Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levné, až 544koňové čínské auto míří do Evropy, na svůj výkon stojí neuvěřitelně málo
16.5.2022 | Petr Prokopec
Pokud vám dosud slova jako „inflace” či „devalvace” nešla příliš dohromady s výkonem aut, připravte se na to, co přijde. Hodnotou už nebude ani tak výkon sám či rychlost v přímce, ale jakási komplexní využitelnost potenciálu. Tu tohle auto nabídne stěží, hromadu levného výkonu ale má.
Masovému rozšíření elektromobilů brání hlavně jejich cena, která zůstává vysoká přes veškeré přerozdělování s nimi spojené. V tuto chvíli absolutně není možné nabídnout za srovnatelné peníze auto velikosti a využitelnosti třeba Škody Octavia, a to přesto, že to zrovna cena Octavie byla dávno uměle poslána za hranice její technické přiměřenosti a technické ospravedlnitelnosti.
Že elektromobily nemohou bojovat o srdce zákazníků komplexními kvalitami ale neznamená, že k okouzlení nemohou využít některých svých specifických předností, třeba snadno dostupných vysokých výkonů a z nich pramenící dynamiky. Na to do značné míry vsadila Tesla, jejíž auta se při ostré jízdě po chvíli přehřejí, v přímce jsou ale rychlá jako čert a platí za jedny z nejlépe akcelerujících vozů vůbec.
Tesly jsou ale v absolutní rovině pořád drahé, stejný recept lze uplatnit i ve skromnějších vodách. Ukazuje to čínská automobilka Leapmotor, která do posílá prodeje nový model C01, který vychází z předloňského elektrického SUV C11. Ač tu tedy máme odlišnou karoserii či méně prostoru pro hlavu na předních a zadních sedadlech, architektura se nikterak nemění. To Číňanům umožnilo, aby se u novinky dostali na cenu 180 000 yuanů (cca 628 tisíc Kč). To není na čínské poměry zase tak málo ani na auto dlouhé 5 050 milimetrů s rozvorem 2 930 mm. To ale nevíte vše.
C01 stejně jako C11 v základu počítá s jedním elektromotorem roztáčejícím zadní kola 272 koňmi výkonu a 360 Nm točivého momentu. Toto provedení přitom stovku zvládá za 7,9 sekundy a dosahuje maximálky 170 km/h. Dojezd pak byl vyčíslen na 500 kilometrů v případě baterií o kapacitě 76,6 kWh, mimo to je ovšem k dispozici také 90kilowatthodinový paket. S ním pak má zadokolka urazit dokonce 717 km. Stejně jako v předchozím případě byl ale dojezd vyčíslen dle nerealistického cyklu NEDC.
Neokouzleni? Zajímavější je vrchol nabídky, u kterého již došlo na příchod dvou elektromotorů. Jejich výkon vyšplhal na 544 koní, točivý moment pak na 720 Nm. Stovku tak vůz pokoří již za 3,7 sekundy, přičemž spárován je pouze s větším paketem baterií. S nimi přitom urazí 630 km, znovu však pouze v laboratořích. Cena tohoto provedení pak sice již vyrostla na 270 tisíc yuanů (942 tisíc Kč), ovšem za to u nás nekoupíte ani plug-in hybridní Škodu Superb v základní výbavě. Na 544koňové vozy jinak potřebujete miliony.
Za necelý milion korun přitom Leapmotor nenabídne pouze výkonné elektrické hnací ústrojí, nýbrž i zajímavý interiér, který vpředu zdobí hned trojice displejů (ty před řidičem a spolujezdcem mají 10,25palcovou obrazovku, prostřední pak užívá 12,8palcovou). Mimo to nechybí u vrcholu nabídky také kožené čalounění, prémiový audio systém či přední sedadla osazená jak vyhříváním, tak i chlazením a masážním strojkem. Vše pak ještě korunuje bezpečnost dle evropských standardů.
Výše zmíněné má důvod, Leapmotor se totiž na starý kontinent skutečně chystá. Zatím sice nepadlo konkrétní datum, ovšem Číňané uvádí, že po stránce cenové se chtějí držet velmi nízko při zemi. Tak levní jako ve své domovině pak sice nebudou, ovšem konkurenci by měli porážet na plné čáře. Bude to další krok v jakési devalvaci výkonů aut, neboť je jasné, že ani Leapmotor za danou sumu nebude zrovna bijcem točitých okresek. Levnou stovku za 3,7 sekundy ale nabídne, jen na jak dlouho...
Leapmotor C01 je novým sedanem čínské automobilky, která jej postavila na základech předloňského SUV C11. S oběma modely se navíc chystá i do Evropy, kde chce zavedeným výrobcům zatopit hlavně poměrem výkonu (a dynamiky v přímce) s cenou. Foto: Leapmotor
Zdroj: Leapmotor
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024 - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024 - Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva