Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínský soupeř Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, stojí zlomek její ceny
15.12.2020 | Petr Prokopec
Cestou na západ změnil své jméno, jeho podstata ale zůstává pořád stejná - kompaktní liftback se spoustou prostoru ve stylu Octavie, který ale i s vyšším výkonem a výbavou stojí míň.
Slavnostní debut čínské Octavie, tedy auta zvaného JAC A5, proběhl už před rokem, letos pak byl spuštěn jeho prodej. Nikoliv však jen na největším trhu světa, čínská automobilka už nějaký ten rok expanduje i na západ a k mání je také v Mexiku a dalších jihoamerických zemích. Protože i tam ale znamená duševní vlastnictví více než v Číně, nemůže JAC prodávat tento vůz jako A5, a tak ho nabízí pod označením J7.
Se stejným jménem vyrazil do Evropy a původně se měl začít vyrábět a prodávat v Kazachstánu už v srpnu. Koronavirus si ale vybral svou daň i zde, a tak JAC začalo nabízet svou variaci na Octavii až se zpožděním. Produkci J7 má na starosti továrna SaryarkaAvtoProm v kazachstánském Kostanaji a právě odtud je vyvážen i do dalších evropských zemí, Rusko nevyjímaje. Že se tak stane, JAC oznámil už dříve, až dnes ale začal vůz fakticky prodávat a oznámil všechny jeho ceny.
Jak moc se vám J7 zamlouvá vizuálně, posuďte sami, podle nás to žádný ohňostroj krásy ani kreativity není. Na druhou stranu je ale třeba říci, že nejde o zjevnou kopii jiného modelu, a tak zkrátka někomu svým vzhledem sedět bude, jiným ne. Technicky je to zajímavější píseň, neboť základním (a zatím jediným) motorem je přeplňovaná jedna-pětka o výkonu 136 koní a točivém momentu 200 Nm
O tento výkon se dle volby stará buď šestistupňový manuál, nebo automat CVT. Obě převodovky pochopitelně pomáhají roztáčet přední kola, které dále obstarává pan McPherson, zadní kola má na starosti víceprvkové zavěšení. Dynamika auta neohromí, ale ani nezklame - maximální rychlost činí 170 km/h.
V případě výbavy jsou nabízeny stupně Basic, Comfort a Luxury, přičemž už ta první počítá mj. s LED světly, elektrickými a vyhřívanými zrcátky, multifunkčním volantem, klimatizací, dálkový centrálem, parkovacím asistentem, multimediálním systémem s 10,4palcovou vertikální dotykovou obrazovkou s možností propojení s mobily všeho druhu a spoustou obyčejnějších komfortních a bezpečnostních prvků.
Vyšší výbava Comfort pak přidává mj. sedadla s lepším bočním vedení, elektricky ovládané střešní okno, kožené čalounění místo látkového, parkovací kameru a tempomat. Nejvyšší stupeň Luxury pak přihazuje automatickou klimatizaci, automatická světla a stěrače, elektricky sklapovací zrcátka, lepší audio nebo elektrické bezdotykové otevírání zavazadelníku.
To jsou slušné výbavové specifikace, nejzajímavější jsou ale ceny. JAC J7 totiž v Rusku startuje v základu na 899 tisících rublech, tedy na 265 tisících Kč. Verze Comfort stojí od 999 tisíc rublů (295 tisíc Kč) a maximálně vybavená varianta Luxury pak 1,099 milionu rublů, tedy asi 324 tisíc Kč. To jsou opravdu velmi nízké ceny, Škoda Octavia u nás i v úplném základu s tříválcovým motorem stojí skoro dvojnásobek (494 tisíc Kč). A kdybychom vedle sebe postavili exempláře se srovnatelnou výbavou a motorem 1,5 turbo, bude stát snad třikrát víc.














JAC J7 dorazil do ruského prodeje. Speciálně pro Evropu se vyrábí po boku v Kazachstánu, expanze na další trhy je v plánu. Ceny jsou vzhledem k technice a výbavě kouzelné. Foto: JAC Motors
Zdroj: JAC Motors
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- Zbude jedno místo pro Salače? včera 15:04
- Update Noah Dettwiler včera 14:44
- Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2 včera 08:00
- Aktuálně ze Sepangu 26.10.2025
- V Moto2 trumfoval Jake Dixon / Filip Salač out 26.10.2025
Nejnovější články
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
včera
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
včera
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
včera
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
včera
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
