Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Aircross: francouzské ASX v detailech
13.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Šarmantní karoserii Aircrossu stejně laděná kabina už určitě nedoplní, uvnitř je to Mitsubishi jak vyšité. Známe i úplnou nabídku motorů.
Francouzský koncern PSA odhalil své nové dvojičky postavené na základech Mitsubishi ASX už loni na přelomu září a října, ale nechtěl nás nechat nahlédnout ani do interiéru, ani pod kapotu. Jak už se ale poslední dobou stává pravidlem, automobilky míní, špionážní fotky mění, a tak někdo v předstihu zařídil neplánovanou prohlídku kabiny. Přitom tím prozradil, že vnitřní design se od své původní japonské předlohy vzdálil mnohem méně, než vnější tvary, které jsou v případě Peugeotu 4008 i Citroënu C4 Aircross příjemně svébytné.
S blížícím se ženevský autosalonem bychom očekávali, že automobilky stojí o pozornost více než kdykoli jindy, i kdyby to měl zařídit pouze nový set fotek již známého vozu. Citroën tuhle hru ovšem nahraje, takže o možnost podívat se do interiéru modelu C4 Aircross může zase jen únik oficiálních fotek. Kdo očekával originál ve stylu posledních modelů DS3 až DS5, asi nebude příliš nadšen.
Po výše zmíněné špionáži jste ještě mohli doufat, že šlo třeba jen o prototyp s nehotovým interiérem, ale nebylo tomu tak. Pokud jste majitelem Mitsubishi ASX, na palubní desce byste se zorientovali i po hmatu, protože jediným rozdílem je logo na volantu, což zároveň dává odpověď na otázku, jak asi bude vypadat vnitřek Peugeotu 4008. Není zcela jisté, zdali zůstane stejná i kvalita materiálů, nicméně ASX už (na rozdíl od Outlanderu) používá lepší plasty a také zpracování je docela slušné.
Nabídka motorů pro C4 Aircross nebude tak velkorysá, jak možná někteří doufali. Sice půjde o agregáty o objemech 1,6 a 2,0 litru, hvězdy z nabídky automobilky to ale nejsou. Základem se stanou atmosféricky plněný čtyřválec o objemu 1,6 litru s výkonem 116 koní a dieselová jednotka 1,6 HDi se 110 koňmi. Benzínový motor bude spojen výlučně s pětistupňovou, naftový pak s šestistupňovou manuální převodovkou, přičemž pro ten zážehový bude k dispozici jen pohon předních kol a pro ten naftový si budete moci vybrat mezi pohony 4x2 a 4x4.
Nejvýkonnější vznětová alternativa pro Evropany dostane motor s výkonem 150 koní a točivým momentem 300 newtonmetrů, šestistupňový manuál a opět pohonem 4x2 nebo 4x4 dle přání. Není sice jasné, jestli půjde o francouzské HDi s objemem 2,0 litru nebo novou japonskou osmnáctistovku, ale podle hodnoty točivého momentu si lze tipnout, že to bude spíše 1,8 DI-D MIVEC.
V nabídce se sice objeví ještě silnější benzinový dvoulitr s výkonem 154 koní, pětistupňovým automatem a pohonem opět dle výběru, bude ale k dispozici jen na trzích mimo Evropskou unii. Důvod je nasnadě - tento motor bude patrně vykazovat příliš vysokou normovanou spotřebu a prodávat jej v EU by se automobilce s ohledem na zatížení pokutami za nadlimitní emise CO2 nevyplatilo.
Do budoucna se pak má v nabídce Aircrossu objevit ještě nové vrcholné provedení s motorem o výkonu kolem 200 koní. Nakonec to byl zřejmě právě tento vůz, jenž jsme nedávno přistihli při testech v hávu Peugeotu 4008. Spekuluje se o tom, jestli půjde o dvousetkoňový diesel, nebo podobně disponovaný hybrid, příchod jedné z těchto variant ale dává smysl.
Světová výstavní premiéra nezaručuje, že se Citroën C4 Aircros a jeho sourozenec okamžitě rozjedou do prodeje. Z náznaků víme, že na českém trhu se tyto vozy patrně objeví až někdy na podzim.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Kabina na rozdíl od exteriéru nepřekvapila, dostanete Mitsuishi ASX s jiným znáčkem
K dosud zveřejněným záběrům máme nyní k dispozici pár dalších obrázků zachycujících detaily nebo design kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva