Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Mitsubishi zemřel pouhých 20 dnů poté, co rezignoval na svůj post
31.8.2020 | Petr Prokopec
Trochu nový rozměr pojmu „zasvětit život firmě” dal bohužel před pár dny Osamu Masuko. Mitsubishi vedl dlouhých 16 let a dvakrát zabránil jeho pádu do propasti, nakonec jej ale zradilo srdce.
Mitsubishi bylo svého času jednou z nejoblíbenějších zahraničních značek na českém trhu. Stál za tím také Lancer Evo a jeho úspěchy na závodních kolbištích. Součástí WRC nicméně automobilka není již delší dobu, stejně jako můžeme pouze se slzou v oku vzpomínat na sportovně laděný sedan. A možná budeme zakrátko vzpomínat nostalgicky i na samotnou automobilku, neboť Mitsubishi se hodlá soustředit hlavně na asijský region a v Evropě si svou budoucnost růžově nemaluje.
Není to nicméně jediný důvod, proč vytahovat kapesníky. Oplakávat můžeme také bývalého šéfa značky Osamu Masuka, který zemřel ve čtvrtek 27. srpna na infarkt. Stalo se tak přitom pouhých 20 dnů poté, co rezignoval na svůj post ředitele firmy. Její hlavou se stal již v roce 2005, tedy v době, kdy bylo Mitsubishi zatíženo jedním z největších skandálů v japonské historii. Tou dobou se provalilo, že automobilka po desetiletí zametala pod koberec systematická selhání svých aut.
Úkolem nového prezidenta bylo postavení značky znovu na nohy. Toho Masuko stejně jako třeba Carlos Ghosn u Renaultu a Nissanu dosáhl poměrně rychle, již během třetího čtvrtletí roku 2006 se totiž Mitsubishi vykázalo zisk, což se stalo poprvé po čtyřech letech. Značka zároveň v této době představila také první nový model po 29 měsících, a to kei car Mitsubishi i. Mimo to omladila rovněž Outlander a v letech 2007 a 2008 uvedla na trh nový Lancer a Lancer Evo. Ten se však stal posledním svého druhu.
V rámci této restrukturalizace musel Masuko samozřejmě zredukovat i sportovní program, a právě proto Mitsubishi nejprve opustilo WRC a posléze i Dakarskou rallye. Místo toho se prioritami staly jak SUV, tak elektrifikace. Zejména v případě plug-in hybridní technologie značka dosáhla slušných úspěchů, ostatně Outlander PHEV je nejprodávanějším vozem svého druhu na světě, jenž za sebou nechává konkurenci s takřka polovičními čísly. Nicméně i tak se na obzoru znovu začaly honit mraky.
V roce 2016 bylo Mitsubishi spojené s dalším skandálem, automobilka totiž záměrně zkreslovala data o spotřebě. Posléze se ukázalo, že divize zaměřená na vozy kei cars užívala odlišnou metodu, než jaká byla schválená japonskými úřady, a to dokonce po neskutečných 25 let. Bylo tedy zjevné, že Masuko s kauzou nemá pranic společného, i proto zůstal nadále u vesla. Značka nicméně musela odprodat 34procentní kontrolní podíl Nissanu, a stala se tak součástí francouzsko-japonské aliance.
Masuko ve firmě zůstal až do letošního 7. srpna, kdy odstoupil ze zdravotních důvodů a jak už jsme zmínili, o 20 dnů později zemřel na srdeční selhání. Mitsubishi tak přišlo o stěžejní osobu, což ostatně dokládá skutečnost, že zatímco v období let 1989 až 2004 měla automobilka hned osm šéfů, posledních šestnáct let stál u jejího kormidla právě Masuko.
Osamu Masuko, někdejší šéf Mitsubishi, minulý týden zemřel. Stalo se tak přesně dvacet dnů poté, co rezignoval na svůj post. Foto: Nikkei
Zdroj: Nikkei
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Automobilka Tesla žaluje výrobce baterií Tesla kvůli zneužití jejího jména, ale kdo na něj má vlastně právo?
před hodinou - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
včera - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera - Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
včera - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva