Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prý nezničitelný terénní karavan jak z Šíleného Maxe mohli stvořit v jediné zemi
28.9.2018 | Mirek Mazal
Obytné přívěsy jsou obvykle docela křehká stvoření orientovaná hlavně na komfort při bydlení. Žádný z takových neuspokojil dva dobrodružné bratry, kteří si postavili vůz podle svého gusta.
Dva bratři z daleké Austrálie zasvětili život zkoumání nehostinných oblastí rodné země. Postupem času sbírali cenné zkušenosti s přežitím v divočině a s přibývajícím věkem se začali zajímat i o karavany. Žádný z těch existujících ale dokonale nevyhověl jejich způsobu využití, a tak jednoho dne využili zkušenosti ze svých dobrodružství a postavili si vlastní obytný přívěs vyšší třídy. Jejich nekompromisní vozík s veškerým zázemím se nezalíbil jenom jim, a tak se jej pod záštitou nově založené společnosti Brüder (Bratři) rozhodli nabídnout celému světu.
Něco podobného na trhu opravdu chybělo. Kromě několika výjimek nemůžou konvenční domy na kolech brázdit rozbité louky nebo rozbahněné lesy. Do terénu bílé obytňáky nepatří, pro ostatní dobrodruhy je tu stan a karimatka. A nebo Brüder - model EXP 6 se tváří jako optimální cestovní partner do nepohody a na pohled připomene více než co jiného filmy o Šíleném Maxovi. Možná ne náhodou, uvážíme-li, že jde o sérii australské provenience.
Normální karavan by se za autem asi uskákal a z věcí na palubě udělal fašírku. Šasí tohoto spoléhá na nezávislé vzduchové odpružení všech kol s velkými pneumatikami. Kombinace s osmi tlumiči nastavitelnými pro jízdu po silnici nebo v terénu dává řidiči větší kontrolu nad situací než kdykoli dříve. Tlumení je namontováno vertikálně, nikoliv pod úhlem, pro maximální účinnost. Pod podlahou obytné částí je dvojitá kompresní izolace, která snižuje přenos vibrací. Autoři jej označují za nezastavitelný a nezničitelný jakýmkoli rozumným využitím.
Podvozek s dálkovým nastavením světlé výšky je celkově navržen tak, aby uvezl více než 11krát svou vlastní hmotnost. Konečná hmotnost ukazuje 1 880 kilogramů, výška 2 120 milimetrů, délka vozíku dosahuje na 6 700 milimetrů a šířka činí 1 920 milimetrů. Vzhled, tvar a velikost kompozitového těla byly navrženy tak, aby poskytly kompaktní přístřeší se všemi potřebami, což by se mělo projevit vynikající manévrovatelností v terénu. Izolační hmota na 30milimetrovém vrstveném plášti karavanu maximalizuje tepelnou pohodu během bydlení v náročném prostředí i bez nutnosti neustálého vyhřívání.
Brüder EXP 6 by se rád stal společníkem při prozkoumávání prozatím necivilizovaných míst. Návrh interiéru podložený zkušenostmi obou bratrů se snaží využít každého koutku a přirozeného světla, řešením je propojení venkovního prostředí s bezpečím pevných stěn a střechy. Jednou z možností je vyklopit boční část, vysunout 3,5 metrů dlouhou markýzu a používat karavan jako průchodový domek.
V nutném případě se dá přežít jen uvnitř, bez nutnosti karavan opouštět. Své místo tam našlo veškeré nutné vybavení jako kuchyňský koutek, pohovka, televizor s plochou obrazovkou HD, moderní ozvučení Bose, filtrace vzduchu s funkcí regulace teploty, topení a pohyblivý stůl, který se dá otáčet podle potřeby. Své místo má i koupelna s toaletou, umyvadlem a sprchou. Interiér se postará o páry nebo celé rodiny a zajistí spaní až pro 6 osob. K uložení přebytečných věcí poslouží úložné schránky.
Bratrský počin vypadá opravdu odolně. Jeho tvary dokonce prošly zkouškou ve větrném tunelu, přívěs by tak neměl být na obtíž ani při jízdě vyššími rychlostmi. Zatím je na trhu jen chvíli, v závislosti na vybavení může stát od 68 000 do více než 100 000 dolarů (1,1 až 1,6 milionu Kč). To není málo, na takový extrém to ale nepůsobí ani jako nesmyslně mnoho.














































Brüder EXP 6 vzdoruje divočině lépe než jakýkoli jiný existující karavan. Cestující by se měli cítit jako doma i hodně daleko od civilizace
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 9 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 10 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva