Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Divize Audi Quattro končí. Teď je součástí Audi Sport a plánuje velký rozmach
30.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dalo se čekat, že Stephan Winkelmann nejde do Audi proto, aby si hrál s ne až tak viditelnou divizí. „Jeho” Audi Sport tak nyní roste na významu a chce víc.
V důsledku dieselového skandálu se celý koncern VW Group otřásá v základech. Nejpatrnější to je u Audi, které se již muselo stáhnout ze světa Le Mans. Na svou premiéru i budou muset o chvíli déle počkat příští generace A3 a zcela nového crossoveru Q4, neboť technici značky musí pomoci „žehlit“ problematický software. Mohlo by se tedy zdát, že se čtyřmi kruhy v nejbližších letech nebude žádná legrace. Pravdou je ale kupodivu přesný opak.
Ve spojitosti s ukončením závodního programu WEC dochází k přeskupení u divize Audi Sport. Pod její křídla přechází i divize Quattro GmbH, které mělo dosud na starosti výrobu modelů RS. Nyní ale vše bude propojeno s dalšími aktivitami, jež spočívají ve vývoji a produkci modelu R8, zákaznických závodních speciálech, mezi něž se řadí třeba RS3 LMS, programem Audi Exclusive a prodejem lifestylových doplňků.
Celá tato divize bude mít nadále své ústřední v německém Neckarsulmu se Stephanem Winkelmannem u kormidla. Někdejší šéf Lamborghini přitom nedávno oznámil, že během příštích osmnácti měsíců se portfolio modelů RS zdvojnásobí. Ke stávajícím derivátům RS3, RS Q3, RS6, RS7, TT RS, R8 a S8 plus tak přibude dalších osm vozů, s nichž však ani jeden nebyl konkretizován.
S ohledem na modernizaci běžné nabídky lze ovšem očekávat, že mezi novinky budou zcela jistě patřit modely RS4 a RS5. První zmíněný by měl dorazit jako sedan i kombík, druhý pak jako kupé a kabriolet. Pokaždé je však můžeme počítat jen za jednoho. Dále se mluví o ostřejších variantách SUV Q5 a Q7, tím jsme ale pouze v půlce expanze.
Provedení RS6 Allroad již berte pouze jako čirou spekulaci, stejně jako ještě ostřejší R8. Na druhou stranu ovšem nic nevylučuje jejich příchod. Winkelmann dále uvedl, že novinek může být nakonec ještě více, pokud bude zaručen jejich prodejní úspěch a pokud se takové modely dostanou do závěrečné fáze svého výrobního cyklu.
Divize Quattro GmbH byla založena v roce 1983, aby vzkřísila úspěch „stříbrných šípů“ ze 30. let minulého století. Tradice modelů RS pak odstartovala o jedenáct let později, kdy na svět přišlo Audi RS2 Avant. S jeho vývojem pomáhalo Porsche, které rodinné kombi přetransformovalo na zabijáka supersportů.
Pod hlavičkou Audi Sport by nyní divize měla rozšířit počet dealerství ze stávajících 370 na přibližně 600, a to již do konce příštího roku. To má samozřejmě napomoci ve zlepšení prodejů, které navýší zisk a tedy i již zmiňované šance na příchod ještě členitější expanze. Jak jsme tedy řekli, i přes aktuální nepopulární kroky s Audi ještě bude veselo.
Pod divizi Audi Sport nyní patří prakticky vše, co v nabídce německé automobilky sportem jen zavání - a to včetně lifestylových doplňků
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Na Sachsenringu začal letošní šampionát IDM včera 20:00
- Účastníci IDM v SBK a SSP včera 15:00
- BMW ASA: automatické řazení pro motocykly včera 13:13
- Grand Prix Kazachstánu odložena na pozdější termín včera 11:46
- IDM letos bez Michala Práška 2.5.2024
Nejnovější články
- Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
před hodinou - Ohromující susperjachtu Porsche s 4 663 koňmi nikdo nechce ani po obří slevě, koupit ji půjde ještě levněji
před 3 hodinami - Tesle se na skladech dál hromadí neprodaná auta, pronajímá si parkoviště i letiště, aby je měla kam dávat
před 4 hodinami - Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
včera - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva