Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britové mají štěstí, všechna spalovací Porsche zaříznutá v EU si budou moci kupovat dál
31.3.2024 | Petr Prokopec
Většinu příležitostí nabízených Brexitem Britové bohužel nevyužili, kolikrát se naopak rozhodli jít ještě problematičtějšími cestami. Ne tak v tomto případě. Nesmyslná nařízení spojená s kybernetickou bezpečností aut na rozdíl od EU za svá nepřijali, a tak nepřijdou nejen o Macan, ani o Boxster a Cayman.
Od Brexitu si řada Britů slibovala daleko víc, než nakonec dostala. Mimo jiné i proto, že se vláda ostrovního království nejenže rozhodla jít rozumnějšími cestami než Evropská unie, ale naopak být ještě dogmatičtější. Platí to i na poli aut, však zatímco zbytek kontinentu měl naplánováno, že ukončí prodej nových spalovacích aut v roce 2035, Britové chtěli totéž učinit již o pět let dříve. Že to v mezičase odpískali, je dnes už jen smutným mementem.
Podle nás to nebylo naposledy, plánovaný „pohřeb“ spalovacích aut ale dnes nechme být. V některých věcech ostatně Britové evropštější než Evropa být nechtějí, a tak ani nejsou. Jednou z takových věcí jsou podle nás naprosto nesmyslné regulace v oblasti kybernetické bezpečnosti, která EU přijala jen se dvěma dalšími zeměmi na celém světě. Ostrovní království se k nim nepřipojilo, a tak řada aut, která z kontinentální Evropy nejpozději do 6. července zmizí kvůli ještě většímu balíku novinek, bude v Británii dál k mání.
Znamená to, že tamní klientela si bude moci v portfoliu Porsche vybírat bez jakéhokoli omezení. V nabídce tedy zůstane nejen spalovací Macan, jak jsme vás informovali už dříve, ale také veškeré varianty modelové rodiny Boxster a Cayman, které v EU též mají utrum. Zatímco tedy lidé z kontinentální Evropy budou mít šanci jen v případě vrcholných variant RS Spyder a GT4 RS, pro Brity zůstanou i nadále k dispozici jak základní varianty, tak i verze S či GTS. Poslední zmíněné přitom disponují čtyřlitrovým šestiválcem naladěným na 400 koní.
Tuto skutečnost už kolegům z Auto Expressu potvrdila samotná automobilka stejně jako fakt, že „prodej modelové rodiny 718 se spalovacím ústrojím bude ukončen v Evropské unii i některých zemích, které přijaly evropskou legislativu“. Zároveň Porsche dodalo, že ono omezení se týká jak spalovacích, tak elektrických aut. Nicméně Taycan byl již vyvinut s ohledem na zmiňované směrnice, a podobně tomu bude i u bateriového nástupce obou malých sporťáků, který máme očekávat v příštím roce.
Znovu tak lze jen poukázat na to, kterak je nová směrnice stran kyberbezpečnosti postavená na hlavu. Boxsteru a Caymanu se ročně prodá zhruba 20 tisíc kusů, ovšem po celém světě. Z tohoto množství většina končí ve Spojených státech, Číně a zbytku světa vůbec, Velkou Británii nevyjímaje. V Evropě se prodalo loni jen 6 580 exemplářů všech verzí modelu 718, z nichž část se stejně bude prodávat dál. Tak o čem se tu bavíme? O 6 tisíc víkendových sporťácích, které by žádnou kybernetickou bezpečnost řešit ani nemusely, kdyby je ta samá EU nenutila se k internetu připojovat? Jak absurdní to je.
Očekávat však, že by z Bruselu dorazilo cokoliv rozumného, znamená, že člověk má méně zdravého rozumu než europolitici. V případě zájmu o zajímavá auta vám tak možná nezbude nic jiného než je koupit v Británii, nechat přímo na místě zaregistrovat na některého z vašich známých a následně přesunout na kontinent - Porsche umí do Británie dodat i vozy s levostranným řízením. Je to sice komplikovaný proces, ovšem jinak si běžný Boxster či Cayman jako nový už nepořídíte.



Británie se naštěstí nepřidala k požadavkům EU na kybernetickou bezpečnost, ostatně jako skoro nikdo na světě. Tamní motoristé si tak i dál budou moci Boxster, Cayman i Macan pořídit v jakékoli spalovací verzi. Foto: Porsche
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
včera
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Budou závody superbiků na silničních okruzích brzy zakázány? 13:14
- Petr Pavel fotografuje kvůli charitativním účelům. včera 20:24
- Nový standartní program víkendu MS-Superbike včera 11:31
- Startovní listina 24 startujících žen WorldWCR 2026 včera 10:00
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 19.12.2025
Nejčtenější články
Rusové postavili nezastavitelný obojživelník jako z dob SSSR, dali mu i tehdy nevídané ovládání
23.11.2025
AUDI odhalilo své první SUV a sál ztichl, vypadá ještě víc jako mihule na kolech
23.11.2025
Na první pohled ještě nikdo neuhodl, jakému autu patří tento interiér, zcela se vymyká dosavadním zvyklostem
23.11.2025
Srovnejte si nové Porsche Cayenne s tím předchozím, ušlo cestu od nepřesvědčivosti k zapomenutelnosti
23.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.21. 21:40 - Předseda
- BMW Divize 12.21. 21:38 - Předseda
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.21. 16:41 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.21. 15:22 - pavproch
- Volkswagen obecne 12.21. 13:13 - řidičBOB
- Onboard videa 12.21. 13:13 - brnenska.odchytova
- Tesneni pod hlavou 12.20. 18:04 - sprusle183
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.19. 15:53 - Truck Daškam
