Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Tru 140S: budoucnost Chevroletu má atraktivní tvář
11.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
GM představil spolu s konceptem malé zadokolky také atraktivní alternativu s pohonem předních kol. Ta má pro změnu blízko k Peugeotu RCZ.
Koncept kompaktního kupé s pohonem zadních kol Code 130R nebyl jedinou studií Chevroletu na stánku v Detroitu. Vedle něj bylo přiděleno místo jeho nevlastnímu sourozenci s označením Tru 140S, který dostal pohon předních kol.
Sto čtyřicítka vypadající jako potenciální konkurent třeba Peugeotu RCZ vznikala ze stejných pohnutek jako 130R - nabídnout klientele kolem třicítky atraktivní auto, které se místo praktičnosti soustředí hlavně na zážitky z jízdy. Chevrolet tvrdí, že si jej můžou opět vychutnat čtyři cestující, ačkoli v tomto voze jim asi nezbude ani zdaleka tolik místa na hlavy, jako v případě konvenčnější karoserie konceptu Code - nad zadními sedadly v Tru je střecha téměř o 40 mm níže.
Obě studie dostaly identický motor, čtyřválec 1,4 Turbo s hliníkovou hlavou a litinovým blokem o výkonu 150 koní a točivém momentu 200 newtonmetrů, Tru 140S má ale poháněna kola přední nápravy, přičemž základ převodovek zůstává stejný - šest převodových stupňů vpřed dostanete s manuálem i automatem.
Platforma pochopitelně nesedí. Typ 140S stojí na zkráceném šasi Chevroletu Cruze, a které je společné také pro model Volt. Zde to znamená rozvor dlouhý 2 743 mm, celkovou délku 4 507 mm, šířku 1 878 mm a výšku jen 1 360 mm. Atraktivní přikrčenou siluetu navíc vylepšují kola o průměru 21 palců. Ty by se do sériové výroby asi nedostaly, jenže slibovaná velmi příznivá cena platí také zde - pouze 20 tisíc dolarů.
Vedle Code 130R se tento koncept zdá být produkci vzdálený o něco více, ničím „nepostavitelným” ale rozhodně není. Pokud Chevrolet hodlá do budoucna doplňovat dnes převážně poněkud fádní nabídku (nemluvíme o Corvette...) právě o taková auta, rozhodně má naši podporu.








Vedle 140S by měl Peugeot RCZ patrně dost velké problémy vizuálně zaujmout
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 10 hodinamiNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 7 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 9 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 10 hodinamiŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva