Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Datsun Go+: nejošklivějším autem světa už není SsangYong Rodius
17.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Japonská značka na základech malého hatchbacku stvořila kompaktní MPV. Variabilitou interiéru zaujme, vzhledem spíše odrazuje.
Tak jsme byli vedle, jak ta jedle. Před dvěma týdny jsme vás poprvé informovali o dalším modelu znovuzrozené značky Datsun a tipovali, že tímto vozem by se klidně mohl stát sedan. Tedy karosářská varianta, která v cílových destinacích značky ukrajuje z celkového koláče prodejů značné sousto. Japonci nám však vypálili rybník, když představili duchovního nástupce první generace SsangYongu Rodius. Tedy novodobé nejošklivější auto na světě.
Nic z výše zmíněného samozřejmě není součástí oficiální zprávy, podle které se novinka jmenuje Go+. Názvem tak dává najevo krevní pouto s dříve představeným hatchbackem, s nímž se zároveň podělí i o některé komponenty. Po stránce designové ovšem za shodný prvek můžeme považovat pouze předek obou vozů. Na zbytku karoserie nového MPV se totiž Datsun vyřádil stejným způsobem jako pejsek s kočičkou na pověstném dortu.
Důvodem této pastvy pro oči by samozřejmě mohly být už dimenze vozu. S hatchbackem totiž MPV sdílí rozvor 2 450 mm. Jeho délka však byla protažena o podstatných 210 mm, zvláště v zadní části. Proto Go+ působí tak nevyváženě. Rozhodně však nejde o žádného mastodonta, jak by se z fotek mohlo zdát. Při délce 3 995 mm, šířce 1 635 mm a výšce 1 485 mm jde spíše o kompakt, který se protáhne sebeužší uličkou.
Působivé je, že při těchto rozměrech se automobilce povedlo dovnitř naskládat hned sedm sedadel v konfiguraci 5+2. Zadní by tak mohla být brána jako nouzová, chytrá variabilita z nich však klidně může udělat plnohodnotné sezení. Sklápět do podlahy jde totiž i prostřední řada. Vyjma toho je navíc sklopné i sedadlo spolujezdce zcela vpředu, do vozu tak naložíte i opravdu dlouhé předměty.
Vyjma této praktičnosti pak Datsun GO+ nabízí mobilní dokovací stanici pro smartphony, které jsou očividně v Indonésii standardem. Bez nich se totiž hudby uvnitř nedočkáte ani náhodou, neboť středová konzole hostí pouze ovládání klimatizace, tlačítka na stahování oken a hlavici pětistupňové manuální převodovky.
Po stránce motorické víme pouze tolik, že stejně jako u hatchbacku se o pohon bude starat 1,2litrový benzinový motor, který bude výkon přenášet na přední kola. Kolik koní ale nabídne a jaká bude jízdní dynamika, to již Datsun nezmiňuje. Jen dodává, že vůz má stát méně než 100 milionů indonéských rupií (cca 168 200 Kč), vyráběn bude v továrně Nissanu v Purwakartě a do prodeje půjde příští rok.
Nový Datsun GO+ nevypadá zrovna působivě. Uvnitř je to však díky variabilitě sedadel jiná káva
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 3 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty včera 10:07
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou 27.4.2024
Nejnovější články
- Zánovní Fisker utrpěl totální škodu kvůli neviditelnému poškození dveří, na vině je hlavně výrobce
před 2 hodinami - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 3 hodinami - Ford lituje, že vsadil na elektromobily. S padajícími prodeji prodělává přes 3 miliony na kuse, nohama na zem se ale vrací pomalu
před 4 hodinami - K mání je překrásná vzpomínka na dobu, kdy VW skutečně dělal auta pro lidi, téměř netknutý Golf s unikátním motorem
před 6 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva