Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Češi shodili oficiální autoservisy v hodnocení kvality, nejhůř je na jihu Čech
5.2.2021 | Petr Prokopec
Svěřit auto do rukou autorizované opravny má být zárukou kvality, ale zjevně tomu tak není. Celková úroveň není špatná, neautorizované dílny ale dopadly lépe a na jihu je to opravdu mizérie.
Dokonalý automobil neexistuje, ať se nám to líbí, nebo ne. Dříve nebo později se zkrátka ten či onen díl porouchá a cesta do servisu nás nemine. Něčeho takového se však mnozí motoristé bojí více než čert kříže, a to i za předpokladu, že jde o provozovnu autorizovanou přímo automobilkou. Díky skrytým kamerám už jsme nejednou viděli, co se s našimi auty čas od Času děje po zavření dveří - o láskyplnou péči někdy skutečně nejde ani v nejmenším.
Česká společnost Cebia i proto již čtvrtým rokem pravidelně testuje a hodnotí práci místních servisů. Výjimkou nebyl ani ten loňský, kdy v rámci celé České republiky došlo ke zhoršení kvality. Zatímco ještě v roce 2019 byla úroveň spokojenosti s opravami na 96 %, loni to již bylo pouze 93 %. K propadům přitom došlo ve chvíli, kdy dorazil koronavirus, neboť v prvním kvartálu byly servisy na 98% hodnocení, tedy výše než kdy dříve. Pokud se zadíváme na detaily týkající se hlavně zádrhelů, pak je zjevné, že hororů popsaných v úvodu se motoristé nemusí bát.
Jedním z nejčastějších důvodů ke stížnostem byla totiž nepřiměřeně dlouhá doba opravy. V tomto ohledu ale servisům často může někdo jen stěží něco vyčítat, neboť situace byla opravdu komplikovaná, omezení střídala rozvolnění a pokud se některý ze zaměstnanců nakazil koronavirem, obvykle byla celá směna techniků na dva týdny ze hry. Kromě toho došlo také na narušení zásobovacích řetězců, což znamená, že zatímco dříve jste na náhradní díl čekali maximálně pár desítek hodin, v době koronavirové dorazit nemusel vůbec.
Tím nechceme servisy nikterak omlouvat, ostatně i my jsme kvůli lajdáckému přístupu některých techniků byli v přímém ohrožení života. U jednoho z našich privátních vozů nedošlo po opravě k utažení předního brzdiče, který se následně uvolnil. Jen zázrakem nedošlo k zablokování kola a následné kolizi. Selhání techniků tak opravdu nepatří mezi nejčastější problémy, těmi jsou kromě oné doby také nepředložení všech vyměněných dílů, fakturace dílů, které ani nebyly vadné, a špatně provedené lakování.
Cebia nepoukazuje jen na konkrétní problémy, současně se od ní můžeme dozvědět, kde s nimi můžete nejčastěji počítat. Na tuzemský vrchol se v dobrém slova smyslu vyšplhaly servisy z kraje Vysočina, které mají 98% hodnocení. S 97 % je pak stejně jako předloni spojena Praha či nově také Zlínský kraj, kde došlo k velkému zlepšení z předchozích 89 %. Jihočeský kraj si naopak pohoršil, neboť klesl právě z 97 na pouhých 80 % a je tak nejhorší lokalitou v republice.
Nepříjemnou ránou je pak hodnocení autorizovaných servisů, které se zhoršilo o 3 procentní body na 93 %. Neautorizované servisy si oproti tomu naopak o 4 procentní body polepšily, načež s 94 % vládnou. To není dobrá zpráva pro automobilky, které by byly rády, aby lidé do jejich servisů jezdili co nejdéle, je ale hlavně v jejich rukou, aby situaci napravily.



Kvalita servisů jde v ČR dolů, problémem jsou hlavně ty autorizované. Ilustrační foto: Škoda Auto
Zdroj: Cebia
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Šéf ChatGPT po sedmi letech čekání zrušil svou objednávku Tesly Roadster, Elon Musk mu to vrátil i s úroky
před 36 minutami
První elektrický Rolls-Royce je už takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
před 2 hodinami
Audi chce svůj postupující rozklad zachránit „modelovou ofenzívou”. Tohle má vážně být ta spása?
před 3 hodinami
Nový Renault Twingo je zklamání. Jinak hezký a prostorný vůz nabízí míň než 6 let stará Škoda
před 5 hodinami
Honda zabila možná poslední šanci zachránit image nového Preludu, navíc sama sebe usvědčuje ze lži
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
