Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elon Musk odpískal modernizaci Modelů S s X. Není to dobré znamení, akcie klesají
10.7.2019 | Petr Prokopec
Se sedmi léty na krku Model S stárne a Model X je v podstatě jeho zvýšenou obdobou. Je čas na novou generaci nebo aspoň velkou modernizaci, jenže nepřijde ani jedno.
Od slavnostního debutu Tesly Model S uplynulo před pár dny sedm let. Elektrický sedan z Kalifornie se v mezičase dočkal faceliftu, touto dobou by ale u jiných automobilek bylo už na spadnutí odhalení nové generace. K tomu jistě nedojde, Tesla žádné takové auto nevyvíjí, proto se opakovaně hovořilo o tom, že Model S a s ním i Y dostane letos další velký facelift, který by upravil hlavně kabinu a auto mohlo o náročnou klientelu bojovat ještě pár let. Jenže nic takového se nestane.
Model S se sice letos dočkal nového zadního hnacího ústrojí, které vychází z pohonu Tesly Model 3, disponuje tedy lepším invertorem, převodovkou či elektromotory. Elon Musk na Twitteru, kde si účet opravdu nesmazal, potvrdil, že tyto novinky dostal vůz již před třemi měsíci, zároveň ale dodal, že s žádným dalším faceliftem počítat nemáme. A to může pro automobilku představovat poměrně zásadní problém.
Než budeme v tomto tématu pokračovat, musíme se vrátit o několik dní zpátky. Tesla na počátku měsíce oznámila, že ve druhém letošním čtvrtletí vyrobila 87 048 vozů a zákazníkům jich předala dokonce 95 200. V obou případech jde o firemní rekordy, které by měly všem kritikům zacpat ústa. Nicméně Wall Street místo toho začal bít na poplach, neboť Model 3 se na celkových registracích podílel z 83 procent. Naplněny tak byly obavy z bratrovražedného boje.
Pro Teslu meziroční pokles zájmu o Modely S a X rozhodně není dobrou zprávou, zejména proto, že jde o dražší vozy, než je Model 3. Jakkoliv tedy registrace lezou nahoru, nemusí to nutně znamenat, že se zvyšuje i zisk. Se zveřejněním finančních výsledků za druhý kvartál Tesla ještě váhá, tato čísla tak možná skutečně nemusí být optimistická. Musk přitom opakovaně naznačoval, že automobilka by se právě v uplynulém čtvrtletí měla vrátit do ziskových vod.
Zapomenout navíc nesmíme ani na příchozí Model Y, pro který bude muset Tesla uvolnit místo na montážních linkách. To by mohlo vést k ještě dalšímu upozadění dražšího sedanu a crossoveru. Otázkou navíc je, zda se vůbec tento krok vyplatí, neboť novinka značky nepřináší prakticky nic nového oproti již nabízenému Modelu 3. Navíc i ten vyčerpal značnou část svého potenciálu, neboť letos ani jednou nedošlo k pokoření loňského prosincového prodejního rekordu.
Fakt, že Model S se tedy nedočká další výrazné modernizace, a navíc ještě nejspíše bude sestěhován na stejnou linku s Modelem X, tedy skutečně nelze spojovat s optimismem. Naopak se spíše zdá, že Tesla samotná začíná pociťovat ztrátu zájmu klientely a tak stárnoucí vozy posílá na druhou kolej. Tím si ovšem do značné míry podřezává větev, která ji drží nad vodou. Nesmíme totiž zapomenout na skutečnost, že na trh míří stále více konkurentů.
Model X již nyní musí soupeřit s Audi E-tron a Mercedesem EQC, zatímco proti Modelu S zakrátko vyrukuje Porsche Taycan. Musk sice dodává, že žádný z těchto vozů na tom není dynamicky tak jako Tesla v roce 2012, nicméně pro spoustu zákazníků jde o druhotný údaj. Pro ně je daleko důležitější skutečnost, že si kupují další nový vůz, navíc kvalitnější než ten předchozí.
Rozhodnutí neinovovat své vlajkové lodě by tedy Teslu ještě mohlo hodně mrzet. Zvláště když značka stále nechystá přímé nástupce. Počítá se sice s druhou generací Roadsteru, která by dynamicky měla být na ještě lepší úrovni než Model S P100D (nově přejmenovaný na provedení Performance), ovšem není jisté, kdy dorazí. Investoři tak znovu znervózněli a ceny akcií po růstu spojeném s oznámením prodejů za druhý kvartál posílají opět dolů.




















Model S se žádné další velké inovace nedočká, stejně jako Tesla Model X. Potvrdil to Elon Musk na Twitteru, kde si účet rozhodně nesmazal
Zdroj: Elon Musk@Twitter
Bleskovky
Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
včeraNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Superbike Aragon - 1. den včera 18:19
- Jonathan Rea po sezóně končí se závoděním včera 13:04
- Místo Bautisty oficiálně 2026 Iker Lecuona včera 10:41
- IRRC pokračovalo ve Schleizu, Červený je těsně před obhájením titulu včera 10:20
- MotoE: Novým lídrem Mattia Casadei včera 10:00
Nejčtenější články
Alpina po dekádách končí se svým legendárním logem, náhrada snad poprvé není nesmysl od pohledu
27.7.2025První elektrické Lamborghini může zemřít ještě před narozením, říká šéf, Porsche by si mělo dělat poznámky
27.7.2025Nejextrémnější Ferrari F40 jde do aukce. Brutální stroj s víc jak 700 koňmi na tunu se může stát tím nejdražším v historii
27.7.2025Dacia to se zaujetím místa Škody myslí vážně, jejího konkurenta Octavie nafotili bez maskování
27.7.2025Porsche v zoufalosti začalo nabízet přímé slevy na elektrický Macan. Nepamatujeme, kdy naposledy něco takového udělalo
27.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva