Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Chevrolet Tru 140S: budoucnost Chevroletu má atraktivní tvář
11.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
GM představil spolu s konceptem malé zadokolky také atraktivní alternativu s pohonem předních kol. Ta má pro změnu blízko k Peugeotu RCZ.
Koncept kompaktního kupé s pohonem zadních kol Code 130R nebyl jedinou studií Chevroletu na stánku v Detroitu. Vedle něj bylo přiděleno místo jeho nevlastnímu sourozenci s označením Tru 140S, který dostal pohon předních kol.
Sto čtyřicítka vypadající jako potenciální konkurent třeba Peugeotu RCZ vznikala ze stejných pohnutek jako 130R - nabídnout klientele kolem třicítky atraktivní auto, které se místo praktičnosti soustředí hlavně na zážitky z jízdy. Chevrolet tvrdí, že si jej můžou opět vychutnat čtyři cestující, ačkoli v tomto voze jim asi nezbude ani zdaleka tolik místa na hlavy, jako v případě konvenčnější karoserie konceptu Code - nad zadními sedadly v Tru je střecha téměř o 40 mm níže.
Obě studie dostaly identický motor, čtyřválec 1,4 Turbo s hliníkovou hlavou a litinovým blokem o výkonu 150 koní a točivém momentu 200 newtonmetrů, Tru 140S má ale poháněna kola přední nápravy, přičemž základ převodovek zůstává stejný - šest převodových stupňů vpřed dostanete s manuálem i automatem.
Platforma pochopitelně nesedí. Typ 140S stojí na zkráceném šasi Chevroletu Cruze, a které je společné také pro model Volt. Zde to znamená rozvor dlouhý 2 743 mm, celkovou délku 4 507 mm, šířku 1 878 mm a výšku jen 1 360 mm. Atraktivní přikrčenou siluetu navíc vylepšují kola o průměru 21 palců. Ty by se do sériové výroby asi nedostaly, jenže slibovaná velmi příznivá cena platí také zde - pouze 20 tisíc dolarů.
Vedle Code 130R se tento koncept zdá být produkci vzdálený o něco více, ničím „nepostavitelným” ale rozhodně není. Pokud Chevrolet hodlá do budoucna doplňovat dnes převážně poněkud fádní nabídku (nemluvíme o Corvette...) právě o taková auta, rozhodně má naši podporu.








Vedle 140S by měl Peugeot RCZ patrně dost velké problémy vizuálně zaujmout
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Levnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
dnesMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
včeraŘidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025
Nejčtenější články
Automobilka chtěla testem ukázat, že dojezd elektromobilů už není problém, dokázala pravý opak
11.8.2025Někdo to říct musel: Stesky nad cly jsou přehnané, radši se ptejte, jestli vaše auta za něco stojí, dráždí šéf BMW
11.8.2025Dodnes nevyužitý Golf TDI po 1. majiteli ze zlaté éry VW je za tyhle peníze laciná holka pro všechno snad navěky
11.8.2025Nový šéf Jaguaru hned na první pokus prováhal šanci udělat něco správně
11.8.2025Automobilka otočila o 180 stupňů. Tohle auto mělo skončit s motory V8, místo toho teď bude nabízet jen osmiválce
11.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva