Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britové vypustili olej a vodu z motorů tří aut a zkusili, který z nich vydrží nejvíce
6.6.2020 | Petr Miler
Spalovací motor auta bez správného množství oleje správné kvality nedokáže fungovat, takže když vypustíte všechen, logicky nevydrží skoro nic. Některé ale odolávají lépe.
Na podobné testy jsme zvyklí spíše od ruských experimentátorů, ale protože během koronavirových časů bylo nemožné testovat nová auta jako obvykle, uchýlili se k nim i kolegové z britského carwow. Ti v čele s Matem Watsonem vzali tři auta odsouzená k sešrotování, aby vskutku drsným způsobem vyzkoušeli odolnost jejich motorů.
Na mušku - zde skoro doslova - si vzali druhou generaci Fordu Focus, Peugeot 206 a pátou generaci Hondy Civic. Ze všech aut nejprve vypustili olej a aby to nebylo málo, zbavili je i jejich chladicí kapaliny. Pak jedno po druhém nastartovali a nechali na místě běžet na plný plyn.
To motor nemůže vydržet, říkáte si asi. Nemůže, ale nutně to neznamená, že kapituluje okamžitě. Dobře mu jistě neudělají už sekundy běhu v takovém režimu, může ale trvat mnohem déle, než se vlivem vysoké teploty a nedostatečné lubrikace zadře, že absolutně není schopen dalšího chodu.
U Fordu to opravdu netrvalo dlouho - motor byl „hotový” po 20 sekundách. Peugeot odolával o něco déle, i s ním ale byl po 46 vteřinách amen. A co Honda? Ta i po takové době vesele jela dál. Trvalo celé dvě minuty, než se objevily problémy a otáčky motoru na plný plyn klesly na 4 000 ot./min, ale i poté byl motor schopen alespoň v omezeném režimu fungovat. Mat tak vůz vzal a další 4 minuty a 22 sekund s ním byl schopen jezdit dost drsně kolem kamery, než to definitivně vzdal a na krátko ožil jen po dolití... Coca-Coly.
Můžete namítnout, že z testu nelze dělat dalekosáhlé závěry, neboť nevíme, v jaké kondici tato auta před testem byla, jaké se jim dříve dostalo péče, jaký používala olej a kolik maziva v nich po vypuštění zůstalo - nic to nikdy není. Nebudeme vám nutně odporovat, motory Hondy ale platí dlouhodobě za skoro nezničitelné, a tak nepřekvapí, že takovému trápení nejdéle odolal právě on. Závěry si ale udělejte sami, pro pobavení celá zkouška poslouží dobře tak či onak, třebaže na úkor třech odepsaných strojů.


















Drsný test výdrže třech motorů bez oleje a chladiva jasně ovládla Honda, ty od Fordu a Peugeotu nevydržely skoro nic
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejnovější články
Bizarní novinku Audi vytáhli na veřejné silnice. Pořád vypadá jako 20 let starý koncept, navíc s „rakouským knírkem”
včeraNěmci postavili ojetý VW Passat proti dalšímu miláčkovi mezi domácími služebáky. A vysvětlili, proč „pašík” táhne jako nic jiného
včeraŠéf Fordu se z návštěvy Číny vrátil zděšený. Poté, co viděl v tamních továrnách, neví, zda má Ford vůbec nějakou budoucnost
včeraMotor 1,8 bez turba, látkové gauče místo sedaček, „švihadla”. K mání je spása odpůrců moderny jako dodnes nejeté auto
včeraVolbu německého auta roku asi ovládli zahraniční novináři. Z pěti nejlepších vozů není německý ani jeden
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva