Čínské SUV prodávané i v ČR zkusí prorazit v Rusku jako nejlevnější auto svého druhu

Bez povšimnutí téměř kýmkoli se tohle auto začalo prodávat i v České republice, na silnici jsme ale dosud žádné nepotkali, třebaže v bazaru na něj narazit lze. Nyní to čínský JAC iEV7S zkusí i v Rusku jako nejlevnější elektromobil vůbec.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Čínské SUV prodávané i v ČR zkusí prorazit v Rusku jako nejlevnější auto svého druhu

24.9.2020 | Petr Prokopec

Čínské SUV prodávané i v ČR zkusí prorazit v Rusku jako nejlevnější auto svého druhu

/

Foto: Drom.ru

Bez povšimnutí téměř kýmkoli se tohle auto začalo prodávat i v České republice, na silnici jsme ale dosud žádné nepotkali, třebaže v bazaru na něj narazit lze. Nyní to čínský JAC iEV7S zkusí i v Rusku jako nejlevnější elektromobil vůbec.

Již před nějakou dobou nám v redakci přistála elektrická Škoda Citigo, která je s cenou startující pod půl milionem korun nejlevnějším plnohodnotným automobilem s alternativním pohonem, které si na českém trhu můžete koupit. Tedy, mohli jste, neboť její výroba nedávno potichu skončila. Už to naznačuje, že z auta se žádný prodejní hit nestal, ostatně většině Čechů nedává žádný smysl - za zmíněnou sumu dostanete auto vhodné jen do města, v němž už při zavírání dveří slyšíte, jak moc se na všem šetřilo.

Proč ale na Škodu Citigo-e iV narážíme? Kvůli čínskému elektrickému SUV JAC iEV7S, které je nějaký ten pátek k mání i v České republice, a to za cenu od 809 490 Kč. A pokud víme, velkou díru do světa tu neudělalo. Nyní se začalo prodávat na ruském trhu, a to o poznání levněji - podobně jako český hatchback se dokonce pyšní titulem nejlevnějšího elektromobilu na trhu, když přijde na 2 299 000 rublů, tedy asi 692 tisíc Kč. Zájemci si tedy musí připravit vyšší částku než fanoušci elektromobility v Česku, navíc průměrná ruská mzda je citelně nižší než u nás.

Když si k tomu připočteme, že Rusko je zemí, kde mají elektromobily velmi těžký život kvůli mizernému fungování za nízkých teplot a neprodávají se tam skoro vůbec, můžeme si rovnou říci, že JAC bude mít opravdu velké štěstí, pokud vůbec někoho osloví. Pro většinu Rusů bude elektromobil příliš drahým, ty bohatší pro změnu odradí čínský či přinejmenším plebejský původ, který se takovému logu Porsche či Tesly nemůže rovnat. Otázkou přitom je, zda by Číňané mohli kupříkladu oslovit tuzemské publikum. JAC toho nenabízí o tolik více než Škoda, ať se již zaměříme na technologickou nebo praktickou stránku.

iEV7S měří 4 135 milimetrů na délku, čímž Citigo překonává takřka o půl metru. Je také širší, vyšší a disponuje větším rozvorem. Do zavazadelníku nicméně pobere taktéž v základu jen 250 litrů, v kabině vás rovněž přivítají tvrdé plasty. Na rozdíl od minulosti ale naštěstí již budete ochuzeni o zápach levného lepidla. Místo toho dorazila umělá kůže navyšující „luxus“.

Pod přední kapotou lze počítat s elektromotorem s výkonem 116 koní, zatímco Škoda jich nabízí pouze třiaosmdesát. Zrychlení na stovku se tak odehraje za 11 sekund, tedy o 1,5 sekundy rychleji. Nejvyšší rychlost nicméně byla v obou případech omezena na 130 km/h, a to samozřejmě kvůli limitům pohonného ústrojí. Dojezd činí 280 km na čínské a 270 km na české straně, což je dáno rozdílem v kapacitě baterií (39 vs 36,8 kWh).

Obecně tedy Škoda vychází z daného srovnání lépe, ostatně díky kompaktnějším rozměrům se s ní také lépe parkuje. I pokud by tedy Číňané zopakovali svou nabídku pro Rusko na českém trhu, nejspíše by tu nebodovali. A za 809 490 Kč? Obáváme se, že na sečtení všech potenciálních zákazníků tohoto auta v České republice budou stačit prsty pár rukou. A v Rusku to nebude lepší, zvláště když jedinou státní pobídkou je parkování zdarma, podobně jako u nás.


Čínské SUV prodávané i v ČR zkusí prorazit v Rusku jako nejlevnější auto svého druhu - 1 - JAC iEV7S 2020 rusky trh 01Čínské SUV prodávané i v ČR zkusí prorazit v Rusku jako nejlevnější auto svého druhu - 2 - JAC iEV7S 2020 rusky trh 02Čínské SUV prodávané i v ČR zkusí prorazit v Rusku jako nejlevnější auto svého druhu - 3 - JAC iEV7S 2020 rusky trh 03Čínské SUV prodávané i v ČR zkusí prorazit v Rusku jako nejlevnější auto svého druhu - 4 - JAC iEV7S 2020 rusky trh 04Čínské SUV prodávané i v ČR zkusí prorazit v Rusku jako nejlevnější auto svého druhu - 5 - JAC iEV7S 2020 rusky trh 05Čínské SUV prodávané i v ČR zkusí prorazit v Rusku jako nejlevnější auto svého druhu - 6 - JAC iEV7S 2020 rusky trh 06Čínské SUV prodávané i v ČR zkusí prorazit v Rusku jako nejlevnější auto svého druhu - 7 - JAC iEV7S 2020 rusky trh 07Čínské SUV prodávané i v ČR zkusí prorazit v Rusku jako nejlevnější auto svého druhu - 8 - JAC iEV7S 2020 rusky trh 08Čínské SUV prodávané i v ČR zkusí prorazit v Rusku jako nejlevnější auto svého druhu - 9 - JAC iEV7S 2020 rusky trh 09Čínské SUV prodávané i v ČR zkusí prorazit v Rusku jako nejlevnější auto svého druhu - 10 - JAC iEV7S 2020 rusky trh 10Čínské SUV prodávané i v ČR zkusí prorazit v Rusku jako nejlevnější auto svého druhu - 11 - JAC iEV7S 2020 rusky trh 11Čínské SUV prodávané i v ČR zkusí prorazit v Rusku jako nejlevnější auto svého druhu - 12 - JAC iEV7S 2020 rusky trh 12Čínské SUV prodávané i v ČR zkusí prorazit v Rusku jako nejlevnější auto svého druhu - 13 - JAC iEV7S 2020 rusky trh 13Čínské SUV prodávané i v ČR zkusí prorazit v Rusku jako nejlevnější auto svého druhu - 14 - JAC iEV7S 2020 rusky trh 14Čínské SUV prodávané i v ČR zkusí prorazit v Rusku jako nejlevnější auto svého druhu - 15 - JAC iEV7S 2020 rusky trh 15Čínské SUV prodávané i v ČR zkusí prorazit v Rusku jako nejlevnější auto svého druhu - 16 - JAC iEV7S 2020 rusky trh 16Čínské SUV prodávané i v ČR zkusí prorazit v Rusku jako nejlevnější auto svého druhu - 17 - JAC iEV7S 2020 rusky trh 17Čínské SUV prodávané i v ČR zkusí prorazit v Rusku jako nejlevnější auto svého druhu - 18 - JAC iEV7S 2020 rusky trh 18
Budeme opravdu překvapeni, pokud se čínskému elektromobilu JAC iEV7S povede v Rusku oslovit nějaké zákazníky. Pro většinu lidí je příliš drahý, pro zbytek publika pak nemá tak blýštivé logo jako Porsche Taycan či Tesla Model S. Foto: Drom.ru

Zdroj: Drom.ru

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.