Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britové dokonali obrat. Místo konce spalovacích motorů chystají nové, nečekají jejich zaříznutí ani za 10 let
před 2 hodinami | Petr Prokopec
Touha přejít jen na elektrický pohon během pár let je zjevně minulostí. Vidle do nesmyslných plánů hodili opět zákazníci, kteří nakonec Bentley přiměli investovat dokonce do nové generace osmiválců.
Pokud jste automobilka, ke které zákazníci po dlouhé dekády míří hlavně za objemnými spalovacími motory, pak by bylo docela logické se těchto jednotek držet zuby nehty. Zvlášť když nic komplexně lepšího či zajímavějšího nevzniklo. Takto smýšlelo i Bentley, které ještě v roce 2014 prohlašovalo, že bude posledním výrobcem dvanáctiválců na světě. Jenže stačilo pár let, během nichž se Britové u mateřského Volkswagenu nakazili zeleným morem, a rázem veškeré původní sliby vzaly za své. Místo toho automobilka oznámila, že s motory W12 skončí hned, s ryze spalovacími V8 zítra a do konce dekády bude prodávat už jen elektromobily. Co se na této strategii asi jen mohlo pokazit?
Pro odpověď není třeba chodit daleko - všechno. Když movité klientele řeknete „ne“ a snažíte se jí natlačit do něčeho, co jí nevyhovuje, pak můžete jen splakat nad výdělkem. Bentley tak začaly klesat prodeje i zisky. A tak Britům nezbylo nic jiného, než se s pláčem vrátit ke zdravému rozumu a znovu ze zákazníků udělat svou prioritu. Motor W12 to sice už nevrátí, ovšem čistě osmiválcové ústrojí se nakonec minulostí nestane.
„S rozmanitou nabídkou pohonných jednotek se snažíme i nadále uspokojit zákazníky. Ještě před koncem roku tak uvidíte další spalovací Bentley,“ uvedl šéf značky Frank-Steffen Walliser. Jde o už druhé oznámení významných změn v krátké době a potvrzení, že Bentley bude v příštích letech investovat do úplně nových spalovacích motorů s tím, že prodávat je bude i po roce 2035, kde zrovna bude moci.
Walliser nyní suše konstatuje, že nabídka spalovacích vozů se bude dál odvíjet od poptávky zákazníků. Jakkoli tedy Bentley nehodlá stát nad legislativou, jen ideologií či politickými zadáními se řídit nebude, nemůže. Protože je navíc součástí koncernu VW podobně jako Porsche, které v nemalé míře investuje do syntetických paliv, skutečně může spalovací modely nabízet i za víc než deset let.
Pro dnešek můžeme jen dodat, že onou slíbenou čistě spalovací novinkou je Bentley Supersports. Jeho dvakrát přeplňovaný osmiválec sice má produkovat „jen“ zhruba 640 koní, tento výkon ovšem zamíří pouze na zadní kola. Jen tímto způsobem ovšem značka hmotnost nesnižovala. Čeká nás tedy opravdu zábavný speciál, jaký tu v pojetí Bentley nebyl opravdu dlouho. Budoucnost značky tak po jejím krátkém zaváhání vypadá znovu zajímavě. Jen tedy doufejme, že jí to vydrží, jistý si dnes na tomto poli člověk nemůže být ničím.




Britové nakonec čistě spalovací technice zůstanou věrní, přijdou dokonce s úplně novými spalovacími motory. Jako první se byť jen hybridní asistence zbaví Continental Supersports. Foto: Bentley
Zdroj: Bentley
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
včera
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Sprintu v Algarve Alex Marquez včera 16:25
- PP pro Moreiru, 17. Salač včera 15:45
- Kelso slaví Pole Position včera 15:22
- Pole Position získal Bezzecchi včera 12:31
- Porušení smlouvy u American Racing: Ramirez je out! včera 10:50
Nejnovější články
Mercedes ani 4 měsíce po zastavení výroby nedokáže rozprodat své nechtěné elektromobily, nabízí na ně slevy už přes 1 milion Kč
před hodinou
Britové dokonali obrat. Místo konce spalovacích motorů chystají nové, nečekají jejich zaříznutí ani za 10 let
před 2 hodinami
Nissan si prodal střechu nad hlavou. Ze sídla, které bylo symbolem jeho úspěchu, je symbol úpadku, kde je jen hostem
před 4 hodinami
Ford má po prodělání 275 miliard Kč bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před 5 hodinami
Dosud neznámá firma stvořila neuvěřitelné Ferrari, na jaké by si už Italové netroufli. Roků práce ale může rychle začít litovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
