Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané berou zbytek automobilového světa ztečí, posouvají dál své už tak optimistické plány
30.5.2023 | Petr Prokopec
Pokud máte pocit, že čínské automobilky uspívají v zahraničí tak nějak mimochodem a čekají, co na ně ještě zbude, jste na omylu. Jsou agresivní. Největší čínský výrobce Geely počítal třeba v Rusku pro letošek se 100procentním růstem, teď chce jít nahoru o 200 procent.
Začíná být zřejmé, že mnohé evropské, americké, japonské a korejské značky aut se na ruský trh hned tak nevrátí, pokud vůbec. Nikoli proto, že by nechtěly, ostatně třeba pro takovou Škodu šlo po kolapsu jejího odbytu v Číně o druhé největší odbytiště na celém světě. Důvodem jsou výrobci z Říše středu, kteří využili mezinárodních sankcí ve svůj prospěch. V Rusku se začínají zabydlovat, přičemž díky této rozpínavosti a cenám, které jsou čínské automobilky ochotné kdykoli snížit, aby maximalizovaly svůj tržní podíl, Škoda a spol. mají stále menší šance, jak bodovat. Zvláště při jejich touhách po urychlené elektrifikaci.
Geely je jedním z těch výrobců, kteří by rádi na vrchol. Nikoli však ten absolutní, v tomto ohledu jsou Číňané realisté a počítají s tím, že Ladu z trůnu hned tak nesesadí. Nicméně stávající čtvrtý hráč v pořadí by na konci roku chtěl spadat mezi tři nejúspěšnější značky. Automobilka proto již dealerům zastala detailní plán, ve kterém jasně popisuje, jakým způsobem má k útoku na vyšší metu dojít. A jakkoli šlo o interní dokumenty, která se obvykle drží více při zemi než data, která výrobci zasílají médiím, dosavadní vývoj naznačuje, že mise má šanci na úspěch.
Geely původně počítalo, že letos v Rusku prodá 50 tisíc aut. To ve srovnání s loňskem představuje více než dvojnásobek, v reakci na silné první čtyři měsíce však Číňané výhled upravili. Nově tak počítají dokonce se 100 tisíci registracemi za pouhých 12 měsíců. Tím by rázem překonali i historicky nejlepší výsledky Škody, která v roce 2021 prodala 90 443 aut. Pokořena by nicméně byla i Toyota, která předloni dosáhla na 97 941 registrací, o Volkswagenu (86 108 ks) ani nemluvě. Na někdejší prodeje Kie (205 801 ks), Hyundai (167 331 ks) a Renaultu (131 552 ks) však Číňané ještě musí trochu více zabrat.
Automobilka počítá s tím, že cesta k vyšším prodejům povede skrze správce firemních parků. Souběžně s tím Geely zvýšilo i počet skladů, do kterých jsou auta z Číny navážena, ze dvou na čtyři. A dvojnásobně (ze tří na šest) se zvedl také počet firem, které mají přepravu na starosti. Nadmíru zajímavé jsou pak další aktivity ruské filiálky této značky. Geely totiž hodlá přeprodávat také vozy ostatních výrobců, přičemž v současné době nabízí hned 60 modelů od jednadvaceti automobilek. Jde nicméně pouze o kapku v moři, která účetnictví příliš neovlivní.
Číňané pak přišli také s prognózou pro své konkurenty. Chery by tak dle jejich názoru mělo letos v Rusku prodat 120 tisíc nových aut, nikoli 200 tisíc, jak tato automobilka oficiálně uvedla ve svém vlastním výhledu. U Havalu se pak počítá se 100 tisíci registracemi, zatímco Livan jakožto nováček by měl letos zaujmout 15 tisíc lidí. Výkonný ředitel této značky Kong Shuai nicméně již uvedl, že v roce příštím by zájem měl vzrůst na 32 tisíc až 40 tisíc aut. Číňané si tak ukousnou více než půlku trhu, s nímž celkově pro letošek spojují 815 tisíc registrací. Myslíte, že se zastaví v Rusku? Už teď to nedělají a svůj přístup stěží změní.
SUV Coolray je v případě Geely v Rusku naprostou jedničkou, ostatně i proto automobilka již loni přišla se speciální verzí Nero určenou jen pro tento trh. Dosavadní pozice automobilky v zemi je ale pořád odvarem z toho, co má teprve přijít. Foto: Geely
Zdroj: Drom
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 7 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 8 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 9 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 11 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva