Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Cadillac Escala není překlep, ale americká Panamera s V8 pod kapotou
19.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Escala je zatím koncept a výroba není jistá, ale zvenčí je produkčnímu autu velmi blízko. Je to „čtyřdveřové kupé” a pod kapotou má osmiválec.
Cadillac představil koncept luxusního "čtyřdveřového kupé" s názvem Escala. Není to překlep, nechybí nám tam "de", tohle auto se opravdu jmenuje Escala a se známým SUV Escalade nemá mnoho společného. Má ukazovat směr, kterým se design značky bude ubírat v blízké budoucnosti. Také možná předpovídá příchod auta luxusnějšího a většího než CT6.
S 535 cm délky je Escala o 15 cm delší než CT6 a má o 12 cm delší rozvor. Také to není sedan ani kupé, nýbrž čtyřdveřový liftback; berme ho jako variaci Cadillacu na Porsche Panamera nebo Audi A7. Na tahle auta by také jistě cílil produkční model, pokud tedy někdy něco takového vznikne. Vnější vzhled by ani nemusel být příliš upravován, tohle auto vypadá skoro jako že je připraveno jít zítra do výroby.
"Předně, Escala je prohlášení záměru pro příští iterace designového jazyku Cadillacu, a také pro technické koncepty vývoje budoucích modelů značky," uvedl Johan de Nysschen, prezident Cadillacu. "Za druhé, Escala signalizuje návrat značky na špičku prémiové třídy," pokračoval. Zní to krásně, ovšem je jasné, že se díváme na marketingová prohlášení, nezbytná při každém odhalení nového auta.
Na druhou stranu, Escala má skutečně co nabídnout. Chcete-li mít co říct v konkurenci Audi, BMW a Mercedesu, musíte zaprvé nabídnout pořádný motor. Pod kapotou Escaly debutuje očekávaný 4,2l osmiválec s přeplňováním turbodmychadly, o kterém se mluvilo už pro CT6, nebo alespoň nějakou jeho silnější verzi. Proporce auta nedávají moc pochybností o tom, kde bude umístěn a jaká kola bude pohánět, o výkonu ale zatím žádné zprávy nemáme.
Náznak budoucnosti designu Cadillaců je vidět zejména vepředu. Na příď je potřeba se chvíli dívat, než člověka napadne, že to je Cadillac - tedy, bylo by to tak, kdyby na masce chladiče nebylo logo Cadillacu. Ani ono ale není nějak příliš prominentní, nic na způsob gigantické hvězdy Mercedesu. Vzadu je vidět současný designový jazyk značky Cadillac o něco víc, zejména ve světlech, která ale také jsou trochu modernizována - všimněte si vodorovného segmentu pod spoilerem.
Kabina se snaží kombinovat orientaci na řidiče a přípravu pro jízdu s osobním šoférem, tj. že majitel bude sedět vpravo vzadu. Prostor řidiče definují tři OLED obrazovky, na kterých se dozví všechno potřebné k jízdě. Podobně minimalistický je i volant, který skoro připomíná volanty z aut čtyřicet, padesát let starých. Vzadu vidíme jen dvě sedačky, orientace na pohodlí je tu maximální, a tři výsuvné displeje; jestli je možné je zcela vyjmout jako tablety, nevíme, ale nepředpokládáme to. Dva jsou v hlavových opěrkách předních sedadel a třetí je v loketní opěrce uprostřed.
Zavazadelník vypadá docela prostorně, ale i přes fakt, že se díváme na liftback, na praktičnost důraz kladen nebyl - všimněte si, že zadní čelo zůstává na místě a kufry tak musí být dovnitř spuštěny shora. Zrovna tohle je něco, co by se do série nejspíš nedostalo. Stejně tak asi nejsou moc reálné chybějící B-sloupky, i když elegance má tohle řešení na rozdávání.
Jestli ale bude Escala ve výrobě a jaké dostane jméno, zatím není známo. Hovořilo se o něčem jako CT8 či CT9. Přiznejme si, že Escala, ač to prý znamená španělsky "míra" nebo "měřítko" a zdůrazňuje to fakt, že se díváme na větší a lepší CT6, není úplně ideální, máte-li v nabídce velké SUV Escalade. "V závislosti na vývoji trhu velkých luxusních sedanů je Escala potenciální přídavek do našeho produktového plánu," řekl de Nysschen, takže naděje tu je.



























Cadillac Escala by mohl předpovídat novou vlajkovou loď
Živé představení proběhlo v Kalifornii
Živé foto: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
17.9.2025Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den 17.9.2025
- Honda WN7: elektrický motocykl 17.9.2025
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
před 7 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 10 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
včeraMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
včeraPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva