Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW vyřadí z nabídky polovinu současných motorů, čistka začne už brzy
13.3.2020 | Petr Prokopec
Mnichovská značka chce do konce roku 2022 ušetřit přes 314 miliard korun, a to si vyžádá oběti. Polovina z dnes nabízených motorů patří mezi ně.
V poslední době se mohlo zdát, že neštěstí nechodí ani tak po horách, ale spíše se natrvalo zabydlelo ve Stuttgartu. Na Mercedes se totiž vyvalili dieseloví kostlivci, na frak pak dostaly i její snahy o elektrifikaci. Model EQC se totiž ani zdaleka neprodává v takovém množství, jak značka předpokládala. A je jisté, že současná koronavirová epidemie ani zdaleka nepovede ke zlepšení situace. Mercedes tak již naplno počítá s pokutami Evropské unie a proto oznámil masivní propouštění i eliminaci některých modelů, motorů a platforem.
Ve srovnání s tím panoval v Mnichově zdánlivý klid, neboť BMW naznačovalo, že má přísnější limity plně pod kontrolou. Ovšem zdání zjevně klamalo. Bavorská automobilka totiž aktuálně zveřejnila své finanční výsledky za loňský rok a zároveň i předestřela náhled své budoucnosti. Ta rozhodně nebude růžová pro kohokoliv, kdo si značku oblíbil pro její benzinové a dieselové motory. BMW totiž již potvrdilo, že počínaje rokem 2021 postupně vyřadí z nabídky 50 procent současných pohonných jednotek.
Značka přitom doufá, že tímto způsobem se jí povede ušetřit do konce roku 2022 více než 12 miliard Eur (cca 314,5 miliardy korun). Zároveň dodává, že plný dopad těchto změn bude patrný právě až za dva roky. Co ovšem již BMW neupřesnilo, to jsou konkrétní pohonné jednotky, které dostanou padáka. Nicméně jelikož již dříve bylo oznámeno, že očekávat máme nové verze elektrifikovaných agregátů, dá se předpokládat, že z nabídky vypadnou hlavně velkoobjemové agregáty.
Neznamená to nejspíš, že bychom v případě BMW definitivně přišly třeba o osmiválce nebo šestiválce. Ovšem ty již do budoucna nemusí dorazit v ryzím stavu, nýbrž jako hybridní jednotky. Navíc může být omezena jejich nabídka pouze na některé verze, u kterých pak ještě navíc může být limitován počet vyrobených kusů. Tomu odpovídající vysoká cena by zároveň pročistila cílovou skupinu zákazníků.
Zbytek klientely by poté byl soustředěn zejména okolo dvoulitrového čtyřválce, který se pro Mnichov evidentně stává nosnou jednotkou. Jak je totiž patrné ve výhledu na příští roky, nové hybridní modely počítají právě s ním. Kromě nich pak má na trh dorazit i plejáda ryzích elektromobilů, na jejichž vývoj musela automobilka obětovat nemalé finance. A protože prodej takových aut je ztrátový, je zkrátka třeba hledat úspory, které by celkové účetnictví firmy ponechaly v černých vodách.
Automobilka zároveň dodává, že padáka nedostanou jen některé motory, ale zrevidováno bude celé portfolio, která má být jednodušším. Očekávat tak lze logicky i konec některých modelů či verzí, jakkoliv BMW počítá i s některými přírůstky. Ty ovšem mají generovat maximální zisk, což znamená, že se nejspíše skutečně dočkáme třeba dlouho spekulovaného SUV X8. Ač tedy tento vůz nejspíše zatíží nemalé emise, do firemní pokladny přinese nemalé odpustky.
Prioritou je nicméně pro BMW ona elektrifikace, které značka zjevně hodlá obětovat i zbytky posledních tradic. Za to se ale na automobilku můžeme zlobit jen stěží, do dané situace jí totiž netlačí ani zákazníci, ani vlastní rozhodnutí, nýbrž EU. Respektive ona hrozba vysokých pokut za nadlimitní CO2, kterým se BMW hodlá vyhnout tak, že do roku 2021 navýší prodeje elektrifikovaných aut na dvojnásobek současného stavu. Či v to Mnichov alespoň doufá.
Dodat pak už jen lze, že čistý zisk za loňský rok klesl oproti předchozímu období o 28,9 procenta na 5 miliard Eur (131 mld. Kč). Stojí za tím zvýšené náklady na elektrifikaci, které zkrátka nelze nijak vykompenzovat než zmiňovanou čistkou v nabídce a radikálními úsporami. Pokud tedy ještě toužíte po BMW, které alespoň částečně připomíná svou někdejší zlatou spalovací éru, raději si pospěšte. Za pár měsíců už můžete ostrouhat.






BMW neodhalilo jen výsledky za loňský rok, ale zároveň předestřelo i svou budoucnost...




...jenž počítá se značnou elektrifikací. Dočkáme se tak třeba modelu iX3, jehož sériová verze se krátce ukázala během ženevské online prezentace




Řada modelů se spalovacími motory naopak nemá šanci přežít, například dvanáctiválec v řadě 7
Zdroj: BMW
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
dnes
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 3 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 4 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 6 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 7 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
