Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bugatti Super Veyron 2013: impérium VW vrátí úder
18.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Je to jisté, Němci se vrátí do boje o nejvýkonnější a nejrychlejší sériové auto planety. Upevní Veron svou pozici pomocí elektromotoru?
Už nemáme nejmenší pochyby. Volkswagenu se nelíbí, jaký způsobem malosérioví výrobci typu Koenigsegg nebo Hennessey ohrožují svými stroji majestát Veyronu. Odpověď (také na chystané Ferrari F70 a McLaren P1) bude poměrně rychlá a brutálně razantní. Už v příštím roce vyjede na silnice model se zvýšeným výkonem, sníženou hmotností a bezprecedentní dynamikou co se týče akcelerace a zejména maximální rychlosti.
Pochybnosti o tom, zda VW něco takového udělá, jsou vážně minulostí. Předchozím zvěstem nahrávalo už to, že Veyron je pro šéfa dozorčí rady VW srdcovou záležitostí, jeden používá sám a jeden jeho žena, teď vývoj rychlejšího Veyronu potvrdil pro britský Auto Express šéfinženýr Bugatti Jens Schulenburg: „Pracujeme na dalším supersportu. Velkou výzvou bude především snížení hmotnosti, proto se ohlížíme po nových technologiích, jako je výroba celokarbonových kol a zvažujeme také hybridní techniku.“
Ví se už, že pohonná jednotka s uspořádáním do W zůstane u přeplňování pomocí čtyř turbodmychadel, objem ale může být zvýšený z 8,0 až na 9,6 litru. Jaký bude samotný výkon motoru, to ještě není jisté, jakkoli se hovoří o celkovém výkonu za hranicí šestnácti set koní. Jenže té může Super Veyron dosahovat i krátkodobě pomocí baterek a elektromotoru.
Bez ohledu na to by ale vůz měl namísto 1 200 koní současného Veyronu Super Sport nabídnout až 1 600 koní při hmotnosti snížené z 1 838 na 1 588 kilogramů. Akcelerace na stovku by se tak měla odehrát za neskutečných 1,8 sekundy, nejvyšší rychlost má být přes 465 km/h. To už se pomalu blíží dosud nepřekonané metě 300 mil v hodině...
Jak jsme již zmínili, otázkou není, zda takový vůz bude, ale kdy se jej dočkáme. Nic dlouhého by to přitom být nemělo, podle dostupných informací by auto mělo být odhaleno již na frankfurtské IAA 2013. To ostatně i dává smysl - německá automobilka by měla příležitost k podobně sledované domácí premiéře znovu až za další dva roky.


Výkonová hmotnost vypadá jako vtip - tunu hmotnosti bude pohánět vpřed 1 008 koní. Design by měl být pozměněný pouze mírně, aby si Super Veyron udržel svou unikátnost
Ilustrace: Miloš Dvořák přes Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 7 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
Podivný přehlížený Citroën koupíte už pár let starý velmi levně. Jisté je jedno: Funguje o hodně líp, než vypadá
2.10.2025
Zákazník popsal, jak složité bylo dostat z Tesly po 8 letech zpátky milionovou zálohu na dodnes nevyráběný vůz
2.10.2025
Bentley dokonalo obrat. Vrací se zpátky k čistě spalovací technice a s ní i ke slavnému jménu
2.10.2025
Neobvyklou vývozní Škodu 130 L v dodnes krásném originálním stavu nikdo nechce, prodávající musel s cenou dolů
2.10.2025
Nissan v krizi prodává, co může. Zbavuje se dokonce i jednoho z nejúspěšnějších fotbalových klubů, který před 53 roky založil
2.10.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.02. 11:55 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Pneu koutek 11.01. 20:55 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
