Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britové mají štěstí, všechna spalovací Porsche zaříznutá v EU si budou moci kupovat dál
31.3.2024 | Petr Prokopec
Většinu příležitostí nabízených Brexitem Britové bohužel nevyužili, kolikrát se naopak rozhodli jít ještě problematičtějšími cestami. Ne tak v tomto případě. Nesmyslná nařízení spojená s kybernetickou bezpečností aut na rozdíl od EU za svá nepřijali, a tak nepřijdou nejen o Macan, ani o Boxster a Cayman.
Od Brexitu si řada Britů slibovala daleko víc, než nakonec dostala. Mimo jiné i proto, že se vláda ostrovního království nejenže rozhodla jít rozumnějšími cestami než Evropská unie, ale naopak být ještě dogmatičtější. Platí to i na poli aut, však zatímco zbytek kontinentu měl naplánováno, že ukončí prodej nových spalovacích aut v roce 2035, Britové chtěli totéž učinit již o pět let dříve. Že to v mezičase odpískali, je dnes už jen smutným mementem.
Podle nás to nebylo naposledy, plánovaný „pohřeb“ spalovacích aut ale dnes nechme být. V některých věcech ostatně Britové evropštější než Evropa být nechtějí, a tak ani nejsou. Jednou z takových věcí jsou podle nás naprosto nesmyslné regulace v oblasti kybernetické bezpečnosti, která EU přijala jen se dvěma dalšími zeměmi na celém světě. Ostrovní království se k nim nepřipojilo, a tak řada aut, která z kontinentální Evropy nejpozději do 6. července zmizí kvůli ještě většímu balíku novinek, bude v Británii dál k mání.
Znamená to, že tamní klientela si bude moci v portfoliu Porsche vybírat bez jakéhokoli omezení. V nabídce tedy zůstane nejen spalovací Macan, jak jsme vás informovali už dříve, ale také veškeré varianty modelové rodiny Boxster a Cayman, které v EU též mají utrum. Zatímco tedy lidé z kontinentální Evropy budou mít šanci jen v případě vrcholných variant RS Spyder a GT4 RS, pro Brity zůstanou i nadále k dispozici jak základní varianty, tak i verze S či GTS. Poslední zmíněné přitom disponují čtyřlitrovým šestiválcem naladěným na 400 koní.
Tuto skutečnost už kolegům z Auto Expressu potvrdila samotná automobilka stejně jako fakt, že „prodej modelové rodiny 718 se spalovacím ústrojím bude ukončen v Evropské unii i některých zemích, které přijaly evropskou legislativu“. Zároveň Porsche dodalo, že ono omezení se týká jak spalovacích, tak elektrických aut. Nicméně Taycan byl již vyvinut s ohledem na zmiňované směrnice, a podobně tomu bude i u bateriového nástupce obou malých sporťáků, který máme očekávat v příštím roce.
Znovu tak lze jen poukázat na to, kterak je nová směrnice stran kyberbezpečnosti postavená na hlavu. Boxsteru a Caymanu se ročně prodá zhruba 20 tisíc kusů, ovšem po celém světě. Z tohoto množství většina končí ve Spojených státech, Číně a zbytku světa vůbec, Velkou Británii nevyjímaje. V Evropě se prodalo loni jen 6 580 exemplářů všech verzí modelu 718, z nichž část se stejně bude prodávat dál. Tak o čem se tu bavíme? O 6 tisíc víkendových sporťácích, které by žádnou kybernetickou bezpečnost řešit ani nemusely, kdyby je ta samá EU nenutila se k internetu připojovat? Jak absurdní to je.
Očekávat však, že by z Bruselu dorazilo cokoliv rozumného, znamená, že člověk má méně zdravého rozumu než europolitici. V případě zájmu o zajímavá auta vám tak možná nezbude nic jiného než je koupit v Británii, nechat přímo na místě zaregistrovat na některého z vašich známých a následně přesunout na kontinent - Porsche umí do Británie dodat i vozy s levostranným řízením. Je to sice komplikovaný proces, ovšem jinak si běžný Boxster či Cayman jako nový už nepořídíte.



Británie se naštěstí nepřidala k požadavkům EU na kybernetickou bezpečnost, ostatně jako skoro nikdo na světě. Tamní motoristé si tak i dál budou moci Boxster, Cayman i Macan pořídit v jakékoli spalovací verzi. Foto: Porsche
Zdroj: Auto Express
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před hodinouMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před hodinouOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 2 hodinamiMédia tu kdysi byla od toho, aby kritizovala automobilky za to, co dělají. Teď kritizují vás za to, že nekupujete jejich auta
před 4 hodinamiK mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
včeraNová motorka oslavující nejlepšího motocyklového jezdce všech dob má výfuky jako z rakety. Je to ale klíček, co ji činí výjimečnou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva