Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën nabídne zajímavé kompaktní SUV za míň než 170 tisíc, u nás ho ale nekoupíte
17.9.2021 | Petr Prokopec
I Francouzi dnes umí přijít se zajímavě vyhlížejícím novým modelem nabízeným za atraktivní ceny, nám ho ale nenabídnou. A to i když se jmenuje stejně jako zde prodávaný vůz a používá dokonce modernější techniku.
První generace Citroënu C3 dorazila na trh v roce 2002. K mání byla jako pětidveřový hatchback a dvoudveřový kabriolet, ten však byl u nástupce vypuštěn. Místo něj si zákazníci mohli pořídit prémiové provedení DS3, stejně jako nabídku rozšířila také praktická mini MPV varianta Picasso. Z té pak na jihoamerických trzích vycházel model C3 Aircross, který se mimo jiné pyšnil zvýšeným podvozkem. S příchodem třetí generace se pak toto provedení vrátilo jako mezinárodní model, zatímco DS se oddělilo jako separátní značka.
Základní Citroën C3 Francouzi omladili v loňském roce, zatímco letos se faceliftu dočkala varianta Aircross. Automobilka nicméně usoudila, že takto rozvětvené portfolio nestačí, a proto momentálně odhalila s dalším C3 s kódovým označením C221. Na některých trzích mu říká „New C3“ a jde o kompaktní SUV rozkročené kdesi mezi klasičtějšími modely této kategorie a menšími hatchbacky. Určen ale není celému světu - míří primárně za indickým a jihoamerickým publikem.
Novinka dostala rozvor 2 540 milimetrů, který je stejný jako u evropského Citroënu C3. Nicméně ten používá platformu PF1, zatímco Indové a Jihoameričané již budou profitovat z novější architektury CMP. Dostanou však pouze její nízkonákladovou verzi, takže se nepočítá s hybridními či elektrickými pohony, k dispozici budou jen spalovací agregáty.
Francouzi zatím nezveřejnili veškeré podrobnosti, víme ale, že do Indie má vůz zamířit s motorem 1,2 Puretech, a to v atmosférické i přeplňované verzi. Jižní Amerika pak dostane jedna-šestku bez turba, přičemž poměrně překvapivá je i možnost 1,5litrového turbodieselu. Zda ovšem na jeho nasazení dojde, je nyní nejasné.
Od motorového prostoru se tedy přesuneme ke zbytku techniky, jež navzdory off-roadovému vzhledu počítá pouze s pohonem předních kol. Světlá výška nicméně narostla na 180 milimetrů, což by v kombinaci s krátkými převisy mělo umožnit i jisté výlety do terénu. Krátká příď i záď pak navzdory nemalému rozvoru vede k 3,98metrové délce, což je důležité hlavně na indickém trhu. Zde jsou totiž auta kratší než 4 metry daňově zvýhodněná.
Zamířit můžeme do kabiny, kde palubní deska působí možná až trochu přeplácaně. Zákazníci si nicméně budou moci vybírat mezi barevnými kombinacemi, stejně jako mohou exteriér dozdobit detaily v odlišném odstínu. Standardně pak mohou počítat s 10palcovým displejem multimédií, jenž je největší v segmentu, i s digitálním přístrojovým štítem. Vzadu pak prostor pro kolena narostl na 653 milimetrů, zatímco zavazadelník pobere 315 litrů.
Možná vás to neohromilo, Citroën má ale v rukávu ještě jeden trumf - cenu. Konkrétní částku zatím nezveřejnil, uvedl ale, že vůz dostane ceny schopné konkurovat Renaultu Kriger a Nissanu Magnite, dvěma indickým rivalům podobného ražení. A protože tyto vozy dnes stojí od 564 030 resp. 559 000 INR, což je asi 165 a 163 tisíc Kč, můžeme si vsadit, že nad 170 tisíc korun se tento vůz se základní cenou nepodívá. To už zní zajímavě.
Dodávky prvních aut odstartují na počátku příštího roku, přičemž verze pro indický trh bude vznikat v Chennai s volantem vpravo, zatímco jihoamerické levostranné vozy dostane na starosti továrna v brazilském Porto Real. Ta přitom bude zásobovat nejen domácí trh, ale také Argentinu, Chile, Kolumbii, Uruguay, Peru a Ekvádor. Se zmíněnými cenami má tak novinka nemalou šanci zazářit.










Citroën New C3 je určen indickému a jihoamerickým trhům, kam zamíří v příštím roce. Na rozdíl od evropské verze je postaven na modernější platformě CMP, přesto stojí oproti místní C3 pakatel. Foto: Citroën
Zdroj: Citroën
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 10 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
