla vést k lepšímu dojezdu i jeho rychlejšímu doplnění. Jak moc to všechno bude pro zákazníky lákavé, zjistíme nejdřív příští rok.




Mnichovská automobilka se pochlubila snímky prototypů chystané elektrické řady 3. Ta by se nejspíše pod názvem i3 měla začít vyrábět příští rok v červenci. Také se vám zdá trochu moc vysoká? Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike 10:00
- Brno skončilo v Top-5 včera 18:24
- Xavi Fores je jako tester spokojený včera 14:27
- Akira Yanagawa je stále aktivní včera 11:45
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování 13.12.2025
Nejčtenější články
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
14.11.2025
Šéf BMW dál tvrdě kritizuje EU. Podle něj zabíjí místní autoprůmysl, i když BMW její tlak viditelně neškodí
14.11.2025
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
14.11.2025
Další stát zrušil povinnost používat často ohyzdné přední poznávací značky aut, stačí splnit jedinou podmínku
15.11.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 10:36 - pavproch
- BMW Divize 12.15. 10:10 - Zajda
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
