Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti předalo úplně poslední Chiron, byť „s hvězdičkou”. Miliardář ho právě s tím kupoval, stál ho přes 80 milionů
12.1.2024 | Petr Prokopec
Poslední je a není, neboť automobilka o něm hovoří jako o posledním exempláři s výkonem 1 500 koní - silnější verze tedy ještě mohou vzniknout. Završila se tak víc jak dvouletá cesta od objednání k dodání, kdy majitel dokázal, že kromě peněz má i vkus.
Bugatti Chiron se veřejnosti představilo 1. března 2016 na autosalonu v Ženevě. Privátní klientela jej pochopitelně mohla vidět dříve, i díky tomu bylo prvních 200 aut z celkové 500kusové série prodáno ještě před dodáním prvních tří exemplářů. Na tento počin došlo rok po výstavním debutu, následně automobilka najela na plnou kapacitu a pracovala s výrobou zhruba 80 exemplářů ročně.
Pokud jste dobří v matematice, nejspíše jste si snadno dokázali spočítat, že jedna éra značky z Molsheimu se chýlí ke konci. A máte pravdu, Bugatti aktuálně oznámilo, že předalo vůbec poslední základní Chiron, slovo „poslední” ale následovala hvězdička. Ta vysvětluje, že jde jen o poslední „standardní” kupé s osmilitrovým šestnáctiválcem naladěným na 1 500 koní. K řadě klientů ale výrobce stále má závazky, neboť do oné pětisetkusové série se nepočítají třeba varianty Mistral nebo Bolide a 1600koňovým motorem. Úplné finále tu tedy ještě nemáme, ovšem i k tomu se Bugatti blíží.
Vůbec poslední základní model, pokud něco takového lze o francouzsko-německém hypersportu říci, je přitom nadmíru zajímavý. Ví se totiž, kdo jej koupil a dokonce za kolik. S něčím takovým se Bugatti povětšinou nesvěřuje, klientela značky spíše touží po anonymitě. Kanadský miliardář Bilal Hydrie se nicméně objednávkou vůbec posledního Chironu s 1 500 koňmi netají, právě naopak na svém instagramovém účtu informuje své příznivce o všech možných detailech.
Vůz si tedy Hydrie objednal již v listopadu roku 2021 s tím, že se mu dostalo privilegia naspecifikovat si poslední kus v řadě. A byť úplně přesnou cenu tehdy skryl, ze zveřejněného je patrné, že auto ho přišlo na víc jak 3,7 milionu (podle všeho amerických) dolarů, tedy na víc jak 83 milionů Kč. Na vzhledu a specifikaci vozu on a zakázkový tým značky zvaný Sur Measure pracovali zhruba jedenáct měsíců. Na montážní linku Chiron zamířil loni v září, na počátku prosince pak bylo hotovo. Zhruba týden před Vánoci pak došlo na jeho vylodění v Kanadě, loňský Štědrý den tak byl pro zakladatele společnosti Inclusive Energy, jenž dodává vybavení ropným firmám, více než výjimečný.
Výjimečný je pochopitelně i samotný vůz, v jehož případě Hydrie jako základní odstín zvolil černou Nocturne. S tou pak zvenčí kontrastují doplňky v měděné barvě Copper, která přebírá vůdčí roli v interiéru. Ten přitom majitele vítá nápisem „The final 1 500 hp Chiron” na ozdobných lištách dveřních prahů. Více než tento detail se nám ovšem líbí šipka na zádi, jenž zakončuje středovou linii vozu, která je odkazem na legendární Bugatti Type 57 SC Atlantic.
Právě díky těmto požadavkům se cena vozu měla vyšplhat tak vysoko, přičemž Hydrie přiznal, že zaškrtnul pomalu veškeré příplatkové prvky, které byly k mání. Je tedy možné, že vůz stál nakonec ještě víc, na druhou stranu nejde zrovna o auto, které by při podpisu kupní smlouvy ztratilo 10 procent hodnoty. Spíš už v mezičase došlo na pravý opak.
Vůbec poslední „základní“ Chiron s 1 500 koňmi pod kapotou patří kanadskému miliardáři Bilalu Hydriemu. Ten u něj vsadil na kombinaci černé a měděné barvy, vkus mu nelze upřít. Foto: Bugatti
Zdroje: Bugatti, Bilal Hydrie@Instagram
Bleskovky
Nejčtenější články
- Majitelé elektromobilů si stěžují, že jim rychle odchází pneumatiky, prý je před tím nikdo nevaroval
3.4.2024 - Korejci ukázali své vlastní BMW M5, prodávat ho ale budou jen tam, kde lidem nenařizují elektrická auta
4.4.2024 - Baterie musí být aspoň o polovinu lehčí, říká šéf Stellantisu, jinak elektromobily prostě nedávají smysl
4.4.2024 - VW odhalil víc k novému Transporteru, dál bude k dispozici s jediným smysluplným pohonem
4.4.2024 - Porsche nečekaně žaluje firmu Singer, která dělá z jeho aut ještě úžasnější stroje. Proč, když ho to 15 let nechávalo chladným?
4.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva