Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elon Musk odpískal modernizaci Modelů S s X. Není to dobré znamení, akcie klesají
10.7.2019 | Petr Prokopec
Se sedmi léty na krku Model S stárne a Model X je v podstatě jeho zvýšenou obdobou. Je čas na novou generaci nebo aspoň velkou modernizaci, jenže nepřijde ani jedno.
Od slavnostního debutu Tesly Model S uplynulo před pár dny sedm let. Elektrický sedan z Kalifornie se v mezičase dočkal faceliftu, touto dobou by ale u jiných automobilek bylo už na spadnutí odhalení nové generace. K tomu jistě nedojde, Tesla žádné takové auto nevyvíjí, proto se opakovaně hovořilo o tom, že Model S a s ním i Y dostane letos další velký facelift, který by upravil hlavně kabinu a auto mohlo o náročnou klientelu bojovat ještě pár let. Jenže nic takového se nestane.
Model S se sice letos dočkal nového zadního hnacího ústrojí, které vychází z pohonu Tesly Model 3, disponuje tedy lepším invertorem, převodovkou či elektromotory. Elon Musk na Twitteru, kde si účet opravdu nesmazal, potvrdil, že tyto novinky dostal vůz již před třemi měsíci, zároveň ale dodal, že s žádným dalším faceliftem počítat nemáme. A to může pro automobilku představovat poměrně zásadní problém.
Než budeme v tomto tématu pokračovat, musíme se vrátit o několik dní zpátky. Tesla na počátku měsíce oznámila, že ve druhém letošním čtvrtletí vyrobila 87 048 vozů a zákazníkům jich předala dokonce 95 200. V obou případech jde o firemní rekordy, které by měly všem kritikům zacpat ústa. Nicméně Wall Street místo toho začal bít na poplach, neboť Model 3 se na celkových registracích podílel z 83 procent. Naplněny tak byly obavy z bratrovražedného boje.
Pro Teslu meziroční pokles zájmu o Modely S a X rozhodně není dobrou zprávou, zejména proto, že jde o dražší vozy, než je Model 3. Jakkoliv tedy registrace lezou nahoru, nemusí to nutně znamenat, že se zvyšuje i zisk. Se zveřejněním finančních výsledků za druhý kvartál Tesla ještě váhá, tato čísla tak možná skutečně nemusí být optimistická. Musk přitom opakovaně naznačoval, že automobilka by se právě v uplynulém čtvrtletí měla vrátit do ziskových vod.
Zapomenout navíc nesmíme ani na příchozí Model Y, pro který bude muset Tesla uvolnit místo na montážních linkách. To by mohlo vést k ještě dalšímu upozadění dražšího sedanu a crossoveru. Otázkou navíc je, zda se vůbec tento krok vyplatí, neboť novinka značky nepřináší prakticky nic nového oproti již nabízenému Modelu 3. Navíc i ten vyčerpal značnou část svého potenciálu, neboť letos ani jednou nedošlo k pokoření loňského prosincového prodejního rekordu.
Fakt, že Model S se tedy nedočká další výrazné modernizace, a navíc ještě nejspíše bude sestěhován na stejnou linku s Modelem X, tedy skutečně nelze spojovat s optimismem. Naopak se spíše zdá, že Tesla samotná začíná pociťovat ztrátu zájmu klientely a tak stárnoucí vozy posílá na druhou kolej. Tím si ovšem do značné míry podřezává větev, která ji drží nad vodou. Nesmíme totiž zapomenout na skutečnost, že na trh míří stále více konkurentů.
Model X již nyní musí soupeřit s Audi E-tron a Mercedesem EQC, zatímco proti Modelu S zakrátko vyrukuje Porsche Taycan. Musk sice dodává, že žádný z těchto vozů na tom není dynamicky tak jako Tesla v roce 2012, nicméně pro spoustu zákazníků jde o druhotný údaj. Pro ně je daleko důležitější skutečnost, že si kupují další nový vůz, navíc kvalitnější než ten předchozí.
Rozhodnutí neinovovat své vlajkové lodě by tedy Teslu ještě mohlo hodně mrzet. Zvláště když značka stále nechystá přímé nástupce. Počítá se sice s druhou generací Roadsteru, která by dynamicky měla být na ještě lepší úrovni než Model S P100D (nově přejmenovaný na provedení Performance), ovšem není jisté, kdy dorazí. Investoři tak znovu znervózněli a ceny akcií po růstu spojeném s oznámením prodejů za druhý kvartál posílají opět dolů.




















Model S se žádné další velké inovace nedočká, stejně jako Tesla Model X. Potvrdil to Elon Musk na Twitteru, kde si účet rozhodně nesmazal
Zdroj: Elon Musk@Twitter
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejnovější články
Jaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
před 2 hodinamiNejprostornější moderní Dacii dnes koupíte neskutečně levně, litr místa pro náklad vás může přijít jen na 17 Kč
včeraŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
včeraVW začal prodávat levný klon Škody Kodiaq, s cenou od 350 tisíc Kč to bude hit
včeraJaponci těší staromilce, do výroby vrací už 23 let nevyráběný legendární motor, dokonce ve vylepšené podobě
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 09.15. 07:18 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 06:58 - Stepan
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.14. 12:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.13. 19:05 - Truck Daškam
- Pomoc s výběrem auta na denní dojíždění 09.13. 06:22 - annawonka
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 16:01 - řidičBOB