Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dojezd elektrického Porsche je dle úřadů tak mizerný, že si firma zadala vlastní test
12.12.2019 | Petr Prokopec
Má větší akumulátory, než naprostá většina jeho konkurentů, s dojezdem ale dle náročnější měřící procedury EPA zaostává za každým z nich. Porsche tak požádalo jinou instituci o přeměření.
Nejspíše každý ví, že automobilky jsou při uvádění spotřeby jakéhokoli zdroje energie velmi optimistické. Dokud byla v Evropě užívána metodika NEDC, bylo možné dosáhnout v reálném světě udávané žíznivosti jen s extrémním sebezapřením a někdy ani to ne. Po přechodu na WLTP se již propast mezi továrními údaji a skutečností poněkud zmenšila, ovšem ani tak nelze výsledky dosažené pomocí nové procedury považovat za bernou minci. Stačí si uvědomit, že průměrná rychlost v rámci testu se sice zvýšila, ovšem z plíživých 33,6 km/h na jen o trochu vyšších 46,6 km/h.
Taková je přitom situace v Evropě, ve Spojených státech je pro změnu užívána metodika agentury pro ochranu životního prostředí EPA. Ta reflektuje skutečný svět citelně lépe a udávaných hodnot opravdu lze v reálu dosáhnout, jakkoliv to znamená, že jezdit budete muset dle silničních pravidel a maximálně plynule. I přesto je však daný údaj pro řadu Američanů podstatný, zvláště proto, že je zveřejněn na průvodním štítku vozu nalepeném na okně. Každý tedy ihned ví, s čím může v rámci provozu počítat.
Dle pravidel EPA se samozřejmě netestují jen auta osazená spalovacím ústrojím, ale také elektromobily. Nepřekvapí proto, že zkouškou ohněm prošlo i nové Porsche Taycan, výsledky testu jsou ale velkým zklamáním. Německá hvězda by dle procedury WLTP měla zvládnout na jedno nabití až 463 kilometrů, což je sice ve srovnání s konvenčními auty pořád hodně málo, v kombinaci s rychlodobíjecími schopnostmi to ale neznělo nepoužitelně. Nicméně působivý evropský dojezd v Americe nebyl zopakován, ani zdaleka.
Dle měření zámořské organizace by Taycan ve verzi Turbo měl zvládnout jen 201 mil, tedy pouhých 323 km. To je horší dojezd, než jaký nabízí jakýkoliv model Tesly. A lépe je na tom i Chevrolet Bolt, Nissan Leaf, Audi E-tron či Jaguar I-Pace. Prakticky všechny tyto vozy přitom disponují menšími bateriemi, než jaké má k dispozici elektromobil z Zuffenhausenu. A co je podstatnější, všechny stojí méně než Taycan. Pro Porsche je tak hodnocení EPA nemalým problémem.
Značka proto přešla do protiúderu a zadala si měření u nezávislé kalifornské organizace AMCI, které vedlo k podstatně lepším číslům. Firma uvádí, že při městském provozu Taycan dle AMCI zvládne 288 mil (463 km) na jedno nabití, v rámci kombinace městské a dálniční jízdy pak 275 mil (442 km). Tato data jsou víceméně v souladu s evropskými výsledky, přičemž jich bylo dosaženo také za pomoci kontrolních jízd v reálném provozu, kdy dokonce na dálnicích byl i překračován povolený rychlostní limit.
Porsche pochopitelně dávno před zveřejněním vědělo, jakou má podle EPA bilanci (testy si automobilky dle pravidel úřadu provádí samy, ověřovací měření samotnou EPA jsou pouze nahodilé), a tak si testování Taycanu u AMCI zadalo již dříve. Je ale otázkou, jestli taková reakce renomé auta zachrání - jak jsme již zmínili, údaje úřadu jsou v USA velmi sledované a sebevětší marketingová aktivita Porsche je nezastře. Němci tak do boje proti Tesle jdou s papírově horší cenou, dynamikou i spotřebou, to se nehodí.

EPA zveřejnila dojezd Porsche Taycan...
...který dalece zaostává za továrními údaji
Porsche tak kontruje měřením nezávislé organizace AMCI, jenž si automobilka zadala, nevěříme ale, že ji to bude něco platné
Zdroj: EPA, AMCI
Bleskovky
Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včeraRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Arbolino, Baltus – news na přestupovém trhu Moto2 včera 17:32
- Gonzalezův poškozený chladič včera 14:09
- Moreira míří do MotoGP včera 10:00
- MS Side se jelo o víkendu v Assenu 18.8.2025
- Red Bull Rookies Cup pokračoval na Red Bull Rookies Ringu 18.8.2025
Nejnovější články
Ojetý VW ID.3 láká už po pár letech na extra nízké ceny, koupě ojetého elektromobilu ale nebývá dobrý nápad
před 8 hodinamiJaponci odhalili svůj chystaný nový supersport, fascinuje designem i vychytávkami typu řešení výfuků
před 9 hodinamiRuská Tesla konečně dokončila své první sériové auto, od Američanů odkoukala i způsob prodeje
před 11 hodinamiAutomobilka dokázala i v roce 2025 spojit 2 059 koní výkonu s ručním řazením, to zní až trochu šíleně
včeraDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 08.19. 22:23 - řidičBOB
- Škoda Auto obecně 08.19. 22:20 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.19. 22:19 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.19. 20:07 - Spectral
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom