Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Mitsubishi zemřel pouhých 20 dnů poté, co rezignoval na svůj post
31.8.2020 | Petr Prokopec
Trochu nový rozměr pojmu „zasvětit život firmě” dal bohužel před pár dny Osamu Masuko. Mitsubishi vedl dlouhých 16 let a dvakrát zabránil jeho pádu do propasti, nakonec jej ale zradilo srdce.
Mitsubishi bylo svého času jednou z nejoblíbenějších zahraničních značek na českém trhu. Stál za tím také Lancer Evo a jeho úspěchy na závodních kolbištích. Součástí WRC nicméně automobilka není již delší dobu, stejně jako můžeme pouze se slzou v oku vzpomínat na sportovně laděný sedan. A možná budeme zakrátko vzpomínat nostalgicky i na samotnou automobilku, neboť Mitsubishi se hodlá soustředit hlavně na asijský region a v Evropě si svou budoucnost růžově nemaluje.
Není to nicméně jediný důvod, proč vytahovat kapesníky. Oplakávat můžeme také bývalého šéfa značky Osamu Masuka, který zemřel ve čtvrtek 27. srpna na infarkt. Stalo se tak přitom pouhých 20 dnů poté, co rezignoval na svůj post ředitele firmy. Její hlavou se stal již v roce 2005, tedy v době, kdy bylo Mitsubishi zatíženo jedním z největších skandálů v japonské historii. Tou dobou se provalilo, že automobilka po desetiletí zametala pod koberec systematická selhání svých aut.
Úkolem nového prezidenta bylo postavení značky znovu na nohy. Toho Masuko stejně jako třeba Carlos Ghosn u Renaultu a Nissanu dosáhl poměrně rychle, již během třetího čtvrtletí roku 2006 se totiž Mitsubishi vykázalo zisk, což se stalo poprvé po čtyřech letech. Značka zároveň v této době představila také první nový model po 29 měsících, a to kei car Mitsubishi i. Mimo to omladila rovněž Outlander a v letech 2007 a 2008 uvedla na trh nový Lancer a Lancer Evo. Ten se však stal posledním svého druhu.
V rámci této restrukturalizace musel Masuko samozřejmě zredukovat i sportovní program, a právě proto Mitsubishi nejprve opustilo WRC a posléze i Dakarskou rallye. Místo toho se prioritami staly jak SUV, tak elektrifikace. Zejména v případě plug-in hybridní technologie značka dosáhla slušných úspěchů, ostatně Outlander PHEV je nejprodávanějším vozem svého druhu na světě, jenž za sebou nechává konkurenci s takřka polovičními čísly. Nicméně i tak se na obzoru znovu začaly honit mraky.
V roce 2016 bylo Mitsubishi spojené s dalším skandálem, automobilka totiž záměrně zkreslovala data o spotřebě. Posléze se ukázalo, že divize zaměřená na vozy kei cars užívala odlišnou metodu, než jaká byla schválená japonskými úřady, a to dokonce po neskutečných 25 let. Bylo tedy zjevné, že Masuko s kauzou nemá pranic společného, i proto zůstal nadále u vesla. Značka nicméně musela odprodat 34procentní kontrolní podíl Nissanu, a stala se tak součástí francouzsko-japonské aliance.
Masuko ve firmě zůstal až do letošního 7. srpna, kdy odstoupil ze zdravotních důvodů a jak už jsme zmínili, o 20 dnů později zemřel na srdeční selhání. Mitsubishi tak přišlo o stěžejní osobu, což ostatně dokládá skutečnost, že zatímco v období let 1989 až 2004 měla automobilka hned osm šéfů, posledních šestnáct let stál u jejího kormidla právě Masuko.


Osamu Masuko, někdejší šéf Mitsubishi, minulý týden zemřel. Stalo se tak přesně dvacet dnů poté, co rezignoval na svůj post. Foto: Nikkei
Zdroj: Nikkei
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- IRRC pokračoval ve finské Imatře včera 10:00
- Senna Agius: další hvězda MotoGP z Austrálie? 5.7.2025
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 4.7.2025
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 4.7.2025
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 10 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 11 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včeraDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva