Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti Chiron ostře řízené na okruhu se nevidí, je to letecký den svého druhu
20.5.2020 | Petr Prokopec
Bugatti jsou sice extrémně výkonná a rychlá auta, jejich luxusní charakter je ale předurčuje spíše k tomu, aby byla používána jako GT, nikoli jako sporťáky. Verze Chironu Pur Sport to chce změnit.
Spatřit Bugatti na okruhu se pomalu rovná zázraku. To může být pro leckoho překvapivé, neboť řeč je o automobilce produkující nejrychlejší hypersporty světa. Její minulost je navíc se závodními tratěmi úzce spojená, zvláště v kontextu s Eliškou Junkovou, českou závodnicí, která za volantem vozů z Molsheimu dosahovala mezinárodních úspěchů. Nicméně novodobé modely Veyron a Chiron jsou také luxusním zbožím, a tak více složí jako ozdoby promenád než právě okruhů.
O to více bychom si měli užít foto- a videodokumentaci, kterou automobilka aktuálně pustila do éteru a jenž mapuje testy nového provedení Pur Sport. Hned dva prototypy přitom zamířily do areálu Bilster Berg, jehož součástí je i okruh zahrnující 9 pravotočivých a 10 levotočivých zatáček. Mimo to je možné na trati dlouhé 4 207 metrů počítat také se 70metrovým převýšením, stejně jako s 44 místy, na kterých se okruh láme nahoru či dolů. Ze strany řidiče je tedy třeba nemalých schopností, které musí umocnit právě dokonalé naladění vozu.
Přesně o to se v Bilster Bergu snažila skupinka osmi techniků vedená šéfem vývoje Stefanem Ellrottem a šéfe vývoje šasí Jachinem Schwalbem. Počet lidí v týmu byl přitom omezen pravidly reagujícími na koronavirovou pandemii. I z toho důvodu se vlastně testování odehrálo v Německu a ve stejné zemi bude během následujících pár týdnů pokračovat. Zaměstnanci koncernu VW Group totiž mají s vývojem pokračovat také na Zeleném peklu, jak v roce 1960 překřtil Severní smyčku Nürburgringu Sir Jackie Stewart.
Ellrott přitom uvedl, že vývoj na okruhu je v případě verze Pur Sport velmi důležitý, neboť vůbec poprvé v historii Bugatti Chiron je možné v režimu Sport+ nastavit stabilizační kontrolu tak, aby vozu umožnila driftovat. „K vývoji této verze jsme přikročili v mnohem extrémnějším a radikálnějším módu. Je to perfektní vůz pro ty řidiče, kteří si chtějí užít jízdu v zatáčkách na limitu a chtějí cítit propojení s vozovkou pod nimi,“ uvádí dále šéf vývoje.
Schwalbe pak dodává, že změny v nastavení šasí jsou natolik zásadní, že dokonce i lidé, kteří jsou obeznámeni s běžným Chironem, cítí za volantem o poznání více zábavy. I proto je z vozu, který shodil 50 kilogramů a dostal do vínku i nově vyvinutou převodovku či motor s navýšeným maximem otáček, nelze snadno dostat. Tomu lze snadno věřit, zvláště v souladu s v úvodu zmíněnou skutečností, že spatřit Bugatti na okruhu se rovná zázraku. Video zachycující jízdu je tak zajímavou podívanou, zejména schopnost Chironu s lehkostí akcelerovat mezi šikanami je fascinující a vůz jí připomíná spíše letadlo než automobil.
My už jen můžeme dodat, že Chiron Pur Sport počítá nadále s výkonem 1 500 koní jako základní model, ovšem ony modifikace jej učinily živelnějším. Vyrobeno bude pouze 60 kusů, z nichž každý startuje na 3 milionech Eur (cca 82,3 mil. Kč). Akceptovat přitom takovou sumu nebude pro zákazníky Bugatti rozhodně problém. Nicméně i přes veškerý vývoj máme pocit, že většina produkce znovu skončí pouze ve vyhřívaných garážích.

























Prototypy Bugatti Chiron Pur Sport aktuálně prochází testy na okruhu Bilster Berg, vidět tahe auta v ostré akci je výjimečná příležitost
Zdroj: Bugatti
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
včeraVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejčtenější články
„Nikdy neodstoupím, nikdy!” Jeden z nejvyšších šéfů BMW říká, že se spalovacími motory nikdy neskončí
21.9.2025Jindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
21.9.2025Rolls-Royce ukázal nový motor V12 s výkonem 2 222 koní, který je šetrný k přírodě. A pak že to nejde
21.9.2025Úplně poslední skutečné Lambo může být vaše. Vypadá všelijak, i tak na něj potřebujete obrovské peníze
21.9.2025Před 10 léty se den pýchy VW změnil v okamžik hanby, která trvá dodnes. Zneužívá jí kdekdo
22.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva