Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Britský miliardář odhalil nástupce už nevyráběného legendárního off-roadu
2.7.2020 | Petr Prokopec
Když mu nebylo umožněno pokračovat ve výrobě původního Defenderu, rozhodl se Jim Ratcliff přijít s vlastním autem ve stejném střihu. A přitom pobořit pár zavedených postupů.
Britská chemička Ineos rozhodně nepatří mezi ty firmy, které by koronavirus poslal až na práh bankrotu. Právě naopak s enormní poptávkou po dezinfekcích začala ještě více vzkvétat. Navíc výkyvy na akciových trzích ji umožnily, aby převzala další z divizí někdejšího petrolejářského gigantu BP, a sice oddělení zaměřené na aromatizaci a acetyláty. Jak se tedy zdá, dítko miliardáře Sira Jamese Arthura Ratcliffa čeká úspěšná budoucnost.
Pokud nicméně máte pocit, že jste omylem zabrousili na špatný web, rychle vás vrátíme zpět mezi automobily. Ratcliffe je totiž velkým fanouškem Land Roveru Defender, a když britská značka oznámila, že originál hodlá poslat do důchodu, chtěl práva na něj odkoupit, aby výroba mohla pokračovat. Land Roverem však byl odmítnut, neboť ten již chystal nástupce a tak logicky netoužil po konkurenci.
Ratcliffe proto již v roce 2017 založil divizi Ineos Automotive, jejímž cílem není nic jiného než nový Defender, který v podstatě naváže tam, kde ten původní skončil. Kvůli ochraně duševního vlastnictví však bude chystaný off-road nabízen pod názvem Grenadier. A jeho design nebude přesnou kopií ve stylu čínského Landwindu, neboť Ratcliffe přeci jen ctí zákony o poznání více než firmy z největšího trhu světa. Ani tak se ale velký odklon nečekal.
Nyní tu máme definitivní potvrzení oněch domněnek, Icon Grenadier je totiž oficiálně venku. Ratcliffe se přitom rozhodl, že nebude až tak úplně kopírovat výrobní programy zavedených výrobců, ale místo toho půjde vlastní cestou. Aktuálně byl totiž představen pouze design vozu, nikoliv však to, co se skrývá pod povrchem. Dle britského miliardáře se totiž firma nyní již nemusí soustředit na utajování vzhledu novinky, ale pouze na její vývoj.
Firma tedy nyní vstupuje do další fáze, kdy během následujícího roku hodlá najet 1,8 milionu kilometrů. Během nich přitom nebude shromažďovat pouze důležitá data, ale zároveň se zasadí o vlastní propagaci. Jelikož totiž vzhled je již propálen, nebude třeba prototypy polepovat všelijakými maskovacími fóliemi. Místo toho si je lidé budou moci bez problémů prohlédnout i nafotit a natočit. A tím budou zdarma šířit povědomí o nové značce.
Před touto strategií lze bezesporu sejmout klobouk, byť to samozřejmě znamená, že na data o technice si budeme muset ještě hezkých pár měsíců vyčkat. Aktuálně je totiž jasné pouze tolik, že Grenadier, který je pojmenován po Ratcliffově oblíbené hospůdce v Londýně, bude k mání s třílitrovým benzinovým a dieselovým šestiválcem od BMW. Oba motory přitom doplní osmistupňový automat ZF a pohon všech kol.
Mimo to má Grenadier nabídnout širokou individualizaci, jenž se má zaměřit zvláště na jízdu mimo zpevněný terén. Firma Ineos přitom zájemcům hodlá nabízet jak vlastní produkty, tak i ty vyvinuté třetími stranami. I tímto se ostatně její přístup od zavedených automobilek hodně liší. Informační pramen nám tím ovšem vysychá, pročež už jen upozorníme na zadní asymetrické dveře, skrze které po otevření obou stran projde i stavební paleta.









Ineos Grenadier je duchovním nástupcem Land Roveru Defender, za kterým stojí britský miliardář Jim Ratcliffe. Ten chtěl původně pokračovat ve výrobě originálu, byl však značkou odmítnut a proto vyrukoval s vlastním pojetím. Foto: Ineos Automotive
Zdroj: Ineos Automotive
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 9 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nejpopulárnější auta v místě setkání Trumpa s Putinem: Tyto stroje frčí na Aljašce, jiné vozy tam nepřežijí
15.8.2025Firma ubalila další facku Mercedesu. Céčku dala motor V8, který se do něj prý „nevejde”, navíc připomíná ikonické EVO II
15.8.2025Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Čínská Octavia se začala prodávat v novém a pro Škodu je to další rána. Ještě víc než dřív nabízí za pouhých 300 tisíc Kč
16.8.2025BMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
16.8.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB