Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Exagon Furtive-eGT 2013: sériová verze podrobně představena
28.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ambiciozní a dosud prakticky neznámá automobilka Exagon zveřejnila finální parametry produkční verze svého elektromobilu Furtive-eGT.
Francouzský Exagon Motors sídlící v blízkosti okruhu Magny-Cours se zavázal představit na pařížském autosalonu produkční verzi svého elektromobilu Furtive-eGT a zároveň provedení s prodlouženým dojezdem. Mise splněna.
Koncept vozu nazvaného Furtive se poprvé ukázal předloni v Paříži. Původně měl vodou chlazené elektromotory Siemens o výkonu 340 koní a točivém momentu 480 newtonmetrů a lithium-iontové akumulátory disponující kapacitou 50 kWh. Sériový vůz je na tom po všech stránkách poněkud lépe. Dvojice vylepšených elektromotorů společně vyprodukuje 402 koní a 516 newtonmetrů, kapacita baterek se zvýšila jen nepatrně, na 53 kWh, což zhruba odpovídá 20 litrům benzínu.
Neobvyklé je, že elektromotory nepohání zadní kola přímo, ale prostřednictvím třístupňového poloautomatu ZTI s řazením pádly na volantu a vyvinutého ve vlastní režii Exagonem. Firma jej popisuje jako převodovku schopnou řadit bez přerušení toku točivého výkonu, což by mohlo znamenat, že jde o něco jako dvouspojkový automat nebo variátor s elektronicky předvolenými stupni. Rozhodně se ale může jednat také o techniku, kterou jsme jinde neviděli, Francouzi však další podrobnosti neuvádí.
Rozměry Furtive přibližně odpovídají BMW řady 3 Coupe. Elektromobil je dlouhý 4 465 mm, široký 1 913 mm, vysoký jen 1 292 mm a rozvor má 2 780 mm. Při hmotnosti 1 640 kg se francouzský elektromobil rozjede na stovku za 3,5 sekundy a bez omezovače nastaveného na 250 km/h by podle oficiální tiskové zprávy atakoval hranici 287 km/h.
Exagon původně uváděl dojezd 400 km stabilní rychlostí 50 km/h, což má pro reálné podmínky stejnou vypovídací hodnotu asi jako padesát let starý telefonní seznam. Nově zveřejněné parametry řeknou poněkud více, především pak hlavně to, že firma příliš neslevila ze svých značně optimistických předpovědí. Tvrdí, že akční rádius ve městě činí 360 km a v průměru by měl být Furtive schopen ujet 310 kilometrů.
Francouzi nadále tvrdí, že v případě zájmu budou do Exagonu montovat spalovací motor s palivovou nádrží o objemu 25 litrů, který podle tvrzení konstruktérů prodlouží dojezd na 734 kilometrů. Ani teď ale neřekli, odkud agregát pochází a neprozradili ani jeho parametry.
Bližší pohled na konstrukci karoserie nám říká, že Furtive-eGT je vůz stavěný docela pokrokovými metodami. Základní monokok je vyrobený z uhlíkového kompozitu a celkem váží jen 124 kg. Přední zavěšení tvořené dvojitými lichoběžníkovými rameny je přímo připojené k přední části karbonové struktury, zatímco na zádi byste ukotvení motoru, převodovky, akumulátorů a zadních lichoběžníků našli jako součást pomocného hliníkového rámu. Zbytek karoserie je opět z karbonu.
Impozantně vypadají rovněž brzdy. Exagon namontoval za přední dvacetipalcová kola (a pneu o rozměru 245/35 ZR20) kotouče o průměru 380 mm a šestipístkové třmeny, za zadními pneumatikami Michelin o rozměru 305/30 ZR20 byly namontovány kotouče o průměru 360 mm a čtyřpístkové brzdiče. Součásti je samozřejmě systém rekuperace brzdné energie.
Plány výroby a cenami se Exagon nechlubí, produkce by neměla přesáhnout 150 vozů ročně, přičemž firma si údajně cení svůj stroj na minimálně 350 tisíc Eur, v přepočtu odvážných 8,8 milionu korun. Nezbývá než popřát hodně zdaru...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


































Kromě ceny jsme se o Exagonu dověděli téměř vše, kupříkladu objem jeho zavazadelníku činí 325 litrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejnovější články
Konec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před hodinouVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 2 hodinamiK mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
včeraCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
včeraLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha