Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Duster totálně nezvládla losí test, přes nízkou rychlost může být ráda, že se udržela na kolech
26.7.2023 | Petr Prokopec
Od Dacie nikdo excelentní jízdní vlastnosti nečeká, tohle ale není průměrný nebo špatný výsledek, je to mizérie. A jen za nízkou cenu už se Rumuni skrývat nemohou, Duster i u nás během chvíle podražil o víc jak 100 tisíc.
Dacii Duster má většina lidí stále zafixovanou jako levné SUV. Ještě na počátku loňského roku rumunský vůz takové zadání plnil na jedničku, pořídit jste jej mohli od 294 900 Kč. Je pak sice pravdou, že v takovém případě jste nemohli počítat s klimatizací či litými koly, ovšem pod kapotou pracoval litrový tříválec, kterému turbo dopomáhalo k výkonu 90 koní. V podstatě jste tak mohli počítat s lepší dynamikou než na vyšších a dražších úrovních, kde se již začala projevovat kila navíc v podobě extra výbavy.
Aktuální pohled na ceník rumunského SUV nicméně může vzít dech, startuje se totiž na 410 500 Kč, a to přesto, že v motorovém prostoru najdete tutéž jednotku. Tuzemské zastoupení nicméně vyškrtlo základní výbavový stupeň, přičemž dva jiné přejmenovalo. Stálicí tak zůstala pouze vrcholná úroveň zvaná Extreme, i když také v jejím případě se zdražovalo. Pokud totiž zvolíte jedna-trojku, 150 koní a pohon všech kol, jste rázem na tučných 600 tisících korunách.
Důvodem, proč jsme na Duster narazili, je losí test, který SUV absolvovalo. Aby se dočkalo potlesku, muselo by mezi kužely projet bez ztráty květinky rychlostí alespoň 77 km/h. K tomu ale nedošlo, místo toho bylo nejvyšší dosažené tempo o šest kilometrů v hodině nižší. A auto se ani nedrželo všemi koly na zemi. Testovací řidič sice uvedl, že zpoza volantu nebyly věci až tak dramatické, jak mohly působit zvenčí, nicméně ani tak nelze rumunskému vozu vystavit dobrou známku.
Ono zdražení pak vnímání reality určitě neprospělo. Pokud by Duster dál startoval pod 300 tisíci korunami, leccos mu odpustíte, od trhajícího se čalounění přes odchlipující se nárazníky až po nižší rychlost v losím testu. Jenže verze, kterou Španělé měli k dispozici, stála v podstatě dvojnásobek - kromě již zmíněné přeplňované jedna-trojky byla totiž osazena také automatem EDC. V takové konfiguraci musíte zaplatit minimálně 562 000 Kč, přičemž stále ještě máte kam růst, třeba s pomocí příplatkového laku.
Řidiči přitom pochopitelně zkoušeli dosáhnout vyššího tempa, ovšem v té chvíli byly náklony karoserie vskutku výrazné a podvozek neposedný. Bylo tedy třeba nemalého ručkování s volantem, aby Duster neskončil mimo asfaltovou plochu nebo koly na bok či vzhůru. Když s tím pak španělský tým zamířil na slalom, dosáhl času 27,6 sekundy. To je horší výsledek, než jaký má na kontě levnější Škoda Fabia. Že SUV neporazí hatchback, není až tak podivné, jenže ono nepřekonalo ani Volkswagen Caddy.
Když vezmeme v potaz nedávné řeči o tom, že Dacia chce najet na elektrický pohon dříve, než k tomu bude politicky donucena, pak je třeba Rumunům vyslat varování. S bateriemi totiž dojde k dalšímu zdražení, využitelnost aut však klesne. Lidé tedy nebudou ochotni přivírat oči nad čímkoli. Hvězda, která aktuálně vylétla opravdu vysoko, tak snadno může také velmi rychle spadnout.



Duster aktuálně startuje na 410 500 Kč, což již nejsou zrovna malé peníze. V případě vrcholných motorizací a výbav jste nicméně již na 600 tisících korunách. V té chvíli je jakékoli odpuštění toho či onoho nedostatku mnohem náročnější, zvlášť jde-li o bezpečnost. Foto: Dacia
Zdroj: km77.com@YouTube
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nejnovější články
Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včeraBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva