Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínský soupeř Škody Kodiaq už se prodává 6x líp než všechny škodovky dohromady, nabízí neskutečně mnoho
23.10.2022 | Petr Prokopec
Tohle auto nejlépe ukazuje, kam až se Číňané v posledních letech dostali. A proč je tak těžké jim konkurovat. Už nejsou oškliví, už nejsou technicky nezajímaví a jejich výbavou evropští konkurenti často ani nedisponují. Přesto stojí o mnoho méně, a tak jasně vítězí.
Čínská auta si získávají stále více uznání, však na některých západních trzích už překonávají soky z Německa či USA. Nepřichází to náhodou, poslední dvě dekády se posunula o mílové kroky vpřed, nejde ale jen o celkový posun. Podstatným faktorem je také to, že Číňané neberou už hotové modely jako věc, za kterou mohou udělat tlustou čáru a věnovat se novému projektu, spíše se jej - podobně jako Japonci či Korejci - snaží dál postupně posouvat směrem své vlastní představě o dokonalosti. A souběžně jich prodávají klidně několik najednou.
Nakonec tedy až tak nepřekvapí, že stále relativně nové sedmimístné Chery Tiggo 8, které se poprvé představilo světu teprve v roce 2018, dostalo za uplynulé roky hned několik modernizací a specifických provedení. V nabídce Chery tak v tuto chvíli najdeme neskutečných sedm variant Tigga 8 - pravda, jsou to často jen ne zase tak odlišné speciality, už tři základní výchozí provedení pokrývající celý dosavadní životní cyklus vozu, která si pořád můžete všechna koupit jako nová, jsou pro Evropana něčím dokonale bizarním.
Vyznat se v záplavě čínských SUV není jednoduché, a tak si nejprve připomeňme, čím vlastně Tiggo 8 je. Jde o jeden z vrcholných modelů značky Chery, který je skoro na chlup stejně velký jako Škoda Kodiaq - v dnes primárně probírané verzi Plus měří na délku 4 722 mm, tedy o 22 mm víc než Kodiaq, na šířku je s 1 860 mm nepatrně užší a s výškou 1 745 mm už citelněji vyšší. A stejně jako v případě Škody jde o až sedmimístný vůz.
Vizuálně se auto s postupnými modernizacemi a příchodem provedení Plus posunulo o dost výše. Přepřáhlo na nová světla s LED technikou včetně dynamických blinkrů a také na upravené nárazníky, čímž svébytnému designu přidalo více na svěžesti. Více se toho změnilo uvnitř, neboť interiér Tigga 8 dostal nový multimediální systém s dotykovým displejem, který již není zasazen do palubní desky, ale vystupuje z ní. Kromě toho je možné počítat s plně digitálním přístrojovým štítem a novým voličem automatu. Zbytek se již nemění, což znamená mimo jiné bohatou základní výbavu včetně vychytávek, za které u nás musíte připlácet.
Pár příkladů za všechny? Pět ze sedmi sedadel může být vybaveno jak vyhříváním, tak chlazením, což nemají mnohé luxusní německé modely ani za příplatek. Auto nabízí také dálkový start, a tedy i chlazení či vyhřívání interiéru podle potřeby, které můžete spustit klidně přes chytré hodinky. A nebo ovládání ventilace pro cestující přes dotykový displej, takovou věc vídáme třeba v BMW, ne v mainstreamových autech.
Jde tedy o velké, prostorné, slušně vyhlížející a velmi dobře vybavené auto, ale co technika? I tady se odehrály velké změny. Dříve bylo auto nabízeno výlučně s motorem 2,0 turbo o výkonu až 170 koní s automatem CVT, nyní je místo něj k dispozici o něco modernější motorizace. Starší agregát udělal místo prvnímu zástupci třetí generace rodiny agregátů Acteco, a to jedna-šestce, jejíž výkon činí až 186 koní, ty pak navíc dostane na starosti sedmistupňová dvouspojková převodovka od Getragu. Na vývoji techniky se prý podílely firmy jako Bosch či Valeo a samotný motor má dosahovat termální účinností pozoruhodných 37 procent.
K tomuto autu nás ale vrací jeho aktuální prodejní úspěchy, které jsou po čtyřech letech na trhu vpravdě pozoruhodné. V Číně se ten vůz za září vyšvihl na pátou pozici mezi nejprodávanějšími domácími vozy vůbec, když si našel 23 784 zákazníků. Za celý rok hlásí už přes 141 tisíc prodejů, což mu bezpečně zajišťuje pozici v pomyslné top 10 nastavuje skutečně smutné zrcadlo české Škodě. Ta v Číně za stejné období dosáhla 4 003 prodejů se všemi svými modely, Kodiaq mezi nimi pak vysloveně paběrkuje. Tiggo 8 tak prodejně téměř šestkrát překonává celé portfolio české značky, to je neskutečné.
Pochopitelně za to vděčí i cenám, které jsou jedním slovem kouzelné. Základní varianta níže vyobrazené verze Plus začíná na 124 900 CNY, tedy 428 tisících Kč. To je polovina základní ceny Kodiaqu, navíc ani absolutně vrcholná verze First Class nezruinuje ani docela normálního člověka. Přijde na 159 900 CNY, tedy 548 tisíc korun, její výbavová specifikace je přitom odzbrojující.
Za zmíněné peníze kupec dostane absolutně plnou výbavu včetně jakéhosi čínského autopilotu zvaného ADAS. Jde o kombinaci systémů jako jsou adaptivní tempomat, rozpoznávání dopravních značek, autonomní nouzové brzdění, varování před kolizí, udržování jízdy v pruhu, automatický pohyb v dopravní zácpě či rozeznávání světel na semaforech. Měl by tak ve výsledku být schopen relativně samostatného pohybu, pochopitelně pod neustálým dohledem řidiče. K němu pochopitelně náleží i veškerá zbývající komfortní, elektronická a technická výbava, ze které je těžké dále něco vypichovat - na co si vzpomenete, to tu je. Adaptivní světla, podvozek, 360° parkovací asistent... Kompletní rozsah výbavy by vydal na á-čtyřku.
Upřesněme, že Škoda u nás dnes nabízí Kodiaq od 863 900 Kč, přitom v tomto provedení nedostanete ani technicky a ani výbavově to, co nabízí Číňané za základních 428 tisíc. Kdybyste chtěli něco srovnatelného, budete s cenou snadno o dvakrát výš v závislosti na tom, co s čím budete porovnávat. Není tedy divu, že Chery s tímto autem válcuje nejen Škodu. A nabízí jej i v Evropě, zatím ovšem jen v Rusku, kam si pro něj v tuto chvíli asi nezajedete...
Chery Tiggo 8 Plus vypadá velmi dobře a i uvnitř toho nabízí spoustu - jde o velké, sedmimístné SUV s hromadou výbavy a slušnou technikou. A ani vrchol First Class nestojí zdaleka tolik, co stojí Škoda Kodiaq v základu s ničím zvláštním na palubě. Foto: Chery
Zdroje: Chery, CAAM
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 8 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 10 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 11 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva