Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac ATS-V dostane motor V6 Twin-Turbo a manuál, postavit se chce M3
23.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přeplňovaný šestiválec v modelu CTS nabízí 420 koní, sprint na stovku za 4,6 sekundy a nejvyšší rychlost 274 km/h. Lehčí ATS-V ale bude ještě lepší.
Cadillac ATS není pro americkou automobilku zanedbatelným modelem. Loni se ostatně za oceánem stal autem roku, což jsou základy, na kterých lze stavět. Na Starém kontinentu má ukrást zákazníky BMW řady 3, ve vrcholné verzi ATS-V pak rovnou míří na M3. Zbraně přitom nevolí ledajaké - pod jeho kapotu prý zamíří nový 3,6litrový šestiválec TwinTurbo, který se představil současně s větším modelem CTS.
Prozatím sice není jisté, jakou sílu bude u sedanu ATS-V vysílat na zadní nápravu, méně než 420 koní a 585 Nm, kterými disponuje CTS, to ale bude jen stěží. V kombinaci s nižší hmotností by se tak Cadillac mohl BMW M3 vyrovnat minimálně v přímém zrychlení, neboť čas 4,6 sekundy dozajista o pár desetin stáhne. V případě nejvyšší rychlosti má pak vyhráno, i kdyby zůstal u 274 km/h vyhrazených zmiňovanému sedanu CTS - M3 bude vždy v základu tížit omezovač na 250 km/h.
Kromě motorového prostoru se ovšem Cadillac ATS-V dočká vylepšení také v rámci podvozku, upravena bude rovněž aerodynamika a interiér. Do hry pak řidiče hodlá zapojit manuální převodovkou, což možná bude luxus, který bude milovníkům bavorské divize M upřen. V tomto směru ale nebudeme předbíhat lednovému debutu BMW M3 v Detroitu.
Co se týče premiéry samotného ATS-V, pak momentálně není k dispozici ani přibližné datum. Cadillac má totiž dost práce s redesignem SUV Escalade, který je naplánován na závěr letošního roku, zatímco začátek toho příštího je vyhrazen ATS Coupe. Poté by snad mohla přijít řada také na vrcholnou sportovní verzi.



Vzhledově by se chystaný Cadillac ATS-V mohl v některých ohledech podobat tuningovému paketu, který pro sedan nabízí firma D3

























Pravděpodobně ale zůstane blíže při zemi a nevzdálí se tolik standardnímu provedení, zde v evropské verzi
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 4 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 24 minutami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před hodinou
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před 3 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 4 hodinami
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
